Chat'n'Run is back

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 17-02-2020 23:52

Het is gelukt een beheerder te vinden die de kar gaat trekken om Chat'n'Run een nieuw leven in te blazen. Het zou mooi zijn als we ondertussen al wat actiever worden op het forum.
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

di 18-02-2020 0:03

Dat is goed om te horen Dick :d:
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 18-02-2020 0:10

Robisrunning schreef:Dat is goed om te horen Dick :d:
:|3
Plenty2run
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 18-02-2020 6:23

Ik dacht al, die stekker was er ineens wel heel plotseling uit. Mooi dat het weer in de lucht is.
"Just when you think this marathon is wonderful, something terrible happens"
"What?"
"It ends"
Mijn nieuwe blog
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 18-02-2020 7:44

't Was inderdaad bijzonder abrupt (voor mij), maar....

Top dat het is gelukt!
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 18-02-2020 7:50

Maar weer eens ingelogd na jaren afwezigheid.... het voelt een beetje alsof je een oude Kreidler uit de schuur trekt en het stof er af blaast :)
Eens kijken of er nog oude bekenden meer wakker worden of dat het een tijdelijke opleving is.
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 18-02-2020 11:01

achterhoekrunner schreef:Maar weer eens ingelogd na jaren afwezigheid.... het voelt een beetje alsof je een oude Kreidler uit de schuur trekt en het stof er af blaast :)
Eens kijken of er nog oude bekenden meer wakker worden of dat het een tijdelijke opleving is.
Je kunt er zelf aan bijdragen. Maar ik heb het gevoel dat Ruben er iets moois van gaat maken. Stay tuned.
coen
Lid
Lid
Contacteer:

di 18-02-2020 17:27

Dit is verrassend! Ik ben wat voorzichtig, merk ik, in mijn enthousiasme. Het was ondanks de aankondiging van Dick dat het zou stoppen voor mij alsnog onverwachts, omdat er zo weinig meegedeeld werd en de hoop ontstond dat er een doorstart gemaakt zou kunnen worden. Het vertrouwen dat CnR in de lucht blijft moet bij mij weer gaan groeien.

Om me weer een beetje over de streep te trekken zou ik het waarderen als er iets meer gedeeld wordt over de huidige plannen.

Samenvattend draait het voor mij allemaal om transparantie (bijv. het business plan) en open communicatie.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 18-02-2020 17:29

coen schreef:Dit is verrassend! Ik ben wat voorzichtig, merk ik, in mijn enthousiasme. Het was ondanks de aankondiging van Dick dat het zou stoppen voor mij alsnog onverwachts, omdat er zo weinig meegedeeld werd en de hoop ontstond dat er een doorstart gemaakt zou kunnen worden. Het vertrouwen dat CnR in de lucht blijft moet bij mij weer gaan groeien.

Om me weer een beetje over de streep te trekken zou ik het waarderen als er iets meer gedeeld wordt over de huidige plannen.

Samenvattend draait het voor mij allemaal om transparantie (bijv. het business plan) en open communicatie.
Ik zal Ruben vragen wat meer te delen, maar dat het seieus is, kan ik je garanderen.
coen
Lid
Lid
Contacteer:

di 18-02-2020 17:33

Dick schreef:
coen schreef:Samenvattend draait het voor mij allemaal om transparantie (bijv. het business plan) en open communicatie.
Ik zal Ruben vragen wat meer te delen, maar dat het serieus is, kan ik je garanderen.
Daar kijk ik naar uit! Ook naar het 'wie is Ruben?'-topic. :)
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 18-02-2020 18:11

Dick schreef: Ik zal Ruben vragen wat meer te delen, maar dat het seieus is, kan ik je garanderen.
Klinkt goed! Ik ga proberen weer gezellig mee te doen. :)

(Inmiddels niet meer vanuit Wageningen, maar vanuit het noorden van het land. )
Afbeelding
Rutger
Benefactor
Benefactor

di 18-02-2020 22:30

Dat had ik niet verwacht. Chat'n'run maakt een comeback :d:
RubenV
Site Admin
Site Admin

wo 19-02-2020 10:31

Leuk om te horen dat jullie allemaal zo enthousiast zijn :d:

Wil je wat meer info over mijn sportieve uitspattingen dan kan je dit lezen in dit topic.

Ik zal anders al wat toelichten wat de zaken zijn die ik graag geoptimaliseerd zou zien. Sorry als het wat te technisch wordt :D

Zaken die eerst op de planning staan:
Mogelijkheden bekijken om het huidige back-end systeem voor zowel het forum als de overige pagina's te migreren/updaten naar een nieuwere versie van phpBB/PHP/...

Voordelen van een dergelijke upgrade zijn:
- Mogelijkheid om andere (design)templates op het forum/website toe te passen die dan ook responsive kunnen zijn (responsive wil zeggen dat de layout zich aanpast naar het toestel waarmee je naar de site surft). Dit zal dus vooral mobiel/tablet voor een betere surfervaring zorgen
- Betere gebruikerservaring voor het posten van berichten op het forum
- Betere security
- ...

Zoals ik aangaf moet dit eerst dus nog in detail bekeken worden wat er technisch mogelijk is en wat dan de beste opties zijn.

Overige zaken die op de planning staan:
SEO + UX ervaring (Zoekmachine optimalisatie + algemene gebruikerservaring op de website)
SEO zorgt er vooral voor dat meer mensen op deze website terecht komen via de zoekmachines (Google, Bing, ...) terwijl UX ervoor zorgt dat het voor bezoekers aangenamer is om door de site te navigeren.
Combinatie van deze twee zaken zorgt ervoor dat er dus meer mensen de weg vinden naar Chatnrun en dus ook actiever zullen zijn op de website/forum.

Concrete mogelijkheden qua SEO optimalisaties : (deze zorgen dus voor een betere ranking in Google)
- Responsive design
- Optimaliseren page title, meta description, ... per pagina/forum topic
- Optimaliseren url per pagina/forum
- Optimalizeren algemene laadtijd pagina's
- Research naar gebruik zoekwoorden door Google gebruikers en de bestaande pagina's op basis hiervan optimaliseren (denk bvb aan het running calculators gedeelte)
- Toevoegen van nieuwe content (hierbij denk ik aan blogberichten, nieuwe calculators, opkomende wedstrijden, ...)

Concrete mogelijkheden qua UX optimalisaties :
- Andere aanpak van de algemene navigatie
- Herschikking van de elementen op de hompage
- ...

Er zijn nog heel wat zaken die in mijn hoofd zitten maar daar ga ik jullie voorlopig nog niet met lastig vallen :P

Als jullie nog vragen hebben, laat gerust maar weten!

Greetz!
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

wo 19-02-2020 17:38

@Ruben, dat klinkt heel goed :d: :d:
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 28-02-2020 0:07

Je hebt het over responsive design. Ik heb, ondanks je uitleg, niet het idee dat ik het begrijp. Wat ik wel graag wil zeggen is dat de site altijd heel 'responsive' geweest is en ik dat ook heel fijn vind en ik het heel jammer zou vinden als dat zou verdwijnen. Ik zie mezelf al vaker (vnl op mobiel denk ik) sites afkappen omdat ze een eeuwigheid nodig hebben om me wat te laten zien. Ik kijk wel bij de concurrent.

Zoekmachine zou misschien wat meer mogelijkheden moeten/kunnen hebben, maar ook hier geldt dat ie het uitstkend presteert!
Plaats reactie