Run in the Sun Curaçoa

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
Plaats reactie
reachout
Lid
Lid

di 20-09-2016 11:45

Ik doe een onderzoek voor de KLM curaçao marathon. Run in the sun (KLM curaçao marathon) is een marathon die gehouden wordt op Curaçao in het laatste weekend van november. Ook zijn er alternatieve routes vanaf 5 km voor de lopers die geen hele of halve marathon willen of kunnen lopen, maar wel willen genieten van deze ervaring. Vanwege de hoge temperaturen begint deze marathon (afhankelijk van de afstanden) om 04:00 's ochtends en eindigt om 08:00 uur. Het bijzondere aan deze marathon is dat een deel van de route versierd is met kerstlichten en dat je eindigt op het strand. Hierdoor wordt er meer gehaald uit deze ervaring. Voor de vliegtickets betaal je de lage prijs van het laagseizoen en de marathon zelf kost gemiddeld 50 euro per persoon. (afhankelijk van de aankoopdatum en de afstand van de marathon). Lijkt het je leuk om mee te lopen? Wij zijn opzoek naar hardlopers en willen weten waarom je zou kiezen voor een bepaalde marathon of hardloopwedstrijd

Ik heb een aantal vraagjes voor jullie:
Heb je ooit gehoord van de marathon Run in the Sun (KLM curaçao marahton)?

Nu je er wel van weet, wat zijn redenen om wel of niet mee te doen?

Wat trekt je aan bij het lopen van een marathon? Welke aspecten zijn belangrijk?
Jannet
Lid
Lid
Contacteer:

di 20-09-2016 12:17

reachout schreef:Vanwege de hoge temperaturen begint deze marathon (afhankelijk van de afstanden) om 04:00 's ochtends en eindigt om 08:00 uur. ..........en de marathon zelf kost gemiddeld 50 euro per persoon. (afhankelijk van de aankoopdatum en de afstand van de marathon)
Afhankelijk van de afstanden van de marathon???? Alle marathons die ik ooit gelopen heb waren allemaal 42,195 km :roll:
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

di 20-09-2016 16:55

Jannet schreef:Afhankelijk van de afstanden van de marathon???? Alle marathons die ik ooit gelopen heb waren allemaal 42,195 km :roll:
Dat denk ik niet ;)
Jannet
Lid
Lid
Contacteer:

di 20-09-2016 18:23

AdP schreef:
Jannet schreef:Afhankelijk van de afstanden van de marathon???? Alle marathons die ik ooit gelopen heb waren allemaal 42,195 km :roll:
Dat denk ik niet ;)
:lol: Daar heb jij weer gelijk in, geen enkele marathon is exact die afstand. Maar ik stam nog uit de goede oude tijd dat niemand een GPS horloge had en niemand het dus kon nameten. Elke georganiseerde marathon was dus 42,195 km. Zeker geen 5 of 21 km. :?
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

di 20-09-2016 22:47

reachout schreef:Heb je ooit gehoord van de marathon Run in the Sun (KLM curaçao marahton)?

Nu je er wel van weet, wat zijn redenen om wel of niet mee te doen?

Wat trekt je aan bij het lopen van een marathon? Welke aspecten zijn belangrijk?
- Ja
- Ik vind de ecologische voetafdruk van zo'n marathon te hoog: geen vliegreizen voor een marathon
- Het avontuur van een lange tempoloop in een liefst deels natuurlijke omgeving
anderson
Lid
Lid

wo 21-09-2016 0:12

Nee

Niet om te gaan te duur en de docu over Curacao blanke Nederlanders die de zwarte bevolking van Curacao racistisch beledigen en vernederen.

Een goede organisatie die niet voor winst streeft voor belachelijke prijzen.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 21-09-2016 17:41

De eerste vraag is eenvoudig: nee, nooit van gehoord.

De andere twee op het eerste gezicht ook (te duur, te ver en een mooi parcours), maar als ik er langer over nadenk is het toch meer genuanceerd. Ik ging toch ook naar Boston en dat was ook dure en lange reis. Net als b.v. de Jungfrau en Berlijn. En niet alle marathons die ik liep hadden een even mooi parcours. Rotterdam liep ik omdat het gratis was (werkte bij de sponsor) en er veel collega's meeliepen en voor de sfeer van een grote marathon. In b.v. Diever liep ik vanwege de mooie natuur en de rust (en ook de lage kosten). Amersfoort loop ik omdat het zo dichtbij is. En het moet ook allemaal maar net in de planning passen tussen andere verplichtingen.

Afgelopen zomer liep ik een lange trail in Oostenrijk omdat ik dat mooi kon combineren met onze vakantie naar Tsjechië. Voor alleen die trail was ik niet een weekend naar Oostenrijk gegaan. Maar deze trail was zo'n mooie ervaring dat ik volgend jaar zoiets misschien wel ga doen.
thieu
Lid
Lid

wo 21-09-2016 20:32

wel van gehoord.

Wil ooit wel deze lopen. kunnen jullie geen all in pakket aanbieden voor een mooie prijs? dus met vlucht, inschrijving.

Belangrijk is mooie route, genieten, (loopfeest onderweg dmv muziek, drumband, DJ bij een stadsmarathon)
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 23-09-2016 11:16

Run in the Sun??
Nee, nooit van gehoord.
Wel van de KLM Marathon Curacao; sta zelfs ingeschreven voor de komende aflevering, samen met jongste dochter ( zij de halve m)

Waarom ik er aan mee doe?
Mijn dochter wil al jaren eens een verre reis met mij maken. Daar kwam echter wat tussen (zwangerschap) waardoor dat uitgesteld is. Nu is kleindochter groot genoeg voor een weekje zonder moeder, en hebben we gekozen voor Curacao. Waarom? Omdat ik mijn dochter - ook hardloopster- heb voorgesteld om de verre reis te combineren met een leuke marathon. De datum van de marathon kwam goed uit met de geplande periode voor de reis.
Toevallig ook nog een mooie 'package-deal' kunnen maken met KLM Werelddeal, startbewijs KLM-marathon en verblijfplaats(tevens sponsor van de marathon)

Ecologische voetafdruk...racistische uitingen en beledigingen....
Tja, dezelfde en nog heel wat andere tegenargumenten of bezwaren kun je ook bedenken om niet aan de Rotterdam Marathon mee te doen. Daar komen ook tienduizenden lopers uit de hele wereld op af die daarmee een 'ecologische voetafdruk' achterlaten en discriminerende en beledigende uitingen zijn ook in Rotterdam (en andere grote wereldsteden met of zonder een marathon) aan de orde van de dag.

Ik heb geen 'bucketlist' maar vind het wel geweldig om grote stedenmarathons te lopen en zo die steden beter te leren kennen. Het zijn stuk voor stuk leuke ervaringen geweest, net als de 56km. lange Two Oceans Marathon in Kaapstad. Duur? Dat is maar hoe je het bekijkt. Wel veel geld ja maar ook unieke ervaringen waar ik graag een andere vakantie (of dure auto etc.) voor laat liggen. 😉
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
marco1
Lid
Lid
Contacteer:

di 11-10-2016 17:52

Ik heb de voorloper hiervan nog gelopen, de HBN law marathon omdat ik toen op het eiland woonde. Voor het werk moet ik nog regelmatig naar Curacao en probeer dat dan te combineren met een leuk loopje in die regio. Als ik er tijdens de marathon ben dan loop ik mee, ik ga er niet speciaal voor die kant op, het parcours is niet geweldig en het eiland ken ik inmiddels wel.

De opmerking over discriminatie is gebaseerd op 1 enkele "documentaire" en niet representatief van hoe het er echt aan toe gaat op het eiland. Sterker nog, als je wat wilt verbeteren op het eiland dan moet je er juist heen gaan om de lokale economie, die het naast de zeer vervuilende raffinaderij moet hebben van toerisme, te stimuleren. Dit blijft de laatste jaren behoorlijk achter.

*update: Ik ben in die periode op het eiland en kon nog vrij krijgen deze ochtend, ik loop dus ook lekker mee.
Plaats reactie