Dafne

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 29-08-2015 6:14

De zweem van doping is niet te ontkomen vanwege de situatie in de moderne sport en atletiek in het bijzonder. Zeker omdat de enige 2 vrouwen die ooit sneller waren zeer waarschijnlijk doping zondaars waren. Van Jones weten we dat zeker, ze heeft zelf bekent. Van Flo-Jo kunnen we het niet meer navragen, die is al jaren dood maar juist in die tijd was dopinggebruik op z'n hoogtepunt.

En dus blijft die zweem echt wel hangen. Maar je bent pas schuldig als dat bewezen is en zolang er geen enkel bewijs is vind ik dat je de atleet gewoon moet geloven. En als Dafne zegt schoon te zijn geloof ik dat en heb ik enorm veel bewondering voor haar prestaties.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 29-08-2015 15:14

eagerbob schreef:
MiepMiep schreef:Op de BBC was in een analyse te zien dat ze haar topsnelheid in de bocht had en richting finish langzamer ging lopen. Gelukkig was het verval bij de anderen iets groter. En dat maakt haar zo bijzonder. Ze heeft een hoge topsnelheid en kan 200m doortrekken. Fenomenaal!
Heb je een linkje? Ik vond wel dit maar dat gaat over de 100m. En bovendien kan ik het niet zien want "not available in your country".
In de Volkskrant van vandaag staat ook een dergelijke analyse met op een aantal punten de positie en snelheid van de atletes.
MasterRunner
Lid
Lid

za 29-08-2015 15:44

Lees dit verhaal en bekijk de video uit 2012 toen ze voor insiders al wereldberoemd was.

http://losseveter.nl/2015/08/28/de-oude ... kampioene/

Ze is echt geen eendagsvlieg, hier gaan jaren van hard maar ook vooral slim trainen aan vooraf. Ze heeft zich bij de meerkamp breed en sterk kunnen ontwikkelen, iets dat ze ontzettend leuk vond altijd, waar haar ouders haar toen al liever bij de sprint zagen.... kijk zelf waarom.

Tja.. of... ik denk dat zij zonder problemen in de spiegel kan kijken over haar uitspraken. Wij kunnen er toch niks mee als iemand iets anders beweert, maar ik verwacht het echt niet.

Een ander iemand: Jip Vastenburg.
Ook voor insiders al jaren bekend. Ik heb toen ze 15-16 was bij haar in de serie gelopen op een 3000 m, Gert-Jan Wassink was haar haas ... super... ! Heb toen gevraagd of ik ook van zijn hazenschap gebruik mocht maken... "Sluit maar mooi aan", echt leuk.
Die laatste ronde van Jip, was toen al zo snoeihard.. ik was echt gezien, ze liep met in een rond minimaal 6 s los. Kijk daar zie je al de potentie.
Heb er nog leuke foto's van, ze hadden daar een actieve fotograaf bij AV34, toch leuk zo iets.
Of Jip er komt? Ze wil naar de marathon, maar ik ben benieuwd hoe belastbaar ze zal blijken, want dat is nu al af en toe een probleem. Voogd staat bekend als een "harde" trainer, niet iedereen heeft daar baat bij... ben zelf meer een voorstander van goed door bouwen maar niet te hard ... met meer rendement als je heel blijft dan telkens terugvallen.
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

za 29-08-2015 17:26

Wordt mijns inziens veel te veel aandacht besteed aan de roddelpraat van sommige media. Journalistiek zou bedreven moeten worden obv feiten. Geen bewijs dan ook geen roddels, achterklap, verdachtmakingen etc.
Gewoon genieten van de prestaties.
Mannelijke kenmerken? (Als suggestie dat er mss dopinggebruik is?) Daar moet ik eigenlijk wel om lachen. Dat zegt niet zo veel, en ik vind dat ook allemaal wel meevallen. Ik vind het juist een leuke, aantrekkelijke dame.

Wil niet zeggen dat ik naief ben, doping stopt ook niet bij de landsgrenzen. Vind het altijd grappig dat men altijd wel lijkt te denken "bij ons niet", "onze atleten niet", of bijv een heel ander voorbeeld: "matchfixing in NL? Nee hoor. Niet in ons kikkerlandje".
Gewoon controleren. Maar zolang er geen bewijs ligt, ligt er geen bewijs.

Vwb prestaties en progressie? Wat kan en wat kan niet? De wetenschappers zijn het niet met elkaar eens. Kijk naar de analyses van Froome of Indurain. kan het? Kan het niet?
Dat iemand al lange tijd goed is, misschien zelfs van jongsaf aan, zegt ook niks. Lance Armstrong heeft jarenlang op een consistent hoog niveau gepresteerd, en ik durf te stellen dat hij in een schone wielerwereld ook de beste van zijn generatie was geweest (maar ik kan het uiteraard niet bewijzen). Wat ik daarmee wil zeggen (mocht dat onduidelijk zijn): dopingzondaars hoeven geen eendagsvliegen te zijn (a la Floyd Landis, die de ene dag 10min verloor en de dag erop er 10 won), en ook de intrinsiek beste sporter an sich kan doping hebben gebruikt (of juist weer niet). Maw: dat zegt allemaal niet zoveel.

Dus speculeren beide kanten op heeft geen zin. Stick to the facts + innocent until proven guilty.
En verder gewoon van de sport genieten.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 29-08-2015 22:35

Eens Danny, inclusief dat het gewoon een leuke dame is om te zien.
MasterRunner
Lid
Lid

zo 30-08-2015 9:32

BlankeKeniaan schreef:. Stick to the facts
Tja, ook dan kun je jouw verhaal achterwege laten. Wij zullen nooit over de ruwe, niet gefilterde data van de atleten beschikken, ook jij niet, dus laat "Stick to the facts" maar weg, je hebt ze net zo goed niet....

Geniet maar.... en dan blijkt in een aantal gevallen toch later doping gebruikt te zijn? De verantwoording ligt gewoon bij de atleet zelf. Het is jammer voor ons dat het later zo bleek te zijn, maar het blijft hun probleem, niet de onze. Ze zoeken het maar uit als ze een probleem hebben....
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

zo 30-08-2015 16:37

MasterRunner schreef:Tja, ook dan kun je jouw verhaal achterwege laten.
Klopt. Daarom twijfelde ik ook of ik het zou schrijven... Alleen maar extra geneuzel in de dopingdiscussie! ;)

Edit: volgens mij zeggen we in principe het zelfde: we weten het niet, dus geniet gewoon van de sport.
Ik weet dat bijv. mensen behoorlijk sceptisch zijn als het gaat om wielrennen, en dat het zelfs hun plezier kan verpesten bij het kijken ernaar (wat ze vervolgens niet meer doen). Gelukkig is me dat nog niet overkomen en kan ik nog steeds ervan genieten.
MasterRunner schreef:dus laat "Stick to the facts" maar weg, je hebt ze net zo goed niet...
Vwb mijn uitspraak "Stick to the facts + innocent until proven guilty", daar sta ik nog steeds achter. Ik zeg niet dat ik de facts heb, die heb ik inderdaad niet en ik ga dus niet speculeren en iemand bij voorbaat veroordelen.
Dit zou ik eigenlijk ook van de media verwachten, aan wie we dezelfde eisen, zo niet hogere (!), stellen. Dat zij (sommigen onder hen) zich niet aan deze principes houden stoort me nog het meest.
Hens
Benefactor
Benefactor

wo 02-09-2015 23:48

BlankeKeniaan schreef:Mannelijke kenmerken? (Als suggestie dat er mss dopinggebruik is?)
Ik hoop het niet, ik vind Dafne er ook niet bepaald mannelijk uitzien. Misschien dat mensen vallen over de brede schouders? Lijken mij een voordeel en/of een gevolg van het jaaarenlang trainen op de meerkamp.
Ik neig ernaar om te denken dat de meerkamp haar veel goed gedaan heeft, ze is beresterk maar weet ook heel goed die krachten te verdelen. Ik denk dat ze dat dáár geleerd heeft en dat anderen er dan misschien ook iets van kunnen leren. :D
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

do 03-09-2015 4:49

Hens schreef:
BlankeKeniaan schreef:Mannelijke kenmerken? (Als suggestie dat er mss dopinggebruik is?)
Ik hoop het niet, ik vind Dafne er ook niet bepaald mannelijk uitzien. Misschien dat mensen vallen over de brede schouders? Lijken mij een voordeel en/of een gevolg van het jaaarenlang trainen op de meerkamp.
Ik neig ernaar om te denken dat de meerkamp haar veel goed gedaan heeft, ze is beresterk maar weet ook heel goed die krachten te verdelen. Ik denk dat ze dat dáár geleerd heeft en dat anderen er dan misschien ook iets van kunnen leren. :D
Eens. Helemaal mee eens.
Jooost
Lid
Lid

za 13-08-2016 9:55

Vannacht is 't dan zo ver , de halve en hele finale 100 meter dames . Hoe gaan jullie dat beleven ? Opblijven , wekker zetten of opnemen ? Ben zelf niet meer zo'n nachtbraker , wakker blijven is wel het meest bijzonder , herinner me nog een bokspartij van lang geleden met Mike Tyson ( na 40 seconden was 't al klaar geloof ik ) , beetje anti-climax toen , maar ook wel weer grappig .
O ja , en ook Ranomi gaat weer te water natuurlijk .
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

za 13-08-2016 11:47

Op tijd naar bed en de wekker op 01.55 uur.

Eerst de halve finales om in de stemming te komen. Dan de 10000 meter mannen finale, altijd spectaculair (en hopelijk spannender dan de vrouwenfinale van gisteren). Halve finales 800 zijn ook leuk om te zien.
En dan de 100 meter finale.
Na de afsluitende 800 van de zevenkamp weer naar bed.

En morgen lekker uitslapen :wink:
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

za 13-08-2016 11:49

De 200 meter finale is lastiger, want dan moet ik een paar uur later weer op m'n werk zijn :? .
Maar die wil ik zeker niet missen.
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 13-08-2016 12:05

Lekker doorgeslapen.....
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 13-08-2016 20:24

Ik ga straks ook atletiek kijken. :D
En eigenlijk kijk ik daarbij veel meer uit naar de 10.000m met o.a. Mo Farah dan de 100m sprint... Dat onderdeel heb ik weinig mee, maar vind het nu dan wel leuk omdat er een Nederlandse kanshebber is voor een medaille.
Afbeelding
Jooost
Lid
Lid

zo 14-08-2016 0:56

Toch maar opgebleven . Was goed te doen . Beetje rommelen , afwassen , opruimen , koffie , warme chocomel , zappen en zo is 't al bijna 2 uur .
Nou maar hopen dat 't m'n vrouw niet al te goed bevalt alleen in bed , want dan eindig ik elke avond hier beneden op de bank .
Oke , Dafne , kom maar op , doe je ding !
Plaats reactie