Login
Loginnaam

Wachtwoord

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Alleen als geregistreerde gebruiker kunt u berichten plaatsen in de diverse forumonderdelen.

Modules
· Startpagina
· FORUMS
· Aanbeveling
· Downloads
· FAQ (vragen)
· Fotoalbum
· Kalender
· Ledenlijst
· Persoonlijke gegevens
· Plaats nieuws
· PR lijst
· Privé berichten
· Statistieken
· Web Links

Advertentie
Dit blok heeft geen inhoud.

Running Calculators

Snelheden
. Bereken met wedstrijd
. Bereken met VO2
. Leeftijdsgebonden tijden
. Bereken tempo
. Vertaal tempo of snelheid
. Wedstrijd split calculator

VO2 training zones
. Bereken VO2 met wedstrijd
. Balke test van VO2
. Cooper test van VO2
. Trainingstempo's van VO2

Hartslag training
. Max HF calculator
. Hartslagzones
. Hartslag training tempo's

Gewicht en dieet
. Body mass index
. Dagelijkse calorie behoefte
. Calorieën om af te vallen
. Gewicht & prestatie

Help
. FAQs

Chat'n'Run Index
. Calculator

Chat'n'Run, hardloopforum: FORUMS

Chat'n'Run :: View topic - Strassburg sock
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log inLog in 

Strassburg sock
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Blessures
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vicky
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 13:03    Post subject: Strassburg sock Reply with quote

Als sinds september loop ik met de blessure fasciitus plantaris, oftewel een ontstoken peesplaat onder mijn linkervoet. Zeer irritant en het duurt maar en duurt maar.

Ik heb nu al van alles geprobeerd om eraf te komen en iedere keer lijkt het beter te gaan, maar daarna komt het toch weer terug.
Loop nu al 4 maanden bij de fysio, heb nieuwe zooltjes van de podotherapeut, ontstekingsremmers van de huisarts, intapen, massage, ijzen, stoppen met werk als postbode omdat dat ook zeer belastend was, en rust rust rust en sinds 3 weken weer heeeeeeeeel rustig begonnen met opbouwen. Opbouwen met minuutjes en veel wandelen tussendoor. Maar ja... nu ik dus weer iets langer aan het lopen ben (gisteren 20 minuten) komt ook de pijn langzaam maar zeker weer terug Sad

Heeft er hier iemand ervaring met de Strassburg sock?
Of heeft iemand anders een geweldige tip??
Ik heb er namelijk meer dan genoeg van en wil na ruim een half jaar aanklooien weer eens lekker kunnen lopen!!!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006

PostPosted: Thu 18-02-2010 14:02    Post subject: Reply with quote

Met de Sock heb ik geen ervaring, misschien wel een tip.
Ik weet niet hoe hard je loopt, maar misschien zou je moeten proberen iets langzamer te rennen.
Toen ik een kijkoperatie aan mijn knie had gehad, en weer aan 't opbouwen was, kwam bij mij ook de pijn terug, hoewel ik me netjes aan het opbouwschema had gehouden.
Toen ik echter langzamer ging rennen, ging het wel weer beter.
Back to top
View user's profile Send private message
achterhoekrunner
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 14:04    Post subject: Reply with quote

Zoveel ellende en nog een stralend zonnetje als avatar....
Met die sokken heb ik geen ervaring, kan me er wel wat bij voorstellen bij achillespeesklachten. Wat minder bij fasciitis plantaris. Als ik je verhaal zo lees lijkt het wel of tot nu toe de rust die je genomen hebt het meest probate middel is geweest. Misschien dat je toch nog iets te snel van stapel loopt bij de opbouw??
edit: ik lees er even je blog op na. Te hard ga je niet en de opbouw lijkt ook doordacht. Wanneer begonnen je klachten weer, toen je van 6x4' naar 2x10' ging of al eerder? Heb je het idee dat je met meer wandelpauzes minder last hebt? Als dat zo is zou je misschien meer op zijn Verheuls kunnen gaan trainen.
Bij onze club zijn er verschillende mensen die baat hebben gehad bij shockwave therapie voor hielspoorklachten. Misschien dat je ook bij jullie in de buurt een praktijk voor kunt vinden. Wordt vaak vergoed door de ziektekostenverzekeraar.
André
vicky
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 14:21    Post subject: Reply with quote

evelyne wrote:
Toen ik echter langzamer ging rennen, ging het wel weer beter.
Dank je voor je reactie, maar langzamer kan echt niet op dit moment. Met 7'30" de km struikel ik al bijna over mijn eigen voeten Smile
vicky
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 14:26    Post subject: Reply with quote

achterhoekrunner wrote:
Zoveel ellende en nog een stralend zonnetje als avatar....
Achter de wolken schijnt de zon toch nog Wink

achterhoekrunner wrote:
edit: ik lees er even je blog op na. Te hard ga je niet en de opbouw lijkt ook doordacht. Wanneer begonnen je klachten weer, toen je van 6x4' naar 2x10' ging of al eerder? Heb je het idee dat je met meer wandelpauzes minder last hebt? Als dat zo is zou je misschien meer op zijn Verheuls kunnen gaan trainen
Begon na de 2x12 maar toen wilde ik het nog niet toegeven, maar nu na gisteren 1x20 kan ik het niet meer ontkennen. Tis nog goed te hebben, maar duidelijk erger dan het was.
achterhoekrunner wrote:
Bij onze club zijn er verschillende mensen die baat hebben gehad bij shockwave therapie voor hielspoorklachten. Misschien dat je ook bij jullie in de buurt een praktijk voor kunt vinden. Wordt vaak vergoed door de ziektekostenverzekeraar.
André
Shockwave staat me een beetje tegen, er worden dan toch pezen en banden kapot gemaakt en de vraag is hoe het weer geneest. Dit is echt het laatst dat ik wil gaan proberen. Maar wel iets dat ik zeker ga laten doen als ik echt alles heb geprobeerd Smile
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006

PostPosted: Thu 18-02-2010 14:58    Post subject: Reply with quote

Volgens mij wordt bij shockwave niets kapot gemaakt, dat is wel het geval bij een injectie met cortizonen.
Shockwave zorgt voor een betere doorbloeding, waardoor sneller genezing.
Het heeft bij mijn achillespeesontsteking helaas geen baat gehad.
Back to top
Chiel
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 16:26    Post subject: Reply with quote

Heb je de klachten alleen bij het hardlopen of ook na bv een dagje shoppen?
Is het wel een overbelastingsblessure?
Heb zelf (langdurig) een soortgelijke blessure gehad en deze kwam niet voort uit overbelasting maar door de schoenen die ik droeg. Eerst een paar hippe schoenen waar ik wel wat pijn voor over had (maar later toch maar bij het vuil heb gezet) en later mijn werkschoenen. Probleem met deze schoenen was dat ze door de zooltjes teveel druk uitoefenden op mijn peesplaat waardoor ik uiteindelijk bijna niet meer kon lopen.
Beide keren duurde het bijna een jaar voor ik weer zonder pijn uit bed kon stappen.
Hoe zit het met jouw dagelijkse schoenen? heb je daarin ook bepaalde drukpunten?
View user's profile Send private message Visit poster's website
achterhoekrunner
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 16:38    Post subject: Reply with quote

Over Shockwave heeft Evelyne al gezegd dat het niets kapot maakt, terug naar de oorzaak dus...
Als je bij 4x6' geen last had (volgens je weblog) zou ik daar eerst weer naar terug gaan om te zien of het dan weer goed gaat. Misschien heb je dat momentje ontspanning tussentijds nodig. 4x6=24 minuten en dat is meer dan 2x10', dus de afstand is blijkbaar niet het probleem. Je zou een opbouw kunnen proberen met meer herhalingen/pauzes.
André
vicky
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 17:00    Post subject: Reply with quote

Chiel wrote:
Is het wel een overbelastingsblessure?
Ja, duidelijk. Komt door mijn werk als postbode. Het continu op en afstappen, remmen, steppen met mijn linkervoet met een zware fiets. En dat in combinatie met het hardlopen is de oorzaak geweest. En daarna te lang doorgaan met pijn, was ook niet slim...
Ben nu gestopt met werken, puur alleen om die overbelasting te voorkomen.
vicky
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 17:05    Post subject: Reply with quote

achterhoekrunner wrote:
Als je bij 4x6' geen last had (volgens je weblog) zou ik daar eerst weer naar terug gaan om te zien of het dan weer goed gaat
Ja *zucht* je hebt waarschijnlijk gelijk, weer een stapje terug doen Sad
(Maar dat is een oplossing die ik dus eigenlijk niet wil horen Wink)

Heb net een afspraak gemaakt met de masseur. Hij gaat via massage van hiel, achilles en kuit proberen de pijn weg te krijgen. Schijnt niet echt leuk te zijn..... maar hij heeft er al successen mee gehad... hopelijk lukt het bij mij ook......

En dan icm die strassburg sok.... Ik grijp nu ALLES aan!
Iwanowitsch
Guest

PostPosted: Thu 18-02-2010 17:45    Post subject: Reply with quote

vicky wrote:
Ik grijp nu ALLES aan!

Ga je ook de shockwave overwegen ... ?

Best goed hoor, heeft wel wat geholpen bij m'n kniepees.
Vreemd aanvoelende behandeling, de een heeft er baat bij de ander minder.

Sterkte,
Iwan.
Back to top
vicky
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 18:07    Post subject: Reply with quote

Iwanowitsch wrote:
Ga je ook de shockwave overwegen ... ?
Pas als allerlaatste, maar als niks helpt, dan doe ik dat zeker.
Dick
Site Admin
Site Admin

PostPosted: Thu 18-02-2010 18:11    Post subject: Reply with quote

http://www.chatnrun.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2717&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=strassburg&sid=d4c0c58acf8b370cc99ed58e23a9f77c

Vicky, lees dit topic nog eens door. Maakt je wel wat wijzer, denk ik.
achterhoekrunner
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 18:16    Post subject: Reply with quote

vicky wrote:
achterhoekrunner wrote:
Als je bij 4x6' geen last had (volgens je weblog) zou ik daar eerst weer naar terug gaan om te zien of het dan weer goed gaat
Ja *zucht* je hebt waarschijnlijk gelijk, weer een stapje terug doen Sad

Ai, ik was al bang dat je het zo op zou vatten... Je moet het niet zien als een stap terug, maar als een andere trainingsaanpak
Als blijkt dat je beter reageert op trainingen met pauzes kun je eerst het aantal herhalingen nog opvoeren voordat je naar herhalingen met 7' etc gaat. Dan ga je toch omhoog in de afstand die je aflegt. Bij de methode Verheul wordt bijna alleen gebruik gemaakt van intervallen en daar worden ook door wedstrijdlopers hele goede resultaten mee gehaald.
André
vicky
Lid
Lid

PostPosted: Thu 18-02-2010 18:27    Post subject: Reply with quote

Dick wrote:
Vicky, lees dit topic nog eens door. Maakt je wel wat wijzer, denk ik.
De oefeningen ken ik en doe ik ook al regelmatig. Ontstekingsremmers heb ik ook gehad van de huisarts. Iedere keer lijkt het beter te gaan, maar opeens is het weer over en uit Sad

Loop jij nog steeds op die zooltjes Dick? Ik heb nu ook van de podotherapeut zooltjes, maar of ik daar baat bij heb.... kweenie. Is de blessure bij jou helemaal overgegaan?

Ga die sock iig aanschaffen, baat het niet, volgens mij kan het ook niet schaden.
Post new topic   Reply to topic    Chat'n'Run Forum Index -> Blessures All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum