Wat lezen we?

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
hardloopliefhebber
Lid
Lid

wo 09-10-2013 16:42

Geen hardloopboek, zelfs geen sportboek.
Ik lees droomvlucht (biografie over Andre Kuipers). Mooi om te lezen hoe hij zijn droom na jaagt, ook al is de kans op een ruimtevaart klein. Want: zware selectie.
Maar het was uiteindelijk met succes.
Hardlopen doe je met je benen, heel blijven met je hoofd.
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

do 10-10-2013 6:30

Iets om over na te denken tijdens het hardlopen: 'De gebroeders Karamazov' van Fjodor Dostojevski :)
Daarvoor 'Run Less, Run Faster' van Bill Pierce et al., over de FIRST trainingmethode.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

do 10-10-2013 11:49

Het is niet echt om te lezen, het was een lezing die ik vond. Het is wel een onderwerp dat mij na aan het hart ligt. En wat me opviel: deze man kan erg goed vertellen voor een prof. dr. :)

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/14194/Un ... open.dhtml
jjmeijer66
Lid
Lid

do 10-10-2013 12:52

tOOter schreef:Het is niet echt om te lezen, het was een lezing die ik vond. Het is wel een onderwerp dat mij na aan het hart ligt. En wat me opviel: deze man kan erg goed vertellen voor een prof. dr. :)

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/14194/Un ... open.dhtml
Ha, die heb ik net op het draadje "Wist je dat?" gezet.
Toevallig 8)
Doe as 'ie zeg, dan lieg 'ie niet.
de moeder van Bartje
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

do 10-10-2013 12:59

Ik zag het ook, ja. Ik twijfelde nog in welk topic ik het zou plaatsen. :wink:
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

do 10-10-2013 13:38

Ik volg ze vanaf maandag wel

Het college over muziek & hersenen is ook erg boeiend.

Dit gaat voor mij dagelijkse kost worden de komende maanden

Deze hoogleraar vertelt inderdaad erg goed. Ik wou dat ik het zo kon. Nee ik mag wat dat betreft niet in zijn schaduw staan. Ik ben maar een saaie pief voor de klas.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
BensdorpChocola
Lid
Lid

di 16-06-2015 22:11

Morgen in de Volkskrant: De marathon kan binnen vijf jaar in minder dan twee uur worden volbracht door wetenschappers en topatleten nauw te laten samenwerken. Dat is de overtuiging van www.sub2hrs.com , dat kledingfabrikant Nike als belangrijke investeerder heeft geworven. Jos Hermens is er bij betrokken.
Jooost
Lid
Lid

vr 30-12-2016 10:11

Onder de kerstboom lag dit jaar een boek , voor mij . Heb 't net even doorgelezen . Mooi hoor , al die plaatjes enzo .
O ja , het heet trouwens "WERELDMARATHONS , de 50 avontuurlijkste marathons die je gelopen moet hebben " , van Hugh Jones en Alexander James . Van dat moeten heb ik gelukkig niet zo'n last . Heb nooit de behoefte gehad om bijv. New York of Berlijn te gaan lopen .
Zowizo een wat vreemde titel , "de 50 avontuurlijkste ..." , oke , de Jungfraumarathon in Zwitserland of de Great Wallmarathon in China , maar waarom de Hamburg of Amsterdam-marathon ? Als je dan toch in NL een marathon wilt lopen , kies dan Rotterdam ( maar misschien ben ik in deze niet helemaal objectief ).
Wat ik dan zelf wel weer grappig vond , was het onderschrift bij de foto van een blootvoets heerschap tijdens de marathon van Rome "De geplaveide straten dragen bij aan de charme van de oude stad , maar draag schoenen om pijnlijke benen en voeten te voorkomen ".
Plaats reactie