Hardlopen op TV - tips voor uitzendingen

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 09-01-2015 11:55

Bik Bizniz :roll: :roll:

Tja, het is maar hoe je het "verkoopt" 8O 8O
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
qmark
Lid
Lid

vr 09-01-2015 12:35

Jannet schreef:Er zijn verschillende soorten schoenen KLAAS. Trailschoenen voor als je in de duinen en het bos gaat lopen en gewone schoenen. Maar daar heb je dan ook weer verschillende soorten van KLAAS. We gaan kijken wat de beste schoenen voor jou zijn KLAAS. Goed zo KLAAS, deze zijn de beste match voor jou KLAAS. En dan heb je nog renkleding nodig KLAAS. En als ik je dan het duurste setje heb aangesmeerd moet je natuurlijk ook nog een renpetje kopen KLAAS. En omdat je vast ooit in een verre toekomst nog wel eens aan de Sallandtrail mee gaat doen heb je ook nog drinkflesjes nodig KLAAS. En om je aai-apparaat mee te kunnen nemen moet je natuurlijk een sportarmband hebben KLAAS. En dit alles voor het spotprijsje van dik 600 euries KLAAS. Maar dan heb je ook wat KLAAS. :?

Zo wordt hardlopen wel duur. Ik ben blij dat ik nog uit het stenen tijdperk stam wat betreft het hardlopen. Gewoon een paar schoenen (van plm. €100,00) aan en gaan met die banaan. :wink:
Helemaal mee eens, JANNET! :wink:

Het ergste vond ik nog de opmerking op het eind: "maar het is voor je gezondheid, dus het mag wat kosten...."
Alsof je zonder 600+ euro uit te geven niet gezond kunt hardlopen :?

Mark
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 09-01-2015 13:06

Jannet schreef:Er zijn verschillende soorten schoenen KLAAS. Trailschoenen voor als je in de duinen en het bos gaat lopen en gewone schoenen. Maar daar heb je dan ook weer verschillende soorten van KLAAS. We gaan kijken wat de beste schoenen voor jou zijn KLAAS. Goed zo KLAAS, deze zijn de beste match voor jou KLAAS. En dan heb je nog renkleding nodig KLAAS. En als ik je dan het duurste setje heb aangesmeerd moet je natuurlijk ook nog een renpetje kopen KLAAS. En omdat je vast ooit in een verre toekomst nog wel eens aan de Sallandtrail mee gaat doen heb je ook nog drinkflesjes nodig KLAAS. En om je aai-apparaat mee te kunnen nemen moet je natuurlijk een sportarmband hebben KLAAS. En dit alles voor het spotprijsje van dik 600 euries KLAAS. Maar dan heb je ook wat KLAAS. :?

Zo wordt hardlopen wel duur. Ik ben blij dat ik nog uit het stenen tijdperk stam wat betreft het hardlopen. Gewoon een paar schoenen (van plm. €100,00) aan en gaan met die banaan. :wink:
Klopt helemaal vind het eigenlijk gewoon erg, en ja wij komen uit het stenen tijdperk zo ie zo zijn we als ultralopers een buitenbeentje :D
Ik loop ook wel eens een loopzaak ik en als ze me dan willen helpen zeg ik ik kijk ff of ik vraag info om te kijken of ze het een beetje snappen :D
Jan-Jasper
Lid
Lid

vr 09-01-2015 13:33

Er zijn ook mensen die op blote voeten lopen, maar daar worden de winkeliers niet echt rijk van.
Daarom is het maar goed dat de meeste mensen wel het belang inzien van het kopen van goede schoenen en die ook regelmatig vervangen.
En de productie van een tv programma kost ook geld. Die mensen willen ook wat te eten hebben.
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

za 10-01-2015 8:25

Idd, irritant hoe vaak die verkoper Klaas zei.
En bijzonder dat ie zich alles laat aansmeren.
En geen verhalen over alternatieve winkels waar je kleding kan kopen. De beginnende hardloper was bij de Lidl wellicht niet meer dan 100 euro kwijt geweest voor schoenen en de kleding die ie nu meenam en accessoires, alhoewel schoenen aanschaffen bij de Lidl voor een beginneling wellicht niet zo verstandig is. ;-)

Ben wel benieuwd of het de Stichting Zevenheuvelenloop lukt om niet opgeslokt te worden door Golazo. Zijn ze natuurlijk zelf bij...
Denk/vrees dat de 4Mijl van Groningen dit jaar minimaal 25 euro gaat kosten. Was al schrikbarend duur. Heeft ook niks meer met liefhebberij voor de sport te maken. Alleen maar commercie. Vlieg een vliegtuig Afrikanen in en lopen maar. ;-)
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

za 10-01-2015 17:09

Vandaag deze persiflagedocumentaire ook eens bekeken, was toch wel leuk. Dat ge-Klaas was mooi net te vet neergezet, met flink wat onderlinge zelfspot tussen verkoper en gewillig onnozel slachtoffer. Mooi ook hoe Klaas bij z'n kleding en schoenen nog een overbodige recreantenbuidelriem kreeg aangesmeerd, echt hilarisch. Uiteindelijk heeft ie zo een mooie set bij elkaar, toch beter dan als een Lullige Lidl Loper door de stad te moeten trekken. Maar als ik goed heb opgelet heb ik hem niet in die kleding zien lopen? Ik zou hopen dat iemand die goed geld uitgegeven heeft en zich in de kleding goed voelt ook graag daarin gezien wil worden, althans zonder schaamte, wellicht met enige trots naar buiten zou gaan - werd verder geen aandacht aan besteed.
De overmatige beloning met chips en cola is ook zeer herkenbaar. Lopers denken al snel dat ze iets gedaan hebben als ze gezweet hebben en slagen er vaak in door overbeloning aan gewicht te winnen.
Mooi ook dat Evi nog even aan het woord kwam. Je zou er bijna die 3,49 voor uitgeven, ware het niet dat ik echt niet met oortjes ga lopen.
Al met al een leuke documentaire zonder echte diepgang of inzichten.
Of zouden buitenstaanders echt zo naief zijn? Die 600 euro draai ik er per jaar wellicht nog wel doorheen aan schoenen, trainingen en wedstrijden. Niet aan kleding, want die lijkt eeuwig mee te gaan tegenwoordig.
Oh ja, als ik die verkoper was geweest had ik zo'n eenmalige klant ook nog voor ruim 400 euro een top-model Polar of Garmin aangesmeerd, en hem dan voor 999 euro laten afrekenen, met het gevoel dat ie echt top is uitgerust met fikse voordeelkorting ;).
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

za 10-01-2015 17:15

DikkieDick schreef:Ben wel benieuwd of het de Stichting Zevenheuvelenloop lukt om niet opgeslokt te worden door Golazo. Zijn ze natuurlijk zelf bij...
Denk/vrees dat de 4Mijl van Groningen dit jaar minimaal 25 euro gaat kosten. Was al schrikbarend duur. Heeft ook niks meer met liefhebberij voor de sport te maken. Alleen maar commercie. Vlieg een vliegtuig Afrikanen in en lopen maar. ;-)
Daar zou ik bij Golazo juist niet bang voor zijn: die Afrikanen staan aan de kostenkant van de vergelijking, daar gaan ze echt wel op bezuinigen, tenzij de sponsors echt snelle tijden willen betalen. De service naar de lopers toe zal zeker niet minder worden en de prijs inderdaad stijgen zodat de deelnemers echt een totaalbeleving ondergaan.
Niemand dwingt je gelukkig om voor deze massa-evenementen te kiezen. Je kunt ook echt gaan hardlopen: meer wedstrijden tegen minder inschrijfgeld per wedstrijd, dus meer races voor je geld. (Voor de 10 crossen die ik dit seizoen tot nu toe gelopen heb ben ik in totaal ongeveer 55 euro kwijt, wat ik aan kortingensbonnen en prijzengeld weer ruim terug heb).
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

zo 11-01-2015 10:32

AdP schreef: Daar zou ik bij Golazo juist niet bang voor zijn: die Afrikanen staan aan de kostenkant van de vergelijking, daar gaan ze echt wel op bezuinigen, tenzij de sponsors echt snelle tijden willen betalen. De service naar de lopers toe zal zeker niet minder worden en de prijs inderdaad stijgen zodat de deelnemers echt een totaalbeleving ondergaan.
Niemand dwingt je gelukkig om voor deze massa-evenementen te kiezen. Je kunt ook echt gaan hardlopen: meer wedstrijden tegen minder inschrijfgeld per wedstrijd, dus meer races voor je geld. (Voor de 10 crossen die ik dit seizoen tot nu toe gelopen heb ben ik in totaal ongeveer 55 euro kwijt, wat ik aan kortingensbonnen en prijzengeld weer ruim terug heb).
Aha. En uiteraard, je bent natuurlijk zelf vrij om te doen en te laten waar je aan mee wilt doen. Vind de 4mijl wel leuk, ondanks de massaliteit. Ook vanwege de bekenden langs de kant van de weg.
Maar ik heb er zelf geen 20 euro voor over. Het is dat onze personeelsvereniging 1 loopevenement wil betalen en daarvoor de 4mijl heeft gekozen een aantal jaren geleden. De laatste pakweg 3 jaar ben ik de initiator ook en verzamel de inschrijvingen en mag bij de start van de inschrijving er zelf dan een zootje inschrijven (ook wel eens met een groepje gedaan). Dit jaar ook maar weer gewoon voorstellen. Spaar ik toch weer 20 euro uit, hoewel het lidmaatschap van de PV 24 euro per jaar is, maar er zijn nog wel wat evenementen die we bezoeken, dus uit kan het wel. ;-)
meteor
Lid
Lid
Contacteer:

zo 11-01-2015 22:28

DikkieDick schreef:Idd, irritant hoe vaak die verkoper Klaas zei.
En bijzonder dat ie zich alles laat aansmeren.
En geen verhalen over alternatieve winkels waar je kleding kan kopen. De beginnende hardloper was bij de Lidl wellicht niet meer dan 100 euro kwijt geweest voor schoenen en de kleding die ie nu meenam en accessoires, alhoewel schoenen aanschaffen bij de Lidl voor een beginneling wellicht niet zo verstandig is. ;-)

Ben wel benieuwd of het de Stichting Zevenheuvelenloop lukt om niet opgeslokt te worden door Golazo. Zijn ze natuurlijk zelf bij...
Deze winkel was volgens mij eerst de Runnersworld in Alkmaar. Altijd goed advies en niet moeilijk met ruilen. Geen probleem mee. Je moet het een beetje met een korreltje zout nemen. Maar het is inderdaad een feit dat de loophype big business is geworden.
Jan-Jasper
Lid
Lid

ma 12-01-2015 8:18

Ik heb de uitzending nu ook bekeken.
De boodschap is toch wel dat mensen die beginnen met hardlopen er toch wel makkelijk veel geld aan kwijt zijn. Het lijkt gratis, maar al snel moet er van alles gekocht worden. (pas later leer je wat echt nodig is en waar je het een stuk voordeliger kan halen ;) )
De grote Klaas show in die winkel was wel wat over de top. Daardoor mis je de boodschap. (En ze vergeten ook nog dat je als je meerdere keren per week loopt onder wisselende omstandigheden dat je niet met een set kleding klaar bent...)
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
BensdorpChocola
Lid
Lid

do 15-01-2015 7:24

Vanavond, 20:30, RTL4: film De marathon (NL, 2012)
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 01-05-2015 14:16

Vanavond 1-5 om 21.45 op ARTE docu over lange afstands lopers :D
rundaf
Lid
Lid

vr 01-05-2015 14:26

Pietje schreef:Vanavond 1-5 om 21.45 op ARTE docu over lange afstands lopers :D
Dat is geen Nederlandse zender of wel?
SanderW
Lid
Lid
Contacteer:

vr 01-05-2015 14:33

Klopt, dat is een Duits/Franse zender, maar is bij veel zenderpakketten beschikbaar.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 02-05-2015 10:57

Mooie docu, en oh zo waar de mens is een jager en in de loop der jaren is daar qua lichaam niets aan veranderd.
Alleen onze levensstijl is vreselijk veranderd het gemak van alles bewegen is er nauwelijks meer bij.

Gek he zo veel dikke mensen en dikke kinderen en alle kwaaltjes, als je tegenwoordig 8 km naar school moet fietsen vinden ze het al ver onvoorstelbaar.

Het lopen van een ultra is de normaalste zaak van de wereld....

:D
Plaats reactie