Deze maand in Runner's

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
Don_K
Benefactor
Benefactor

zo 27-06-2010 23:10

Deze maand in Runner's:

- Een artikeltje over het EK van volgende maand, met drie verhalen over Nederlanders die de afgelopen jaren op een EK in kansrijke positie de laatste ronde in gingen.

- Een stukje met uitspraken van Tim Noakes over blootsvoets lopen. Hij is hierover dus van mening veranderd t.o.v. wat hij in "Lore of Running" schreef.

- Een mooie vuistregel over de tijd die je nodig hebt voor herstel na wedstrijden: Daar voor moet je voldoende tijd nemen, namelijk een dag per twee gelopen wedstrijdkilometers.
Even checken: Bij de Rob Druppers Games liep ik in totaal 0,3 wedstrijdkilometers, dus 4 uur na de wedstrijd was ik blijkbaar al hersteld ...
De man van de Korte Adem
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 27-06-2010 23:27

Don_K schreef:- Een mooie vuistregel over de tijd die je nodig hebt voor herstel na wedstrijden: Daar voor moet je voldoende tijd nemen, namelijk een dag per twee gelopen wedstrijdkilometers.
Dan mag ik de komende maand niet meer lopen. :?
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 28-06-2010 14:56

Na dit nummer staat het voor mij vast dat ik het abonnement echt ga opzeggen.

Hardlopen vrije stijl.....???
Wat dat met hardlopen te maken heeft weet ik niet. Ik zeg niet dat het makkelijk is, of niets voorstelt, maar met ghardlopen als sport heeft het niets van doen.

Zo gaan er ook steeds meer artikelen over zaken die voor een zeer algemeen publiek zijn. De echte specifieke hardloopdingen komen steeds minder aanbod. Weinig diepgang. Waar zijn artikelen over trainingsleer? Of de fysiek van een mens mb.t. hardlopen. En dan graag wat wetenschappelijk bekeken. Er mag best eens een formule ofzo aan de orde komen.

Nee het zoveelste artikel over vitamines of flauwekul trainingsmethoden. Vooral niet al te diepgravend.

Jammer.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Hens
Benefactor
Benefactor

ma 28-06-2010 21:09

Don_K schreef:dus 4 uur na de wedstrijd was ik blijkbaar al hersteld ...
boco schreef:Dan mag ik de komende maand niet meer lopen. :?
Waarmee ook deze regel weer met vaste hand naar het rijk der fabelen geleid kan worden.
Ook om een (over-)enthousiaste beginner af te remmen is deze regel niet geschikt, die zou zo nog elke weekend een 15 km-wedstrijd mogen lopen. 8O
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

za 02-10-2010 10:33

Opvallend stil hier ondanks de vernieuwde versie van RW......

Weet zelf nog niet wat ik er van moet denken, nog niet helemaal uitgelezen, mbt lay-out is het eerste gevoel dat het allemaal wat rommelig is. Al bladerend wel wat leuke artikelen gezien.

Nog even verder voelen hoor..... :D
erki
Lid
Lid
Contacteer:

za 02-10-2010 13:55

marcel61 schreef:Opvallend stil hier ondanks de vernieuwde versie van RW......

Weet zelf nog niet wat ik er van moet denken, nog niet helemaal uitgelezen, mbt lay-out is het eerste gevoel dat het allemaal wat rommelig is. Al bladerend wel wat leuke artikelen gezien.

Het oogt qua layout wel verfrissend, wat Amerikaanser. Ik moet het meeste nog lezen, maar groot pluspunt is natuurlijk een bekende Nederlandse atlete op de cover ipv zo'n onbekend Amerikaans model dat niet oogt als een hardloopster.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

za 02-10-2010 19:12

erki schreef:
marcel61 schreef:Opvallend stil hier ondanks de vernieuwde versie van RW......

Het oogt qua layout wel verfrissend, wat Amerikaanser. Ik moet het meeste nog lezen, maar groot pluspunt is natuurlijk een bekende Nederlandse atlete op de cover ipv zo'n onbekend Amerikaans model dat niet oogt als een hardloopster.
Die staat nu weer binnenin onder het beschouwende oog van Bob Boverman. :lol:

Iets compacter, zonder nietje (wel lekker), voor mijn gevoel meer inhoud.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

zo 28-11-2010 22:09

De laatste 2 maanden heb ik de Runner's weer eens aangeschaft.
Bij het novembernummer was een interview met Luc Krotwaar de doorslaggevende reden, die van december heeft aandacht voor Ron Teunisse, de voeding van Noel Keijsers, het leven van David Mack, de 400m van Marita Koch en voor minimale schoenen.

In het decembernummer schrok ik wel van 2 vreemde tips in het hoofdstuk Training: Tip 1 (vroege vogel): vroeg trainen zou beter voor je zijn omdat je dan door de lagere lichaamstemperatuur pas later oververhit raakt. Tip 5 (leeghoofd): Doe zwaardere trainingen het liefst in de ochtend.
Volgens mij zijn beide tips fout: 's ochtends is je lichaamstemperatuur inderdaad lager, waardoor je een langere warming up nodig hebt. De meeste lopers doen 's ochtends slechts steady state loopjes. Bovendien zul je merken dat later op de dag, als na wat koffie/thee het hele lichaam wat meer op gang is gekomen, de zwaardere trainingen echt makkelijker worden. Ik zou denken dat 's ochtends hard trainen juist makkelijk tot blessures kan leiden. Dit leken me 2 niet doordachte tips van iemand die zelf niet op redelijk niveau heeft getraind.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 08-12-2010 15:11

Ik kocht de runners ook weer eens een keer. Interessant artikel over "Essentrics" .
Oefeningen die hun oorsprong vinden in ballet.

Ik zocht al een hele tijd naar zo iets als yoga, maar dan zonder het zweverige. dit lijkt mij wel zo iets, maar hier in de buurt worden deze lessen helaas niet gegeven. Wel zou ik een dvd kunnen aanschaffen.
erki
Lid
Lid
Contacteer:

wo 08-12-2010 15:33

AdP schreef:het leven van David Mack
Dat leven kun je op zijn minst opmerkelijk noemen!
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

wo 08-12-2010 15:51

erki schreef:
AdP schreef:het leven van David Mack
Dat leven kun je op zijn minst opmerkelijk noemen!
Zeker! Ik kende zijn levensgeschiedenis niet.
Wel had die naam iets magisch omdat hij bij de Santa Monica Track Club zat. In de jaren 80 was dat een club met aantrekkingskracht en uitstraling en had ik in Hengelo ooit het geluk wat leden van deze club te ontmoeten. Vandaar dus mijn 'impulsaankoop' van deze Runners, waar ik nog geen spijt van heb gehad.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

do 20-01-2011 15:44

Hij is er weer, het 'februarinummer'.

Kijk maar meteen even op pagina 83 :D
lourenskl
Lid
Lid
Contacteer:

do 20-01-2011 15:46

Je doelt toch niet op die Safari Run?
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

do 20-01-2011 15:57

lourenskl schreef:Je doelt toch niet op die Safari Run?
:D
Don_K
Benefactor
Benefactor

za 21-05-2011 14:35

Deze maand in Runner's:

- Een interview met een tweetal "early adaptors" van Figure Running.
Lijkt verdacht veel op het Garmin Writing waar Running Ronald 4 jaar geleden mee bezig was.
De man van de Korte Adem
Plaats reactie