Wist je dat .......

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

vr 11-09-2015 8:08

Mooie foto!
BensdorpChocola
Lid
Lid

za 03-10-2015 17:07

Sympathiek gebaar: Vluchtelingen die tijdelijk wonen op het tentenkamp van Heumensoord bij Nijmegen, mogen desgewenst op zondag 1 november gratis meedoen aan de Maldense Bosloop.
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-10-2015 20:56

Idd mooi gebaar! n.b. Op ca. 10 jarige leeftijd was die Bosloop mijn eerste hardloopervaring! Top traininggebied.
BensdorpChocola
Lid
Lid

do 29-10-2015 15:54

BensdorpChocola
Lid
Lid

di 03-11-2015 6:53

JurP
Lid
Lid
Contacteer:

di 03-11-2015 19:50

Ik ben benieuwd of er ook onderzoek gedaan is / gaat worden naar hardlopen voor burnout, of hardlopen voor depressie. Als het de goede kant op werkt sluit dat niet uit dat het de slechte kant ook op kan werken. Denk bijvoorbeeld aan het omgaan met blessures. Hardlopers hebben er nog wel eens eentje. Werkt hardlopen / niet meer kunnen hardlopen dan als versterker de verkeerde kant op?
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

do 19-11-2015 23:17

Wist je dat....
- ik na m'n afgeronde opleiding Looptrainer3 nu ben begonnen met de cursus Runningtherapie;
- ik vandaag de eerste cursusdag heb gehad en morgen meteen de tweede cursusdag in Nijmegen volgt;
- vandaag veel interessante informatie heb gehad van fysiotherapeut Simon van Woerkom en psychiater Bram Bakker;
- tussendoor gelukkig nog een uurtje tijd was voor een lekker stukje onverhard hardlopen in de buurt van het parcours van de 7Heuvelen (in het bos bij de Golfbaan)
- morgen naast sportpsycholoog Ivo Spanjersberg ook ademexpert Koen de Jong aan de beurt komt; (o.a. Sportrusten)
- na morgen een periode van praktische vorming/uitvoering volgt;
- in februari een derde cursusdag volgt met een afsluitend examen.

Ik heb het gevoel dat ik hier wel wat mee kan.
:wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 20-11-2015 12:18

boco schreef:Wist je dat....
- ik na m'n afgeronde opleiding Looptrainer3 nu ben begonnen met de cursus Runningtherapie;
- ik vandaag de eerste cursusdag heb gehad en morgen meteen de tweede cursusdag in Nijmegen volgt;
- vandaag veel interessante informatie heb gehad van fysiotherapeut Simon van Woerkom en psychiater Bram Bakker;
- tussendoor gelukkig nog een uurtje tijd was voor een lekker stukje onverhard hardlopen in de buurt van het parcours van de 7Heuvelen (in het bos bij de Golfbaan)
- morgen naast sportpsycholoog Ivo Spanjersberg ook ademexpert Koen de Jong aan de beurt komt; (o.a. Sportrusten)
- na morgen een periode van praktische vorming/uitvoering volgt;
- in februari een derde cursusdag volgt met een afsluitend examen.

Ik heb het gevoel dat ik hier wel wat mee kan.
:wink:
Wist je dat ik dat papiertje ook heb?

Het eigenlijk best raar is dat iedereen (ook zonder die cursus) zich running therapeut mag noemen.
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 20-11-2015 21:42

Als ik een verwijzer zou zijn (bijv. Huisarts) dan zou ik niet snel een patiënt naar iemand verwijzen die op geen enkele wijze aan kan tonen dat hij/zij daar ook bekwaam voor is.
Hoe dan ook, ik hoop dat ik met de kennis en inzichten die ik opdoe bij de cursus en uitvoering van de praktijkopdrachten, anderen kan helpen door ze o.a. het plezier in hardlopen te laten ervaren. Als dat lukt, en de betreffende personen blijven daarna ook zonder mijn aanwezigheid/hulp hardlopen, dan zal mij dat zeker voldoening geven! 😉
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 20-11-2015 22:26

boco schreef:Als ik een verwijzer zou zijn (bijv. Huisarts) dan zou ik niet snel een patiënt naar iemand verwijzen die op geen enkele wijze aan kan tonen dat hij/zij daar ook bekwaam voor is.
Hoe dan ook, ik hoop dat ik met de kennis en inzichten die ik opdoe bij de cursus en uitvoering van de praktijkopdrachten, anderen kan helpen door ze o.a. het plezier in hardlopen te laten ervaren. Als dat lukt, en de betreffende personen blijven daarna ook zonder mijn aanwezigheid/hulp hardlopen, dan zal mij dat zeker voldoening geven! 😉
Ik denk dat er meer waarde zit in mensen met juiste intentie/grondhouding, zoals jij, dan in een papiertje! En de voldoening zit dan in hetgeen je voor de ander betekenen kunt.
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 20-11-2015 23:18

We zijn het eens.
Voor een verwijzer blijft het wel van belang dat de runningtherapeut - eventueel zonder dat papiertje aan de muur - kan aantonen dat hij bekwaam is om als runningtherapeut mensen te begeleiden die daarvoor in aanmerking komen. Mocht ik als runningtherapeut verder gaan dan zou ik het wel prettig vinden dat ik - naast de juiste intentie/grondhouding die je mij toedicht(dankjewel :D ) - ook terug kan vallen op de kennis/vaardigheden/inzichten die ik me dankzij de cursus eigen heb kunnen maken.
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 06-12-2015 9:28

ik Jurylid algemeen (functie 60) Atletiekunie ben
sinds 7 november jl.

ik tijdens de Haagse Cross Competitie op zondag 22 november jl.
voor het eerst als zodanig ben opgetreden.
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-12-2015 16:25

.... ik net weer nieuwe fratsen van de Garmin-soFware voorgeschoteld kreeg?
Omdat het me niet lukt om een plaatje van mijn computer hier te laten zien doe ik het even via Vreesboek:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Hebben meer van jullie last van rare grafieken van Garmin, of misschien eenzelfde hartritmestoornis? :P
Het gebeurt overigens zodra ik de grafieken 'per afstand' bekijk in plaats van 'per tijd'.
qmark
Lid
Lid

ma 21-12-2015 18:36

tOOter schreef:Het gebeurt overigens zodra ik de grafieken 'per afstand' bekijk in plaats van 'per tijd'.
Is de grafiek 'per tijd' wel normaal?

Het lijkt me eerder een probleem van de software dan dat de registratie zelf niet klopt.
Een bezoek aan de cardioloog lijkt me nog niet direct nodig :wink:

En als antwoord op je vraag: de grafieken van Garmin bekijk ik nooit dus ik weet niet of ze 'raar' doen.
Ik importeer mijn trainingen altijd gelijk in SportTracks en daar zie ik nooit zulke vreemde grafieken.

Mark
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-12-2015 19:19

qmark schreef:
tOOter schreef:Het gebeurt overigens zodra ik de grafieken 'per afstand' bekijk in plaats van 'per tijd'.
Is de grafiek 'per tijd' wel normaal?
...
Ja, die ziet er wel normaal uit. En onderweg zag ik ook normale waardes op mijn klokje. Daarom verdenk ik ook de software en ben ik niet direct naar de huisarts gerend. :wink:
Plaats reactie