Wat lezen we?

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

do 05-07-2012 22:12

DikkieDick schreef:Een zooi 'collectors items' binnengekregen : http://yfrog.com/hw5k1rtj . Moet ik nog in beginnen. En ben ondertussen druk doende met het boek van Dolf Jansen: Altijd verder. Paar hoofdstukken gelezen. Erg leuk.
Woehaa, Ardy Friedberg :lol: :D
Op 18 jarige leeftijd, in 1985 dus, begon ik met hardlopen. Na een half jaar lopen, met oa een halve in 1.25, wou ik toch wel verbeteren. Dus naar de bieb, want het WWW kenden we nog niet. Daar stond 1 boek: juist, hoe loop ik m'n eerste marathon van Ardy Friedberg. Okee, dat ben ik dus maar gaan lezen en doen. En in augustus 1986 liep op mijn 19e de Drentese Volksmarathon in Noordscheschut 8)

Die goeie ouwe tijd :wink:
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 06-07-2012 4:50

achterhoekrunner schreef:
Robisrunning schreef:
Don_K schreef: Vreemde titel, hoor. Die atleet kon toch niet weten dat er een kind in dat pak verstopt zat?

Bjorn had overigens al een goede oplossing bedacht om dit soort inicidenten te voorkomen.
... en de oplossing is? [Direct schorsen, wat een onsportieve handeling en een atleet onwaardig]
Bjorns oplossing was simpel en doeltreffend, hem inhuren als mascotte. Die krijgen ze niet om ;-)
Bjorn zou zich dan waarschijnlijk ook meer als echte mascotte gedragen.
Publiek vermaken, publiek opzwepen, en af en toe een atleet erbij betrekken.

Heel wat beter dan deze "mascotte", die alleen maar naar de winnaars toe liep en ze een kussentje met reclame overhandigde ...
[Onmiddellijk verbieden, die nep-mascottes.]
De man van de Korte Adem
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

vr 06-07-2012 6:43

loopgek schreef:
DikkieDick schreef:Een zooi 'collectors items' binnengekregen : http://yfrog.com/hw5k1rtj . Moet ik nog in beginnen. En ben ondertussen druk doende met het boek van Dolf Jansen: Altijd verder. Paar hoofdstukken gelezen. Erg leuk.
Woehaa, Ardy Friedberg :lol: :D
Op 18 jarige leeftijd, in 1985 dus, begon ik met hardlopen. Na een half jaar lopen, met oa een halve in 1.25, wou ik toch wel verbeteren. Dus naar de bieb, want het WWW kenden we nog niet. Daar stond 1 boek: juist, hoe loop ik m'n eerste marathon van Ardy Friedberg. Okee, dat ben ik dus maar gaan lezen en doen. En in augustus 1986 liep op mijn 19e de Drentese Volksmarathon in Noordscheschut 8)

Die goeie ouwe tijd :wink:
Dat zijn leuke verhalen. In 1985 was/werd ik ook 18, maar het enige dat ik toen aan hardlopen deed was de veldloop tijdens gym (3km, maar nooit echt nagemeten en met google maps lukt het niet echt meer want de omgeving is daar wat veranderd).
Die boeken voor niet al te veel geld via marktplaats gescoord. Wel leuk om te hebben. Of je er nu nog veel aan hebt is een 2e. ;-)
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

do 02-08-2012 22:10

In de vakantie Daniels Running Formula gelezen. Had ik eerder moeten doen. Veel geleerd/gelezen. Vooral seizoensopbouw en toevoegen van R-trainingen zijn nieuwe info. De Thresholdrun moet op hoger tempo volgens Daniels (pfff). Prachtige en handzame tempotabellen. Concept VDOT is briljant. Kortom, weer veel nieuw materiaal om als eigen trainer een schema in elkaar te knutselen.

Aanrader!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

za 04-08-2012 12:15

gzomer schreef:In de vakantie Daniels Running Formula gelezen. Had ik eerder moeten doen. Veel geleerd/gelezen. Vooral seizoensopbouw en toevoegen van R-trainingen zijn nieuwe info. De Thresholdrun moet op hoger tempo volgens Daniels (pfff). Prachtige en handzame tempotabellen. Concept VDOT is briljant. Kortom, weer veel nieuw materiaal om als eigen trainer een schema in elkaar te knutselen.

Aanrader!
Daniels is een een aanrader een heeft veel volgers.
Ik vind het te veel lang werk op relatief hoog tempo.
Hou toch meer van Verheulachtige tempo's.

Ik las op vakantie het boek van Henk Kraaijenhof de kunst van presteren. Leuke mengelmoes van trainen, psyche, voeding etc.
Geen schema's maar veel rake punten om over na te denken.
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 03-09-2012 21:59

Ik las het volgende op Nu.nl over marathonlopen als je 50+ bent
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-09-2012 8:55

Alex Hutchingson, Which Comes First, Cardio or Weights? (2011: Harper, New York).

Dit boek neemt diverse conventionele wijsheden over sport onder de loep, en betrekt daarbij recent wetenschappelijk onderzoek. De onderwerpen variëren van voeding, trainingsstrategieën, pacing, krachttraining, tot warming up en diëten.

Het gaat niet specifiek over hardlopen, maar het geeft een mooie impressie hoe recente wetenschap bij kan dragen aan opvattingen over sport.
BensdorpChocola
Lid
Lid

vr 05-10-2012 16:41

Nederland staat de komende tijd volop in het teken van sport:
http://www.noc100.nl/papendalsportparade
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 24-10-2012 20:19

Krijg zojuist de nieuwe digitale oktoberuitgave van St>rt Wedstrijdatletiek van de Atletiekunie binnen.
Op de omslag een mooie foto van door de blubber ploeterende crossers.
Op de voorgrond een jongeman met het startnummer 466.
Wat valt op? Op het startnummer staat ook te lezen: NK Indoor Den Haag !
Dat is vreemd!
Een vergissing?
Zou kunnen.

Het lijkt mij echter dat het er de makers vooral om ging om het logo van MARS op het startnummer goed in beeld te krijgen.
Dat het een startnummer van het NK Indoor was is ze blijkbaar niet opgevallen of werd niet belangrijk gevonden.
:lol:

Link naar St<rt
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Arnoo7
Lid
Lid
Contacteer:

wo 24-10-2012 21:10

Scherp gezien, heb hem net ook gelezen maar was me niet opgevallen.

Ben trouwens op advies van een buurman Life Safari van John Strelecky aan het lezen.
Laatst gewijzigd door Arnoo7 op vr 26-10-2012 6:23, 2 keer totaal gewijzigd.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

do 25-10-2012 8:06

Hergebruik oude nummers die over waren. "Groen hardlopen" dus. Beter dan die nummers bij het oud papier doen en nieuwe (laten) maken toch?
Met zulke nummers loop ik wel vaker wedstrijden, no problem.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 02-11-2012 13:57

boco schreef:Krijg zojuist de nieuwe digitale oktoberuitgave van St>rt Wedstrijdatletiek van de Atletiekunie binnen...............
Wat valt op?
Mij viel iets anders op . Grete Koens spreekt bevlogen over het heerlijke van het crossen en dat de tijd er dan minder toe doet en zo.
Dan lees ik dat zij zelf niet meer loopt, omdat ze geen uitdaging meer heeft, omdat het lopen alleen maar langzamer gaat.

Ze is pas 45 !!!! :roll:
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 02-11-2012 18:02

evelyne schreef:
boco schreef:Krijg zojuist de nieuwe digitale oktoberuitgave van St>rt Wedstrijdatletiek van de Atletiekunie binnen...............
Wat valt op?
Mij viel iets anders op . Grete Koens spreekt bevlogen over het heerlijke van het crossen en dat de tijd er dan minder toe doet en zo.
Dan lees ik dat zij zelf niet meer loopt, omdat ze geen uitdaging meer heeft, omdat het lopen alleen maar langzamer gaat.

Volgens mij staat dat verhaal in de zojuist verschenen uitgave van november. Mij viel iets op in de cover van de oktoberuitgave. :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 02-11-2012 18:41

boco schreef:
evelyne schreef:
Wat valt op?

Volgens mij staat dat verhaal in de zojuist verschenen uitgave van november. Mij viel iets op in de cover van de oktoberuitgave. :wink:
Klopt inderdaad, Bertus
Plaats reactie