Meten jullie je sportprestaties?

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
Plaats reactie
florisfp
Lid
Lid

ma 20-11-2017 12:32

Beste hardlopers van Chat'n'run,

Wij zijn vier studenten en wij doen momenteel onderzoek naar een nieuw product om hardloopprestaties te kunnen meten door middel van sensoren in kleding.
Meer specifiek betreft het een t-shirt waar sensoren in verwerkt zijn die de hardloopprestaties zeer nauwkeurig kan meten.

Jullie zouden ons heel erg helpen door onderstaande enquete in te vullen en jullie mening te geven over het (zelf) meten van sportprestaties.

Alvast bedankt!

https://goo.gl/forms/MXFVujyKd6aQyBuB3
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 20-11-2017 16:17

Done
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Hens
Benefactor
Benefactor

ma 20-11-2017 19:12

Jim! Een shirt dat je hardloopprestaties kan meten is dat niet Amazing?! De nauwkeurigheid van de metingen is zo amazing hoog dat het zelfs blessures zal voorkomen! Dit amazing shirt moet je echt geprobeerd hebben Jim!
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 20-11-2017 23:06

Dat vind ik een wat overdreven cynische reactie waarmee je feitelijk alle meetapperatuur in een hoekje mikt.

Los daarvan, 2 a 300 euro voor shirt betaal ik dus in nog geen 2 a 300 jaar. Een horloge kan je altijd om en elke training weer dragen. Een shirt moet na een training echt de was in. Shirts slijten ook nog eens fors en dan nog de combinatie met techniek en kleding... Nee, dit lijkt mij dusdanig onpraktisch dat ik wel een betere bestemming weet voor dat geld. 2 a 3 paar schoenen bijvoorbeeld.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 21-11-2017 10:09

Eide schreef:Los daarvan, 2 a 300 euro voor shirt betaal ik dus in nog geen 2 a 300 jaar.
Pas maar op, je weet nooit wat de euro voor inflatie laat zien de komende 300 jaar... ;)
Afbeelding
Hens
Benefactor
Benefactor

di 21-11-2017 14:14

Behalve de bezwaren die Eide aanvoert weiger ik te geloven dat wat voor meetapparatuur dan ook, kan wat er geclaimd wordt. Laat staan dat dat kan in een hardloopshirt. Een shirt dat 10 jaar meemoet en behalve misschien wel 100 keer gewassen, ook nog eens allerlei andere martelingen over zich heen krijgt.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-11-2017 17:01

De apparatuur zal wel cadans, grondcontacttijd, tempo enzovoorts meten. Precies wat talloze andere aanbieders ook aanprijzen. Dan gaat het via een smartphone app, telefoon, sensor aan de schoen enzovoorts. Je krijgt dan van die algemene adviezen als "verhoog je cadans" en dat soort zaken. Dat wordt dan aangeprezen als 'persoonlijk advies' maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Persoonlijk advies op looptechniek krijg je alleen van een ter zake kundige coach of trainer die alle facetten van het lopen kan beoordelen. Dat kan geen enkel technisch hulpmiddel. Technische hulpmiddelen zijn geweldig voor registratie en leuk voor trendanalyse maar dat is het ook wel.
Runnerd
Lid
Lid

wo 22-11-2017 11:42

Ingevuld, ik vind dat ik (voorlopig in elk geval) genoeg info krijg van mijn Garmin, en misschien zelfs wel te veel :) (ik zou wat meer op gevoel moeten gaan lopen, maar goed... dat is persoonlijk).

Maar: ik vind het heerlijk om verschillende shirts te hebben, voor elk soort run 1 of meer :). Waarom niet?
En voor een goed hardloop horloge heb ik wel wat over, maar slechts 1 shirt, en dan daar 'altijd' in lopen,... nee bedankt.

Dus: idee is goed, nu nog fatsoenlijk uitwerken.
En loopscholing/houding zou ik zoeken bij een echte trainer, niet bij een 'smart-shirt'. <-- copyright :)

Succes!
Plaats reactie