Cryptische omschrijvingen voor het trainingsschema

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
sibi
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-04-2013 17:36

Rasheed schreef:
sibi schreef:Johan Cruijff zei ooit:
"Voetbal is simpel. Maar het moeilijkste dat er is, is simpel voetballen!"
Moest ik even aan denken bij het lezen van je verhaal!
Doet mij denken aan iets wat onder kunstenaars wel gezegd wordt:
"Een kunstwerk is af als je er niks meer van kunt weglaten."
Wéér Cruijff: "Als ik had gewild dat je het snapte, dan had ik het wel beter uitgelegd!"
:D
sibi
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-04-2013 17:37

sibi schreef:
Rasheed schreef:
sibi schreef:Johan Cruijff zei ooit:
"Voetbal is simpel. Maar het moeilijkste dat er is, is simpel voetballen!"
Moest ik even aan denken bij het lezen van je verhaal!
Doet mij denken aan iets wat onder kunstenaars wel gezegd wordt:
"Een kunstwerk is af als je er niks meer van kunt weglaten."
Wéér Cruijff: "Als ik had gewild dat je het snapte, dan had ik het wel beter uitgelegd!"
:D
Maar dat ga je pas zien, als je het door hebt!
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-04-2013 17:51

Wat dus betekent dat veel lopers hun eigen schema verzinnen, omdat ze niet de moeite willen nemen om na te denken over hun training. Ten eerste betalen ze contributie om getraind te worden zonder erover hoeven na te denken; ten tweede is hardlopen minder pijnlijk dan creatief te denken (weet ik uit eigen ervaring).
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
sibi
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-04-2013 17:56

Gelukkig heb ik nog steeds (of beter gezegd wéér) dezelfde trainer als in 2010. Hij heeft me toen héél goed begeleid richting A'dam marathon. We "verstonden" elkaar!
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-04-2013 18:18

Oe! Dat is zeldzaam. Houwe die trainer, want goede trainers zijn niet makkelijk te vinden, lijkt me.
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

do 18-04-2013 16:20

Rasheed schreef:Oe! Dat is zeldzaam. Houwe die trainer, want goede trainers zijn niet makkelijk te vinden, lijkt me.

-1

off-topic:
zucht waarom lees ik eigenlijk nog mee? Maar dat is een hele andere vraag die in een ander topic thuis hoort die ik in iedergeval niet ga opstarten. Gegroet
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

do 18-04-2013 20:02

Sorry, pcmaal. :oops: Zal het niet meer doen!
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

do 18-04-2013 20:27

Rasheed schreef:Wat dus betekent dat veel lopers hun eigen schema verzinnen, omdat ze niet de moeite willen nemen om na te denken over hun training.
Ik verzin mijn eigen schema en ik denk daar goed over na. Ik snap je punt niet Rene
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

vr 19-04-2013 6:05

DRUM schreef:
Rasheed schreef:Wat dus betekent dat veel lopers hun eigen schema verzinnen, omdat ze niet de moeite willen nemen om na te denken over hun training.
Ik verzin mijn eigen schema en ik denk daar goed over na. Ik snap je punt niet Rene
Wat ik bedoelde dat in plaats van na te denken over de training die gegeven wordt, men komt met een eigen invulling van de training. Ik schreef niet dat er niet over die eigen invulling werd nagedacht. Als ik de suggestie gaf, dan was het niet met opzet. Mijn excuses voor enige onduidelijkheid daarover.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

vr 19-04-2013 15:05

Excuses niet nodig hoor ;-)

Ik loop sinds 1998 zonder begeleiding, maar heb qua trainingsaanpak wel enige basis meegekregen door zo'n 1000 trainingen o.l.v. PK te Dodewaard.

ik zou niet kunnen trainen onder een trainer die zegt jij moet zus of jij moet zo, ik zoek het zelf wel uit.
Schema 2010 Weblog
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

vr 19-04-2013 16:07

DRUM schreef:Excuses niet nodig hoor ;-)

Ik loop sinds 1998 zonder begeleiding, maar heb qua trainingsaanpak wel enige basis meegekregen door zo'n 1000 trainingen o.l.v. PK te Dodewaard.

ik zou niet kunnen trainen onder een trainer die zegt jij moet zus of jij moet zo, ik zoek het zelf wel uit.
Hoe werken die trainingen van PK dan eigenlijk? 'Op afstand'?

Hier nog zo'n eigengereid geval .. :roll:
sibi
Lid
Lid
Contacteer:

vr 19-04-2013 16:26

DRUM schreef:ik zou niet kunnen trainen onder een trainer die zegt jij moet zus of jij moet zo, ik zoek het zelf wel uit.
Ik ook niet. Maar een meedenkende trainer vind ik wel fijn.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

vr 19-04-2013 23:47

tOOter schreef: Hoe werken die trainingen van PK dan eigenlijk? 'Op afstand'?

Hier nog zo'n eigengereid geval .. :roll:
Ik weet niet zeker of ze nog altijd aan begeleiding doen, wellicht is het alleen nog maar de winkel tegenwoordig.

Je gaf de doelen aan (wedstrijden) voor een periode van telkens 7 weken en kreeg dan op papier steeds een schema voor die periode. Per week kreeg je de trainingen aangereikt maar niet precies op welke dag, dat mocht je zelf invullen hoe het je uitkwam. je kon ook zelf aangeven hoe vaak per week en nog wat andere voorkeuren
Schema 2010 Weblog
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

vr 19-04-2013 23:58

DRUM schreef: Ik weet niet zeker of ze nog altijd aan begeleiding doen, wellicht is het alleen nog maar de winkel tegenwoordig.

Je gaf de doelen aan (wedstrijden) voor een periode van telkens 7 weken en kreeg dan op papier steeds een schema voor die periode. Per week kreeg je de trainingen aangereikt maar niet precies op welke dag, dat mocht je zelf invullen hoe het je uitkwam. je kon ook zelf aangeven hoe vaak per week en nog wat andere voorkeuren
Aha, dank je. Eigenlijk doe ik het zo al ongeveer, maar dan natuurlijk met mijn beperkte ervaring en kennis. Voorlopig gaat dat nog best, er zit nog genoeg 'rek' in als relatieve 'beginner'.
Hens
Benefactor
Benefactor

za 20-04-2013 23:19

DRUM schreef: 1.
Als 1. waar is, dan zijn er dus ook nog steeds lopers die hun eigen schema verzinnen omdat ze wel willen nadenken. Zij kunnen zelfs nog de meerderheid uitmaken.

Een trainer kan natuurlijk de afkortingen die hij gebruikt onder aan de de mail of papier vermelden. Normaliter zal dat niet meer dan 1-2 regels zijn. Dat niet doen en/of allerlei aparte of rare trainingen in een afkorting proberen te vangen getuigt m.i. van arrogantie en disrespect voor zijn 'pupillen'.
Dat laatste geldt niet alleen voor trainers trouwens. :wink:
Plaats reactie