Roparun, een typisch fenomeen van 'het westen'?

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
iRun
Lid
Lid
Contacteer:

zo 27-05-2012 9:17

Hi, ik beleef voor het eerst van de zij-zijlijn de roparun een beetje mee: mijn vrouw is kaartlezer voor de energieladies.

Tijdens de voorbereidingen hiervoor werd er veel naar sponsors gezocht en dat blijkt hier in Barendrecht nog niet zo gemakkelijk gedaan. Bijna elk bedrijf hier schijnt meerdere verzoeken tot sponsoring binnen te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat dat voor heel NL geldt.

En dan valt me nu eigenlijk ook op dat er op het forum niet/ nauwelijks over gerept wordt. Bijzonder, in mijn ogen want het is wel een loopevenement van groot formaat.

Enfin, ik vroeg me daarom af of de Roparun een typisch Rotterdam e.o. evenement is of dat er een andere reden is dat het hier zo weinig aandacht krijgt?

PS Ik ben me ervan bewust dat er wel degelijk teams uit alle regio's meedoen maar kan niet inschatten waar het merendeel vandaan komt.
Nog steeds geveld door een achillespeesblessure. Helaas nu ook de knieeen in de puin... (ik hoop dat ik ooit weer kan hardlopen).
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 27-05-2012 10:46

De ROPA-run kreeg in vorige jaren heel veel aandacht op CNR. Onze zuiderburen uit Zele zijn enorm fanatiek en staan bekend om hun zeer spectaculaire doorkomsten. Vul Roparun in bij de zoekfunctie en je zult zien dat er hier veel over gezegd en geschreven is in het verleden.
Helaas zien we een aantal 'oudgedienden' steeds minder op dit forum terug. Wie nu de ROPA-runners wil volgen kan beter op Facebook terecht.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 27-05-2012 11:56

iRun schreef: Enfin, ik vroeg me daarom af of de Roparun een typisch Rotterdam e.o. evenement is of dat er een andere reden is dat het hier zo weinig aandacht krijgt?
Is wel mijn ervaring. Kom zelf oorspronkelijk uit regio Zuid-Holland-Zuid, daar leeft de Roparun echt. Iedereen kent wel mensen die meedoen en/of kennen in elk geval de inzamelingsacties. Hier in hardlopend Wageningen ken ik nog wel wat hardlopers die zich met de Roparun bezig houden, maar al veel minder.
Voor werk kom ik regelmatig in Enschede en Groningen; als ik daar met hardlopers over de Roparun begin, moet ik uitleggen wat het is. Helemaal onbekend.

Denk dat toch dat een finishplek zorgt voor grote regionale betrokkenheid daar. Wellicht dat als een aantal keer het traject Hamburg-Rotterdam is gelopen, de aandacht voor het evenement in de oosten van het land wel groter wordt; komt dan toch daar langs.
Afbeelding
iRun
Lid
Lid
Contacteer:

zo 27-05-2012 16:37

Nou, voor wie het leuk vindt: Roparunradio (voor updates mbt de roparun en muziek uit de 90's).

(De kids hebben via de radio (staat hier in Barendrecht) live hun moeder gefeliciteerd met d'r verjaardag vandaag; helaas heeft deze radio via de ether nog te weinig bereik om de teams daadwerkelijk te bereiken. Leuk gebaar iig).
Nog steeds geveld door een achillespeesblessure. Helaas nu ook de knieeen in de puin... (ik hoop dat ik ooit weer kan hardlopen).
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 27-05-2012 20:05

naar aanleiding van dit topic eens naar de 'Hamburgroute' gekeken. Ze komen zelfs door mijn mooie provincie! Sellingen-Ter Apel, bekend van de Monnikentocht...

Als ik het had geweten was ik misschien even gaan kijken. Volgend jaar dan maar.

Ik ken de Roparun inderdaad, zoals Bertus aangeeft, uit de periode dat een Vlaams-Nederlands team met CNR'ers meedeed. Ben zelfs naar Rotterdam geweest om de finish mee te maken!
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Frunning
Lid
Lid
Contacteer:

zo 27-05-2012 21:40

Ik kom uit Noord-Brabant (Tilburg), en ik ken de naam 'Roparun' en weet een beetje wat het inhoudt, maar daar blijft het dan ook wel bij.
Kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar ik heb het idee dat dit in het algemeen geldt hier. Onbekend maakt onbemind dus.
Frunning: running, maar dan nèt ff anders!
Eigenzinnige activiteiten, nieuws, tips, clinics en meer op het gebied van (barefootstyle) hardlopen.
www.frunning.nl
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 28-05-2012 15:34

RTV Rijnmond besteedt vandaag uitgebreid aandacht aan de finish(aankomst op de Coolsingel) van de Roparun in Rotterdam. De Roparun is een estafetterun
van Parijs naar Rotterdam. Dit jaar komt ook een aantal teams uit Hamburg. In totaal doen 325 teams mee.

Emoties zullen weer hoog oplopen maandag bij de finish van de Roparun op de Coolsingel. De nonstop-estafetterun van Parijs en dit jaar ook Hamburg
naar Rotterdam staat voor vreugde en verdriet, feest en droevenis, euforie en pijn. Deelnemers zijn reuzeblij en opgelucht dat ze de finish halen, na bijna
48 uur non-stop-estafette, en tegelijkertijd kapot. Emoties lopen hoog op door de inspanningen, maar zeker ook door verdriet, gedachten aan familieleden en vrienden met kanker, ernstig ziek dan wel overleden.
TV Rijnmond doet live-verslag van de finish op de Coolsingel, met natuurlijk ook de passage bij de Daniel den Hoed kliniek en veel reportages van onderweg.
De uitzending wordt volledig en samengevat herhaald tot dinsdagmiddag

15.30 uur Herhaling Roparun Live
17.30 uur Compilatie Roparun
18.30 uur Herhaling compilatie bijna ieder uur tot volgende middag 14.30 uur
22.00 uur Herhaling Roparun Live; ook: 01.00, 09.00 en 15.00 uur
(zie www.rijnmond.nl)
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

di 29-05-2012 9:01

boco schreef:De ROPA-run kreeg in vorige jaren heel veel aandacht op CNR. Onze zuiderburen uit Zele zijn enorm fanatiek en staan bekend om hun zeer spectaculaire doorkomsten. Vul Roparun in bij de zoekfunctie en je zult zien dat er hier veel over gezegd en geschreven is in het verleden.
Helaas zien we een aantal 'oudgedienden' steeds minder op dit forum terug. Wie nu de ROPA-runners wil volgen kan beter op Facebook terecht.
+1

Ken de Roparun al jaren mede door CnR. Dit jaar kreeg ik het aanbod om in een team voor een geblesseerde loper in te vallen en dat aanbod kon en heb ik niet afgeslagen. Maar zoals Bertus al aangeeft en ik reken mijzelf tot die groep van "oudgedienden" ben ik niet vaak meer hier te vinden en had tot dit bericht geen behoefte om te posten.

nb. met suc6 uitgelopen
nnb. eventuele meelezers uit Zele: BEDANKT :!: en niet zonder reden met hoofdletters. Ik had er van gehoord ik had fotos gezien maar zelf het ontvangst in en de doortocht door jullie gemeente meemaken was meer dan fantastisch!
Ultratoineke
Lid
Lid

di 29-05-2012 13:31

Ik heb afgelopen weekend voor de 5e keer de Roparun gelopen. De Roparun trekt hier door de streek (Ossendrecht, Bergen op Zoom) dus is hier wel bekend, maar mijn ervaring is dat de de bekendheid van de Roparun buiten de gebieden waar de loop door komt, niet erg groot is
iRun
Lid
Lid
Contacteer:

di 29-05-2012 15:14

Ik kreeg inderdaad van mijn vrouw ook te horen dat Zele een doorkomst is om niet te vergeten.
Ladyrun
Lid
Lid
Contacteer:

di 29-05-2012 17:15

Het is ook mijn ervaring dat het hier veel minder leeft, toch komt er langzaam wel verandering in. Doordat de stoet dit jaat voor het eerst ook vanaf Hamburg vertrokken is komt er een nieuw deel van het land bij dat ook besmet zal raken denk ik.

Zelf heb ik lang in Papendrecht gewoont, voor mij was de Roparun toen iets dat ik echt een keer wilde doen. Het stond samen met de marathons van Londen en NY marathon op mijn wensen lijstje. Alles nu :wink: gedaan, tijd voor een nieuw droomlijstje.

Ik weet nog hoe verbaasd ik was dat ik uit moest leggen wat de Roparun was toen ik in Culemborg en later hier in Bemmel kwam wonen. De meeste teams komen ook nog steeds uit de regio Rotterdam, langzaam komen er wel wat meer teams uit de rest van het land.

:D Zele was idd één van de mooiste doorkomsten!
Run like hell, feel like heaven

www.ladyrun.nl
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

di 29-05-2012 19:12

Zelf ook twee keer met het ATOS-Ropateam 122 mee mogen lopen en beide keren de passage in Zele gehad. Onvergetelijk om over een 3km lange rode loper door het dorp te lopen. Het shirt (2009 - Zele in 't Oranje) en cap (2010 - Zele in 't Rood) zijn mij nog steeds heel dierbaar.
Ik liep in die jaren met Taco (tacohanou) en Johan(W54) en wij zijn dus afkomstig uit het oosten des lands.
Tijd om nooit te vergeten...
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 29-05-2012 19:55

Ik was er de eerste keer bij toen het chatnrun vlaanderen team/de kloddelopers, voor het eerst van start gingen..en volgens mij ook voor het eerst door Zele.. Ik mocht mee als fotograaf en het was een geweldige ervaring.

Met veel plezier lees ik dan ook ieder jaar dat de roparungekte in Zele steeds groter wordt..

Waar ik nu woon merk je inderdaad weinig van de Roparun, wel wat meer Alp du zes..

Maarten
One, two, Tri
steepletje
Benefactor
Benefactor

di 29-05-2012 20:18

mijn oren waren aan het tuiten, ik wist dat ik me nog eens moest aanmelden!

Wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten in Zele Dit jaar was fenominaal voor ons!
Telkens denk ik : "dit was de max" ... tot het volgende jaar er weer is en het nog beter is!
Al 8 jaar neem ik deel aan Roparun.
Het 1e jaar als teamcaptain van onze chat'n'runVlaanderen ploeg.
Dan 5 jaar als organisator van de doortocht in Zele
vorig jaar was ik fietser.
en dit jaar ging ik mee als kinesitherapeute.

Het blijft onvergetelijk!

kijk en geniet mee (klank aan!):
https://www.facebook.com/photo.php?v=10150867275634825
http://www.bloggen.be/kloddeloper/
Loosers find excuses, winners find a way!
Errrwin
Lid
Lid

wo 30-05-2012 7:17

steepletje schreef: kijk en geniet mee (klank aan!):
https://www.facebook.com/photo.php?v=10150867275634825
Ge-wel-dig! 8)
Plaats reactie