Krijg nouwwat! Mijn franse newfeel zijn 6 mm. en m'n hongaarse newfeel 9 mm. dik.
En ik merk ook geen verschil, zal wel die laag eelt onder mijn voeten zijn
De mijne komen beide uit Best
Anyway, misschien zegt dit nog wel het meest over waarom ik voor het serieuze hardlopen toch liever kijk naar de serieuzere merken, je weet bij dit soort schoenen gewoon niet goed wat je nou precies koopt. Dat wil niet zeggen dat er geen goede schoenen tussen kunnen zitten overigens! _________________ Frunning: running, maar dan nčt ff anders!
Eigenzinnige activiteiten, nieuws, tips, clinics en meer op het gebied van (barefootstyle) hardlopen.
www.frunning.nl
Zaterdag heb ik een paar Teva Zilch sandalen gekocht. Deze zijn lekker minimalistisch. Je voelt alle steentjes en takjes.
Gisteren heb ik er een middag mee in een dierenpark gewandeld (Anholter Schweiz, net over de grens bij Gendringen; allemaal onverharde paden, leuk park!). Qua lopen bevallen ze echt super. Alleen kreeg ik na een uur of 3 last van de band over de voet. Die schuurde over m''n voet, zodanig dat ik er een blaar/schaafplek aan overhield. Alleen bij m'n linkervoet gek genoeg. Rechts nergens last van. Uiteindelijk heb ik de band wat losser gedaan en dat leek wel te helpen.
Deze sandalen zijn ook geschikt voor het hardlopen, al ben ik zelf niet echt van plan ze daar voor te gebruiken, hooguit in de winter. Ik heb wel een paar kleine stukjes geprobeerd en dat ging prima.
Foto's kan ik even niet direct embedden (mag niet van SkyDrive), dus dan maar als links:
@Vinci: ik heb ze vorige week even aangehad, had ze nog niet eerder 'live' gezien. Eerste wat me opviel was de welving onder de voetboog, die is niet al te hoog in vergelijking met andere schoenen, maar blijkbaar toch te hoog als je helemaal platte schoenen gewend bent
Vind de zool ook wat te dik/zacht om op te rennen, maar voor dagelijks gebruik waarschijnlijk wel prima. Ik heb daar zelf de Luna Sandals voor gekocht, erg blij mee! Gekocht i.p.v. slippers in de zomer, blijken ze ook nog eens heerlijk te rennen. Eergisteren 22km op hardgelopen, super! _________________ Frunning: running, maar dan nčt ff anders!
Eigenzinnige activiteiten, nieuws, tips, clinics en meer op het gebied van (barefootstyle) hardlopen.
www.frunning.nl
Ik heb de Teva's ook gekocht als alternatief voor slippers. Ik vind ze er wat hipper uitzien dan de Luna's.
De welving viel met in de winkel ook op, maar in de praktijk merk ik er niets van. De zool vink ik om te wandelen niet te dik. Lijkt met met hardlopen ook wel meevallen, maar het prettigste is nog altijd helemaal geen zool
All times are GMT + 1 Hour Goto page Previous1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Page 8 of 8
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum