Dafne

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
Jooost
Lid
Lid

di 25-08-2015 20:34

Op m'n werk gaat 't gewoonlijk alleen over voetbal . Dus als ze zelfs daar over atletiek beginnen . Dan zeker toch in deze hardlooppraatgroep .
Dafne Schippers dus . Had iemand dit verwacht ? Hoe is jullie beleving , kunnen jullie ( stiekem ) op je werk kijken ? Is 't nog bijzonderder omdat ze blank is ( dacht altijd dat om een topsprinter te zijn , je West-Afrikaanse roots moest hebben ) ? Hoe zou 't voelen om boven jezelf uit te stijgen ?
De 100 meter was dus eigenlijk te kort , maakt er nog iemand een kans tegen haar op de 200 meter ?
Ik weet wel , ze komt niet zomaar uit de lucht vallen , het is talent , het is hard werken , maar 't lijkt ook wel een beetje een sprookje ( zevenkampmeisje wordt bijna wereldkampioen ) .
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

di 25-08-2015 20:49

Ik vind het waanzinnig. Ik zit nu in België en ook daar was de aandacht groot.
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 26-08-2015 7:50

Supertalent die Dafne! Mag toch hopen dat ze sportvrouw van het jaar wordt, ze verdient het zeker.
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Runnerd
Lid
Lid

wo 26-08-2015 8:18

Ja. hier kwamen ze ook om de hoek zeggen dat ze zilver had..! En normaal wordt allen Vitès hier besproken..! :lol:

Straks kijken naar de series, vrijdag 200 meter. Go Dafne!

En natuurlijk ook al die andere nederlanders die meedoen. Ik vind het mooi, de atletiek krijgt hier, zeker in NL, een goede boost van.
zandloper
Lid
Lid

wo 26-08-2015 9:50

Jooost schreef: Is 't nog bijzonderder omdat ze blank is ( dacht altijd dat om een topsprinter te zijn , je West-Afrikaanse roots moest hebben ) ?
Dat is juist zo leuk van haar. Na alle aandacht voor alle Afrikaanse toplopers en hun 'geheimen', komt zij 'opeens' op het toneel. Geweldig!

En dat boven jezelf uitstijgen....ik had juist het idee dat ze juist heel erg bij zichzelf blijft en het idee heeft dat er nog veel meer in het vat zit (nav een kort interview). :D

En erg leuk inderdaad dat 'de massa' ook aandacht heeft voor andere sporten dan voetbal (hoewel ik dat ook erg waardeer :D ).

Ben benieuwd of dit ook voor een nieuwe lichting toplopers van Ned. bodem zorgt...
EelcoT
Lid
Lid
Contacteer:

wo 26-08-2015 12:52

Zo. Dafne is op haar sloffen door op de 200m. Wat een overmacht!
Two roads diverged in a wood, I took the one less travelled by. (Vrij naar R. Frost)
Runnerd
Lid
Lid

vr 28-08-2015 14:13

Goud! Geweldig... :D Mooie race om te zien zeg. Spannend!
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 28-08-2015 14:37

Fenomenaal. Wat een snelheid op dat laatste rechte stuk. Onwaarschijnlijk goed hoor.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 28-08-2015 18:05

Op de BBC was in een analyse te zien dat ze haar topsnelheid in de bocht had en richting finish langzamer ging lopen. Gelukkig was het verval bij de anderen iets groter. En dat maakt haar zo bijzonder. Ze heeft een hoge topsnelheid en kan 200m doortrekken. Fenomenaal!
Jooost
Lid
Lid

vr 28-08-2015 20:01

Vanmiddag na ons uitstapje in Amsterdam ( ga zo ff een stukje hierover typen op het blote-voeten-forum ) zagen we daar de finale op de telefoon van Keimpe. Dan denk je : "die haalt ze nooit meer bij ".
Waanzinnig , dat ze dit kan . En die tijd , ongelofelijk ! Misschien moet ze binnenkort maar met de mannen mee gaan doen :wink: , geen vrouw kan haar nog bijbenen.
De laatste zin was een klein grapje , maar toch , ik las net in de krant , dat er ( n.a.v. Duitse blanke loopsters in het verleden ) in het buitenland aan haar prestaties getwijfeld wordt . Iets met haar kaaklijn , pukkels , ongekende progressie .
Kan me niet voorstellen , dat zij doping gebruikt . Er is ook geen bewijs . Ik geloof niet in sprookjes , wel in haar super-talent , betere tactiek , haar nuchterheid .
eagerbob
Lid
Lid

vr 28-08-2015 21:25

MiepMiep schreef:Op de BBC was in een analyse te zien dat ze haar topsnelheid in de bocht had en richting finish langzamer ging lopen. Gelukkig was het verval bij de anderen iets groter. En dat maakt haar zo bijzonder. Ze heeft een hoge topsnelheid en kan 200m doortrekken. Fenomenaal!
Heb je een linkje? Ik vond wel dit maar dat gaat over de 100m. En bovendien kan ik het niet zien want "not available in your country".
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 28-08-2015 22:02

Mijn vrouw liet het mij zien via terugkijken op Ziggo.
MasterRunner
Lid
Lid

vr 28-08-2015 22:06

Staat mss morgen op youtube, die van de ahlve finale staat er nu op:
https://www.youtube.com/watch?v=t6g-qt9BDoA

Heb de BBC video vd finale ook al gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=NLetKwaaMMU
knnth
Lid
Lid
Contacteer:

vr 28-08-2015 22:44

Jooost schreef:ik las net in de krant , dat er ( n.a.v. Duitse blanke loopsters in het verleden ) in het buitenland aan haar prestaties getwijfeld wordt . Iets met haar kaaklijn , pukkels , ongekende progressie .
De grap is dat niemand zich druk maakt over Thompson. Veel meer progressie in een jaar tijd en dat in een land waar dopingcontrole een lachertje is.
Kan me niet voorstellen , dat zij doping gebruikt . Er is ook geen bewijs .
Ik kan het me op zich best voorstellen, veel dopingzondaars waren voorbeeldige atleten. Topsport is gewoon niet clean, wijst de historie uit. Maar zelfs dan nog geldt inderdaad wat je zegt: eerst bewijs, dan pas beschuldigen.

Edit: Even opgezocht. Dafne 0,4s sneller in een jaar. Thompson 1,57s. Koekoek!
fvanoostrom
Lid
Lid

vr 28-08-2015 23:40

Uit de waarneming dat een dopingzondaar wat mannelijkere kenmerken heeft, volgt natuurlijk niet dat iemand met wat mannelijkere kenmerken (de kaaklijn) doping gebruikt. Met heel vrouwelijke genen zul je het waarschijnlijk niet ver schoppen in de hardloopwereld. Zolang er niets boven water komt geloof ik haar 100%. Het zou juist mooi zijn als ze de dopingrecords uit de boeken kan lopen.

Verder natuurlijk topprestatie, het zou mooi zijn als ze de progressie nog wat door kan trekken naar de OS van volgend jaar.
Plaats reactie