| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
dijkloper Site Admin

|
|
| Back to top |
|
 |
Dick Site Admin

|
Posted: Wed 24-08-2011 7:51 Post subject: |
|
|
Een mooi schoentje _________________ Ik ben DE LOPER. |
|
| Back to top |
|
 |
Hilko Benefactor

|
Posted: Wed 24-08-2011 12:45 Post subject: |
|
|
Misschien is dit een goede plek om deze vraag te stellen:
Dit soort schoenen schermen met een kleine (of ontbrekende) heel-to-toe drop. Nu heb ik eerder problemen gehad met redelijk lichte schoenen van Mizuno, die me te weinig ondersteuning boden onder mijn voetboog (pijn midden onder mijn voet). Ik heb een behoorlijk hoge wreef.
Ik heb wel interesse in de minimale Inov8 schoenen.
Zou dit kunnen betekenen dat dit soort schoenen mij 'per definitie' niet liggen? Of zou het aan dat specifieke model (binnenzool?) hebben gelegen? |
|
| Back to top |
|
 |
mattiman Lid

|
Posted: Wed 24-08-2011 12:52 Post subject: |
|
|
| Het kan natuurlijk ook gelegen hebben aan een te korte gewenningsperiode. Overstappen naar compleet andere schoenen is nogal een grote verandering. Hoe heb je de overgang aangepakt toen je overstapte? |
|
| Back to top |
|
 |
Hilko Benefactor

|
Posted: Wed 24-08-2011 12:55 Post subject: |
|
|
| Het is niet echt een andere schoen. Ik loop zonder problemen op de Mizuno Precision, en andere schoenen van vergelijkbaar gewicht (lichte trainingsschoenen). Daarom wijt ik het aan de ondersteuning onder de voet. |
|
| Back to top |
|
 |
qmark Lid

|
Posted: Wed 24-08-2011 12:57 Post subject: |
|
|
| Hilko wrote: | Misschien is dit een goede plek om deze vraag te stellen:
Dit soort schoenen schermen met een kleine (of ontbrekende) heel-to-toe drop. Nu heb ik eerder problemen gehad met redelijk lichte schoenen van Mizuno, die me te weinig ondersteuning boden onder mijn voetboog (pijn midden onder mijn voet). Ik heb een behoorlijk hoge wreef.
Ik heb wel interesse in de minimale Inov8 schoenen. |
Waarom wil je ondersteuning onder je voetboog?
Voorzover ik iets van barefoot en BV-style lopen afweet, moet de voetboog juist niet ondersteund worden.
Je landt op je voorvoet, en raakt wel of niet met de hiel de grond, maar die voetboog is niet voor niets een boog ......
Uiteraard, zoals mattiman ook al zegt, je moet er wel aan wennen.
Of BV(-style) lopen iets voor je is kun je alleen zelf achterkomen door het een kans te geven over langere tijd.
Mark _________________ "Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec) |
|
| Back to top |
|
 |
boco Mister Chat'n'Run 2005

|
Posted: Sun 28-08-2011 12:24 Post subject: |
|
|
Zou het echt wat gaan worden met die nieuwe Adidas-Adipure-Trainer?
Op de een of andere manier trekken ze me wel aan, maar of ik ze ook aan zal trekken??
Ben zeer benieuwd hoe ze bij het afwikkelen zullen reageren en dan vooral bovenop, in het gebied waar je tenen beginnen. Zal dat op de lange duur(lopen) niet gaan irriteren?
Nog even wachten. Pas in november op de markt voor ca. $ 90,-
 _________________ 't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough. |
|
| Back to top |
|
 |
Iwanowitsch Guest

|
Posted: Sun 28-08-2011 12:57 Post subject: |
|
|
'T lijken wel zwemvliezen !!!
 |
|
| Back to top |
|
 |
AdP Lid

|
Posted: Sun 28-08-2011 19:38 Post subject: |
|
|
| Stof tussen m'n tenen vind ik nou niet echt minimalistisch. Wat mij betreft kunnen deze Adidas en de VFFs dus rustig in de schappen blijven liggen. Liever hardlopen zonder irritatie tussen de tenen zou ik denken. |
|
| Back to top |
|
 |
Rafal Lid

|
Posted: Sun 28-08-2011 20:03 Post subject: |
|
|
Ik heb zelf de Vibram schoentjes maar het nadeel vind ik toch wel dat de tenen apart zijn. Ik weet niet of het aan mijn 'afwijkende' tenen ligt of aan de 'schoen' zelf maar het is toch altijd een gedoe om die dingen aan te krijgen en elke teen in het juiste compartiment te krijgen. Daarnaast zit de grote teen bij mij altijd erg strak tegen de voorkant aan terwijl de andere tenen juist enorm veel ruimte overhouden. Een groter maatje heb ik ook al eens gepast maar dan bleef er echt veel te veel ruimte over bij de kleinere tenen. Kortom, doe mij maar minimalistische schoenen zonder de tenen apart (of een gecustomiseerde teenschoen speciaal op maat gemaakt voor mijn voeten en tenen ), want volgens mij is dat helemaal niet nodig en voegt dat maar weinig toe. Het gaat mij om de bewegingsvrijheid van de voet zelf en het gevoelscontact met de grond, en dat kan denk ik ook zonder van de schoen een soort handschoen te maken. Of niet? |
|
| Back to top |
|
 |
AdP Lid

|
Posted: Sun 28-08-2011 21:14 Post subject: |
|
|
| Rafal wrote: | | Het gaat mij om de bewegingsvrijheid van de voet zelf en het gevoelscontact met de grond, en dat kan denk ik ook zonder van de schoen een soort handschoen te maken. Of niet? |
En of dat kan!
Trek maar een mila-spikes aan, dan kun je ook nog eens echt hard, zeker op een atletiekbaan met die extra grip. Dat haal je niet met VFFs. |
|
| Back to top |
|
 |
PeterV Lid

|
Posted: Mon 29-08-2011 8:00 Post subject: |
|
|
| Rafal wrote: | Ik heb zelf de Vibram schoentjes maar het nadeel vind ik toch wel dat de tenen apart zijn. Ik weet niet of het aan mijn 'afwijkende' tenen ligt of aan de 'schoen' zelf maar het is toch altijd een gedoe om die dingen aan te krijgen en elke teen in het juiste compartiment te krijgen. Daarnaast zit de grote teen bij mij altijd erg strak tegen de voorkant aan terwijl de andere tenen juist enorm veel ruimte overhouden. Een groter maatje heb ik ook al eens gepast maar dan bleef er echt veel te veel ruimte over bij de kleinere tenen. Kortom, doe mij maar minimalistische schoenen zonder de tenen apart (of een gecustomiseerde teenschoen speciaal op maat gemaakt voor mijn voeten en tenen ), want volgens mij is dat helemaal niet nodig en voegt dat maar weinig toe. Het gaat mij om de bewegingsvrijheid van de voet zelf en het gevoelscontact met de grond, en dat kan denk ik ook zonder van de schoen een soort handschoen te maken. Of niet? |
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Vibrams, al lukt het aantrekken nu wel vlot.
Mijn rechter grote teen zit ook strak tegen de voorkant, de linker iets minder strak. Blijkbaar is m'n rechtervoet net ietsjes groter. Mijn kleine tenen 'zwemmen' inderdaad ook in de pockets, waarbij de kleinste teen maar net in de pocket komt.
Het lopen op de vibrams vindt ik wel veel lekkerder dan op schoenen met demping en ik ga er ook harder mee. |
|
| Back to top |
|
 |
Appie-B Benefactor

|
|
| Back to top |
|
 |
loopgek Lid

|
Posted: Thu 13-10-2011 15:07 Post subject: |
|
|
| Appie-B wrote: | | Heeft iemand ervaring met deze schoenen? Of online reviews? |
Ja de demping valt me een beetje tegen  _________________ Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl |
|
| Back to top |
|
 |
jenk Lid

|
Posted: Thu 13-10-2011 18:45 Post subject: |
|
|
Beste allemaal, voor de liefhebber(ik denk dat dit topic wel geschikt is ) heb ik merrel barefoot schoenen( merrel pace glove women).Zijn van mijn vrouw, zij heeft er op geprobeerd te lopen, maar ze vond het te minimaal.
Ze zijn dus echt amper gedragen.
Het is maat 39 (is ook haar echte maat) en ze zijn blauw, ik denk dat je bij www.anyonesrunshop.nl wel een foto van die schoenen kunt vinden.
Over de prijs worden we het wel eens.
Stuur anders maar een pb-tje.
Groeten Karl (Venray) |
|
| Back to top |
|
 |
|