Het einde van mijn werk op de site is in zicht

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 27-11-2019 13:58

Dat klinkt wel heel dramatisch misschien, maar dat valt heus wel mee.

Afbeelding

Hierboven zie je de aantallen berichten per jaar op Chat'n'Run.
Het is duidelijk dat de gloriejaren wel achter ons liggen.
Er zijn meerdere oorzaken aan te wijzen voor het 'verval'. De verouderde look-and-feel van de site speelt ongetwijfeld een rol (hoewel ik ook forums ken die met een vergelijkbaar uiterlijk nog behoorlijk veel activiteit kennen.
De opkomst van social media speelt vermoedelijk een grotere rol.

Hoe dan ook, de laatste twee jaar heb ik de boel nog draaiende gehouden door op gezette tijdens spamberichten en de bijbehorende gebruikers te verwijderen, maar enkele weken geleden heb ik aan Dick doorgegeven dat ik er mee ga stoppen. Ik maak het jaar nog af, en dan zet ik er een punt achter.

Vanaf het prille begin was ik bij deze site betrokken, en zeker in de hoogtij-jaren heb ik met veel plezier mijn steentje bijgedragen.
Misschien kom ik sommige van jullie nog weleens tegen, hetzij IRL, hetzij ergens online. Het ga jullie goed.

Peter
BV sinds september 2006. DN2ASR1
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 29-11-2019 0:16

Het moest er een keer van komen.
Het zullen inderdaad de sociale media wel zijn, al vind ik dat inhoudelijk bepaald geen vooruitgang. Het zij zo.

Dank je wel voor al je werk al die tijd, het waren toch een dikke 16 jaar met een kleine 400.000 berichten. Alles werkte doorgaans vlekkeloos, zat het tóch goed in elkaar!

Ik vond het een leuke tijd, maar ook aan goede dingen komt kennelijk een eind. Het ga je heel goed en hopelijk nog eens tot ziens!

Het prille begin: http://www.chatnrun.nl/modules.php?name ... 7259d4da#2
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

vr 29-11-2019 8:49

Peter,

Bedankt voor al jouw werk in deze 16 jaar. In de hoogtijaren heb ik erg genoten van het forum en alles wat daaruit voortkwam (meet and greetz, chats, voorleesavonden, ...).
Alle goeds.

Erik
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 29-11-2019 21:42

Peter, ook van de grunneger kouk-etende medemens :P : Bedankt voor je inspanningen de afgelopen, best vele, jaren!

Hopelijk treffen we elkaar nog een keer !

Groet,
Henk
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 01-12-2019 8:53

Aan al het goede komt een eind!
Dank voor al je werk Peter, en voor je leuke berichtjes natuurlijk :P

Ik heb jaren genoten van dit leuke forum.
de onderlinge 'strijd' heeft me altijd flink gestimuleerd, al hielpen de [s]bacchanalen[/s] Greetz mijn goede vorm natuurlijk wel weer om zeep.

Geen idee of het door social media komt, de rek blijkt er hier in ieder geval uit.
't Is een mooi moment om te stoppen, als ik de cijfers zo zie.

Wie weet tot ziens! :xmas:
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 01-12-2019 14:00

Hens schreef:Het zullen inderdaad de sociale media wel zijn, al vind ik dat inhoudelijk bepaald geen vooruitgang.
Voornamelijk selfies en screenshots van routes, lekker interessant.
Bas "Slowfoot" Prins
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 04-12-2019 0:24

Hier praten we NIET MEER over runnen.

Gehoopt dat het nog weer een opleving zou krijgen, Chat'n'Run.
Paar keer geprobeerd om het vuurtje weer op te rakelen.
Tevergeefs, helaas.

Peter, enorm bedankt dat je vele jaren - samen met Dick - hebt bijgedragen aan enorm veel leuke momenten die ik op Chat'n'Run heb beleefd. Soms tot diep in de nacht zelfs. Rolling on floor, laughing out loud - met enkele andere nachtbrakers op 'de chat'
Het is wel jammer dat een aantal prachtige 'draadjes' over onbenullige onderwerpen op CnR voorgoed zullen verdwijnen. Veel erger dan het verlies van allerlei discussies over wat goed en niet goed is om te doen als je gaat hardlopen.
Ik kan me daar niets meer van herinneren en ondanks dat, loop ik nog steeds vaak en veel met enorm veel plezier 'hard'. M'n aanwezigheid op CNR heeft wel meegewerkt aan een succesvolle start van de SallandTrail 9 jaar geleden. Er was voor mij een platform waar ik het idee en de start voor een breed hardlooppubliek kon presenteren.

Voor wie dit nog leest, voordat hier de gordijnen dichtgaan: kom gerust eens langs in Salland en wil je een leuke tocht maken over de Sallandse heuvels, laat het me weten. Laat ik je mijn geweldige achtertuin zien. Mag ook met een gezellige groep. (-;

Dag Peter, dag runners. (-;
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

zo 15-12-2019 16:07

Op naar de 100-berichten dit jaar :wink:
Maintainers bedankt voor het onderhouden van de site en contributors bedankt voor de gezelligheid. Ik vond het leuk hier :d:
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 19-12-2019 16:23

Goedemiddag Peter en alle anderen,

Erg jammer maar ook heel erg begrijpelijk Peter. Dank voor alles wat je voor het forum hebt gedaan! Ik heb er jaaarenlang ontzettend veel plezier aan beleefd maar ben ook de laatste jaren niet actief geweest. Dit jaar heb ik hier nog een paar pogingen gedaan, met een aantal posts, maar Chat'n'Run lijkt idd op sterven na dood. Of gaan we een doorstart maken? :-)

Mijn laatste nieuws, behalve dat ik weinig hardloop: ik heb een enorme werkswitch gemaakt (ik schrijf o.a. webteksten, ook over hardlopen, voor een bekende website) en ga emigreren, naar de Bourgogne (midden-Frankrijk). Ben daar een bijzonder huis aan 't kopen en heb mijn huis in Utrecht al verkocht. Weg uit de drukte en de stress, wonen in rust en ruimte. O ja, en ik ga twee gastenkamers verhuren, dus wees welkom. Wel ver lopen ;-).

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Ruud
Benefactor
Benefactor

vr 20-12-2019 14:08

Hi Peter,

al was ik persoonlijk de laatste jaren niet meer aktief hier, ik weet nog als de dag van gisteren hoe het destijds begon.
Het was een mooie tijd maar interesses en hobbies veranderen nu eenmaal soms en eindigend met een cliché,
“aan alle komt een eind”

Fijne feestdagen!
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 20-12-2019 22:23

CnR heeft er zeker aan bijgedragen dat ik aan veel mooie loopjes heb meegedaan op plekken waar ik anders nooit was gekomen. Loopjes kun je ook vinden op sites als inschrijven.nl, maar door CnR kwam je overal bekenden tegen. Het feest begon vaak al dagen eerder via de berichten op de CnR site. Bedankt daarvoor CnR-gemeenschap!

Zelf was ik vorig jaar ook gestopt. Door een versleten knie ging het rennen niet meer zo lekker. In maart liep ik ongetraind als afscheid de halve van Nijkerk. Volgens de dokter kon het geen kwaad. Als de knie versleten was werd hij toch niet beter en als het te pijnlijk werd kon ik naar een paar km bij ons huis stoppen. Maar het ging eigenlijk best goed. Er deden zelfs oude CnR-kennissen mee. Leuk! Zonder training was het een heel eind, maar mijn knie had er niet onder geleden. Sterker nog: in de weken erna gingen de problemen helemaal weg. Inmiddels heb ik o.a. alweer een 30km trail gelopen (Haarlerberg, met Anke ‘Tooter’) en sta ik ingeschreven voor de Galgenbergmarathon en ben ik van plan om de Slachte marathon te lopen.

Tijdens een duurloopje woensdag riep een tegemoetkomende loper “jij loopt lekker snel zeg”. Ik moest direct denken aan CnR waar we vroeger draadjes hadden om dit soort dingen te delen. Dat is helaas voorbij, maar ik blijf nog wel even doorlopen en hoop jullie nog vaak tegen te komen.
Jan

Trainingsschema's boeien me niet, ik loop verder en geniet!

mijn site
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 25-12-2019 17:14

Als er iets nieuws was geweest wat een fatsoenlijke vervanger was geweest voor CnR was het minder pijnlijk. Het uitwisselen van standpunten en wetenswaardigheden was erg leuk. Ook mijn runningstreak starte nog in de actieve CnR tijd , over een paar weken maak ik de 5 jaar vol.

Bedankt allen en de moderators in het bijzonder!
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 31-12-2019 10:47

En dit wordt dan mijn allerlaatste bericht.
Ik wil iedereen bedanken voor al zijn bijdragen in de afgelopen jaren.

Ik ben zelf erg blij dat ik hier een platform heb kunnen vinden voor mijn indertijd bijzondere, tegenwoordig al meer gangbare hobby: het hardlopen op blote voeten. Ik breng nog altijd het grootste deel van mijn tijd ongeschoeid door, dat had ik in 2006 toch niet gedacht.

Omdat het de tijd van het jaar voor lijstjes is, en omdat ik het ook leuk vind hier nog de top 25 van veelposters. :-)

Afbeelding

Dank je wel jongens en meisjes. Het was me een groot genoegen, het ga jullie goed.

Peter
BV sinds september 2006. DN2ASR1
AndriesW
Lid
Lid
Contacteer:

di 31-12-2019 15:26

Op de valreep nog een berichtje van mij. Ondanks dat ik al vijf jaar niet meer hardloop ben ik vaak op het forum blijven kijken. Ik heb goede herinneringen aan vooral het uitwisselen over het blootsvoets hardlopen. Ik loop verder nog steeds meestal blootsvoets al schakel ik in het najaar tegenwoordig sneller om naar schoeisel (Sockwa').
Was ik doorgegaan met hardlopen dan was ik hier waarschijnlijk wel blijven schrijven. Sociale media en mobiele communicatie zijn aan mij niet besteed.

Bedankt Peter en bedankt alle anderen voor de leuke tijd!
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 01-01-2020 15:07

dijkloper schreef: Omdat het de tijd van het jaar voor lijstjes is, en omdat ik het ook leuk vind hier nog de top 25 van veelposters. :-)

Peter
Aan topposter Boco had toch ook in dit decennium niemand meer kunnen tippen. Maar plaats 22 is ook niet verkeerd ;).

Een mooi 2020 allen, bonne année!

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Plaats reactie