Storm

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
Jooost
Lid
Lid

za 25-07-2015 16:42

Ben al best lang met dat (hard)lopen bezig en ook al vaker met harde wind , zeg maar storm , als vandaag .
Maar nog nooit zoals vanochtend . Een herfststorm in de zomer , alle bomen zitten nog vol met bladeren , de takken vlogen vlak langs me heen .
Dacht dat je afbrekende takken wel zou horen . Door de storm hoor je verder niks . Best spannend soms .
Lopen met alle zintuigen open .
Oftewel , is iedereen heel thuisgekomen vandaag ? Missen we nog iemand hier op ChatnRun ?
roen
Lid
Lid

za 25-07-2015 18:08

Hi Jooost, goed dat je het vraagt! Omdat ik tijdens mijn tocht geen enkele hardloper heb gezien vroeg ik me al af of ik de enige was met deze afwijkende voorkeur voor extreem weer. Ik verwacht daarom weinig vermissingen vandaag, Joost :D

Met wind als vandaag moet ik gewoon naar buiten. Het ochtendprogramma van mijn gezin was niet echt geschikt om te rennen, dus toen ik eindelijk kon rennen was het al twee uur geweest. Gelukkig regende het nog, om het nog wat intenser te maken. Uiteraard koers gezet naar het strand, via de duinen vol wind en zand tegen. Op het strand viel het uiteindelijk mee, het was minder heftig dan op de duinrand. Het ergste hadden we denk ik toen al wel gehad in Den Haag, helaas. In het statenkwartier heel veel takkenbossen op straat en op de tramrails gezien. Uiteindelijk ruim 13 kilometer gerend, helemaal voldaan, diverse stormfoto's gemaakt tijdens het rennen. Het was het wachten helemaal waard!
qmark
Lid
Lid

za 25-07-2015 18:17

roen schreef:Omdat ik tijdens mijn tocht geen enkele hardloper heb gezien vroeg ik me al af of ik de enige was met deze afwijkende voorkeur voor extreem weer.
Nee hoor, er zijn er wel meer met die afwijking :wink:

Helaas ben ik iets te laat in de middag vertrokken, zodat de storm volgens mij al weer iets minder was.
Toch heerlijk, wind en regen; eindelijk eens geen last van die zon!

Mark 8)
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Rudedadude
Lid
Lid

za 25-07-2015 18:18

Ik had vandaag de VTMloop willen lopen in Maasdijk, maar die is afgelast. De storm is hier inmiddels wel voorbij.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 25-07-2015 18:28

Ik ben ook een liefhebber van extreem weer maar vanmiddag kon ik niet dus ben vanochtend gegaan heel vroeg,,bijna geen wind heerlijk wel hoor.....
Morgen weer vroeg dan naar de duinen....
Juliette
Lid
Lid

za 25-07-2015 20:26

Ik heb vanochtend om 8 uur mijn rondje al gelopen. Toen was t heerlijk weer.
roen
Lid
Lid

za 25-07-2015 21:01

Pietje schreef:Ik ben ook een liefhebber van extreem weer maar vanmiddag kon ik niet dus ben vanochtend gegaan heel vroeg,,bijna geen wind heerlijk wel hoor.....
:lol: ik kan me nog een recente strandmarathon herinneren (wintereditie) toen liep je achteruit zo hard woei het...
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 25-07-2015 21:31

roen schreef:
Pietje schreef:Ik ben ook een liefhebber van extreem weer maar vanmiddag kon ik niet dus ben vanochtend gegaan heel vroeg,,bijna geen wind heerlijk wel hoor.....
:lol: ik kan me nog een recente strandmarathon herinneren (wintereditie) toen liep je achteruit zo hard woei het...
zo en of jij had daar nieuwe batterijen en ging er als een haas vandoor stoempen tegen de wind in....
zandloper
Lid
Lid

za 25-07-2015 22:10

Wat laat op de dag gelopen, met wat regen en wind. Dacht nog dat het wel meeviel met de storm. En toen zag ik die enorme boom die tegen een woning aan 'leunde', met 2 beteuterd kijkende mannen ernaast. Gelukkig alleen schade aan dakgoot. Maar had er niet moeten lopen op moment dat de boom omviel want hij lag vrij laag over het trottoir en had een deel van het trottoir meegenomen....
zandloper
Lid
Lid

zo 26-07-2015 8:06

Bericht op teletekst.

Staatsbosbeheer ontraadt mensen om vandaag het bos in te gaan.Na de storm van gisteren kan het gevaarlijk zijn doordat veel takken loshangen en bomen alsnog kunnen omvallen.Boswachters inspecteren de bossen vandaag.De schade aan de natuur is het grootst in Zuid- en Noord-Holland,Utrecht en Flevoland.
Jooost
Lid
Lid

zo 26-07-2015 20:53

Leuk om te lezen , dat ik niet de enige thrillseaker ben op CnRun . Hoe gaat 't trouwens met jullie , Jeroen en Pieter met de voorbereiding voor de 100km ? Zijn al die km's een beetje in te plannen in jullie gezin ?
Ik merk zelf , dat de voorbereiding voor een marathon al veel gezeur oplevert ( "Ga je nou alweer lopen ? " , " maar we zouden dit en dat en zus en zo , enz... ) . Laat staan een 100 km .
Maar meestal ( altijd eigenlijk ) is 't m'n eigen schuld . Moet een beetje duidelijker zijn in alles wat ik doe . Communiceren is niet m'n beste eigenschap .
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

zo 26-07-2015 21:40

In passen in het gezin is een hele opgave en idd communiceren is de beste oplossing.
Ik heb het voordeel dat ik makkelijk vroeg mijn bed uit kan komen en al veel gelopen kan hebben voordat iedereen in het weekend wakker wordt.

Ook train ik 2 keer per week bij een AV ga er lopend heen en weer terug extra km's.

Verder fiets ik veel woon werk verkeer je pikt het toch mee.
Ik hou het hele jaar door de marathon als basis en vandaar uit bouw ik op ik heb in juni een 9 uurse en drie weken later een marathon dat is voldoende duurwerk voor de 100 vorig jaar had ik veels te veel gedaan en stond redelijk op aan de start.

Nu wil ik gretig en fit aan de start staan en de eerste 60 soepel lopen en daarna stoempen en lopen op karakter......
roen
Lid
Lid

zo 26-07-2015 22:10

Hi Joost, je snijdt een heikel punt aan... De kilometers zijn momenteel tijdelijk bijna niet in te passen in het gezin. Vorige maand is een nieuw project gestart bij een nieuwe klant waar de druk redelijk hoog is. (ik ben zzp'er) Je wil toch goed voor de dag komen en dan wil ik de training niet al te zichtbaar maken voor de klant. In ieder geval niet in het begin. Van hardlopen kan ik immers niet leven, van werken wel. Er komt binnenkort in ieder geval een rustigere periode aan, dan kan ik het trainingsvolume weer terugbrengen naar 80 - 120 km per week. Ik zit daar nu ruim onder met ca. 60km per week. Ik los het "tekort" op door intensiever te trainen, duinen op en af te rennen, duintrappen, intervallen, intensievere tempolopen. Als ik voor mijn gevoel echt tekort ga komen wordt het geen 100km op de weg, maar kies ik voor een langere trail in oktober. Frustrerend is het zeker. Maar wel uit de categorie "luxe-probleem". Ik loop immers nog steeds redelijk wat kilometers, blessurevrij, het blijft genieten buiten.

Ga je de Den Haag marathon nog doen? Loop ik met je mee, als je tenminste niet te hard gaat. Het tempo wat je tijdens de halve van Nootdorp liep - op blote voeten - ligt nog niet in mijn bereik.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 27-07-2015 8:39

Ik ben zaterdag wel wezen lopen maar pas vroeg op de avond. In het zuiden des lands was toen eigenlijk nog slechts sprake van een matige windkracht. Wat ik dan weer heerlijk vind is dat het dan ontzettend rustig is buiten. Ik op een gegeven moment op de heide, in het zonnetje terwijl wat miezerregen viel terwijl overal om mij heen de heideplanten weer paars beginnen te worden. Met het zonlicht en het gelijktijdse buitje had het een wat surreëel effect. Heerlijk.
Jooost
Lid
Lid

ma 27-07-2015 21:51

@ Pieter en Jeroen , het heeft inmiddels niks meer met het stormtopic te maken ( hoewel , het waaide vandaag nog flink en ik heb gelopen , dus dan mag 't wel , toch ? ) , maar wil toch nog even reageren.
Grappig om jullie benadering van die 100km te lezen , bijna tegenovergesteld . Jeroen is bang , dat-ie te weinig km's in de benen heeft en Pieter wil niet overtraind zijn .
Kwam gisteravond op de site van Ultra-loopster Leonie van der Haak ( www.giventofly.nl ) . Goeie tip gelezen ; om te voorkomen , dat ze te hard van stapel loopt bij lange afstanden , ademt ze in en uit door haar neus .
Vanmiddag zelf proef op de som , beetje wennen , maar snap 't wel .
Ik weet niet of ik de Haagse marathon ga lopen , moet eerst nog eens in de groep gooien over die Crazy Barefoot marathon eind augustus . Communiceren inderdaad . Het is al laat , morgen ga ik 't wel aankaarten of anders overmorgen ...
Succes en veel plezier met jullie trainingen in ieder geval .
Plaats reactie