Doping

Mededelingen voor en over gebruikers, chatten ed.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

vr 31-12-2010 19:25

De verhalen die nu weer opduiken van Herzog in de pers suggereren dat ze toch op een lijst voorkwam waar ze niet op voor zou moeten komen. Ik hoop van harte dat het allemaal berust op speculatie, want ze had (en heeft want nog niets is bewezen) een mooie looptoekomst.

Maar voorlopig wordt je toch weer zwart gemaakt zonder dat er nog een "rechter" aan te pas is gekomen (rechter in een vrije betekenis). Hedentendage is dat eerder regel dan uitzondering. Waar vroeger toch wel iets zorgvuldiger omgegaan werd met eventueel belastende informatie (in de sport maar ook daarbuiten) zet de pers je nu al direct in een hoek met naam en toenaam.

Ik mag hopen voor Adriene dat het ook voor haar een mooi loopjaar gaat worden.

Paul
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 01-01-2011 9:02

Mijn Spaans is niet zo best, maar het enige wat ik er tot dusver uit op heb kunnen maken, is dat er een lijst bestaat waarop een code staat waarvan de politie vermoed dat die verwijst naar een vrouwelijke 5000m-loopster, en dat El Pais vermoed dat het om Herzog zou gaan.
De man van de Korte Adem
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 01-01-2011 12:02

En dat is precies wat ik bedoel, Don. De media die je al beschuldigd voordat er ook maar iets bewezen is. Alles gaat op grond van vermoedens.

Paul
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 01-01-2011 12:44

Maar..... is jouw titel boven dit draadje dan niet erg suggestief Paul?
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 01-01-2011 13:08

boco schreef:Maar..... is jouw titel boven dit draadje dan niet erg suggestief Paul?
Klopt helemaal, Bertus.
Ik wilde dat eigenlijk direct al veranderen toen ik deze post gedaan had. Ik kan het alleen niet veranderen,

Paul
lourenskl
Lid
Lid
Contacteer:

za 01-01-2011 15:38

Je Spaans is inderdaad niet heel best Don.. verder 'vergeet' je toch te melden dat de Spaanse politie een telefoongesprek heeft afgetapt waarin Herzog haar trainer om Epo vraagt. Wat voor bewijs wil je nog meer?
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

za 01-01-2011 17:59

lourenskl schreef:Je Spaans is inderdaad niet heel best Don.. verder 'vergeet' je toch te melden dat de Spaanse politie een telefoongesprek heeft afgetapt waarin Herzog haar trainer om Epo vraagt. Wat voor bewijs wil je nog meer?
El Pais schreef: según la Guardia Civil, que transcribe: "Herzog quería ponerse EPO para ser campeona de Europa. Manuel le dice que tiene un amigo que le podría aconsejar, pero que EPO no porque eso daba positivo. Le dice que lo único que no da positivo es el dopaje sanguíneo.
http://www.elpais.com/articulo/deportes ... udep_1/Tes

Kan iemand dat vertalen?
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
MvdK
Lid
Lid
Contacteer:

za 01-01-2011 18:05

Gebrekkige vertaling van Google heb ik voor je :P

Manuel Pascua, atletische trainer, werd gearresteerd op donderdag, 9. Operatie Greyhound is begonnen. In de zoektocht van zijn huis, vond de Guardia Civil, onder andere, een tijdschema dat sommige data zijn gemerkt met een x naast de acroniemen. Ondervraagd door officieren over, reageren. "Elke pagina komt overeen met de doping planning voor elk type van atletische concurrentie, gericht op de atleten traint hij," een samenvatting van de Guardia Civil, in indirecte rede, in een document opgenomen in de samenvatting en gezien door deze krant. In zijn verklaring, en als spelers, de coach erkende dat doping met een aantal van zijn atleten. Geraadpleegde juridische bronnen zeggen dat het "zeer waarschijnlijk" Pascua opgeladen met een misdrijf tegen de volksgezondheid bestraft met zes maanden tot twee jaar in de gevangenis terug te trekken zijn opmerkingen aan de rechter de zaak onderzoekt.

Het acroniem ondergedoken, vermoedelijk, de identiteit van bekende sporters. Zou bijvoorbeeld A15 worden gebruikt om Nuria Fernandez, B15-30, voor Reyes Estevez, A1, voor Digna Luz, en B8B Eugenio Barrios, volgens de Guardia Civil, wat betekent dat letters en cijfers komen overeen met namen en afstanden.

Telefoon gesprekken

La Guardia Civil onderworpen aan een strenge markering Pasen. Onderschepte veel tekstberichten, mobiel bellen en gesprekken die in haar huis telefoon eindigde na de start in de residentie landlijnen Blume.

Een dag, bijvoorbeeld, de technicus hoorde een verontruste stem. "Hij zegt dat hij een controle uit gisteravond was een patch en niet weet hoe het gaat," vatte de conversatie, de agenten die hun opmerkingen toe te voegen door het feit dat de spreker een accent van Pasen heeft "Afrikaanse man" . De technicus zal kalmeren. Ze praten over de vraag of het in feite is een patch, waarschijnlijk van testosteron, zeggen de onderzoekers, of een crème. Pasen, volgens de transcriptie van de Guardia Civil, werd gevraagd wanneer "de patch" als gegeven "halve of hele" en gooit zijn recept: "Drink het water te klauteren om dat goed is verdund, trein zoveel mogelijk, geen oke, want 24 uur zijn verstreken. " Pasen krijgt dan een telefoontje van Maria Jose Martinez, zijn vrouw, ook een coach. "Francis mij heeft geroepen shitless bang, want hij heeft geen controle meer had vandaag," vertelt hij. Guardia Civil probeert te bewijzen dat de mens de stem van Francis Obikwelu in Afrika, Nigeria en de Portugese Europese 100m goud in 2002 en 2006 en 200 in 2006. "Met wat we hebben geen probleem", zegt de technische partner, zolang je luistert naar de Guardia Civil.

Het is twijfelachtig dat Pasen nog steeds gebeld worden nu toegeschreven aan de agenten. Hij brengt zijn dagen door het bereiden van een groep van jonge sporters in de sporthal van de Valle de las Cañas, in Pozuelo, tijdens de koude winter 's ochtends. Er zijn wandelingen zoals gebruikelijk, met zijn hoed, zijn vest knop en visser. Waarschijnlijk niet de telefoon rinkelt. Nee, tenminste, als die dag waarop de herbergier genaamd Herzog, die zich willen succes, en hield de volgende uitwisseling, volgens de Guardia Civil, die transcribeert:. "Herzog wilden EPO te kampioenen van Europa Manuel hem zei tegen een vriend die zou kunnen adviseren, maar niet omdat het EOB positief. Hij zegt dat het enige is dat geen positieve bloed doping geeft. Manuel zal uw Alberto León, een voormalige mountainbike rijder te vergemakkelijken Guardia Civil is van mening dat de vermeende plot en conseguidor die gestopt door de ochtend van Pasen dag 9 toen vermoedelijk zou overgaan tot een transfusie Bezabeh.
RunBart
Lid
Lid

za 01-01-2011 18:06

Lourens vergeet je niet te vermelden, dat JIJ dat telefoongesprek niet zelf hebt gehoord, maar dat enkel uit een krant hebt en je weet hoe betrouwbaar kranten zijn tegenwoordig ?

Zullen we even wachten met conclusies, beoordelen en dingen als feiten noemen tot iemand ECHT berecht is door iemand die daartoe bevoegd is en die het bewijs desnoods deelt met de hele wereld, zodat we het ZELF hebben gehoord/gezien ?

Beetje jammer om weer iemand zwart/kapot te maken, zonder dat je het bewijs zelf hebt gezien/gehoord, de persoon is bestraft door iemand die daartoe bevoegd is en enkel af te gaan op de pers, waarvan iedereen ondertussen weet dat oplages en verkopen van advertenties voor veel (niet alle) pers belangrijker is dan de waarheid.

Wat inhoud dat ik me nu dus nog wel van een mening/oordeel onthoud, maar dus niet zeg/denk dat ze onschuldig is, dat zijn 2 verschillende dingen.
Ik kan geen mening/oordeel geven, want ik heb zelf geen bewijs hier, geen verstand van de regels/wetten en hoe die te interpreteren en daarnaast de expertise (diplomas) niet, heb jij dat alles wel op je bureau liggen daar?

Gelukkig geldt in westerse/beschaafde landen, dat je onschuldig bent tot je veroordeelt bent door iemand die daartoe bevoegd is en niet door een sensatiezoeker/heksenjager/andere vorm van aandachtzoeker.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 01-01-2011 18:13

RunBart schreef: Gelukkig geldt in westerse/beschaafde landen, dat je onschuldig bent tot je veroordeelt bent door iemand die daartoe bevoegd is en niet door een sensatiezoeker/heksenjager/andere vorm van aandachtzoeker.
Dat was ooit zo, maar tegenwoordig ben je al geknipt en geschoren voordat er een rechter uitspraak heeft gedaan. De pers is helaas niet zo terughoudend meer.

Paul
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 01-01-2011 18:49

lourenskl schreef:Je Spaans is inderdaad niet heel best Don.. verder 'vergeet' je toch te melden dat de Spaanse politie een telefoongesprek heeft afgetapt waarin Herzog haar trainer om Epo vraagt. Wat voor bewijs wil je nog meer?
Dat lijkt een bewijs dat ze een poging gedaan heeft doping te krijgen. Maar dat is niet tegen het dopingreglement.

Het lijstje in kwestie suggereert dat er iets is gedaan voor haar.
Maar (zoals ik elders vandaag al schreef) ik heb nog geen betrouwbare vertaling gezien. Kan dus helemaal niet inschaen of "seria" duidt op vrijwel zeker ween, of op een vaag vermoeden, of op iets wat er tussenin ligt.

Bovendien heb ik tot nu toe enkel citaten gezein waarbij El Pais de politie parfraseert, terwijl men mij anderzijds vertelt dat El Pais in bepaalde artikelen het politieonderzoek daadwerkelijk citeert.

Vooralsnog ziet het er in mijn ogen tot nu toe uit alsof er binnenkort informatie boven water zal komen waardoor Herzog verdacht zal worden, terwijl de media beweren dat ze al vrijwel veroordeeld is.

In het hierboven aangehaalde artikel heeft El Pais het overigens over een transcriptie van een telefoongesprek tussen Herzog en Pascua, waarin zowel Herzog als Pascua blijkbaar over zichzelf praten in de derde persoon.

Het artikel doet aan alsof het steeds switcht tussen feiten en vermoedens, tussen letterlijke citaten en vage napraatsels. Of is dat gebruikelijk in het Spaans?
De man van de Korte Adem
MasterRunner
Lid
Lid

za 01-01-2011 20:22

Spoel dit onsmakelijke verhaal, deze verdachtmaking even snel door de plee........ zolang er geen veroordeling van een onafhankelijke rechter er is.

En degenen die het nu al zo goed "menen te weten", wat zou je vinden als ze over jou zo gingen schrijven om een vermoedelijke zaak...... :oops:
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

za 01-01-2011 20:53

Mee eens Andre, vlak voor ik jouw bericht las op soortgelijke wijze op losseveter gereageerd (...awaiting moderation ;-) )
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
lourenskl
Lid
Lid
Contacteer:

za 01-01-2011 21:03

según la Guardia Civil, que transcribe: "Herzog quería ponerse EPO para ser campeona de Europa. Manuel le dice que tiene un amigo que le podría aconsejar, pero que EPO no porque eso daba positivo. Le dice que lo único que no da positivo es el dopaje sanguíneo.

Mijn Spaans is inmiddels redelijk, kom er zo'n acht keer per jaar. Daar gaat ie:

'volgens de Guardia Civil die het volgende noteert: 'Herzog wilde een Epo-kuur ondergaan om Europees kampioen te worden. Manuel (Pascua) zei haar dat hij een vriend had die haar kon adviseren, maar dat ze geen Epo moest gebruiken omdat dit (middel) een positieve uitslag kan geven. Hij zei haar dat het enige middel dat geen positieve uitslag geeft bloeddoping is'.

Dit artikel stond in El Pais van vrijdag, een van de beste kranten van Spanje, vergelijkbaar met het NRC. Grappig dat veel deelnemers aan deze discussie een Spaanse krant en de Spaanse politie niet vertrouwen, maar wel een atlete die grossiert in 'foute begeleiding' in de zin van managers (Matschiner), trainers (Stechemesser en Pascua) en vriendjes (Simon V.) die betrokken zijn bij dopinghandel en/of dopinggebruik.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 01-01-2011 21:15

lourenskl schreef: Grappig dat veel deelnemers aan deze discussie een Spaanse krant en de Spaanse politie niet vertrouwen, maar wel een atlete die grossiert in 'foute begeleiding' in de zin van managers (Matschiner), trainers (Stechemesser en Pascua) en vriendjes (Simon V.) die betrokken zijn bij dopinghandel en/of dopinggebruik.
Ik heb hier nog niet kunnen lezen dat iemand zegt: 'Ik vertrouw de atlete Adriënne Herzog'
Wel heb ik een aantal malen gelezen dat je iemand (Herzog) niet moet veroordelen voordat de beweringen/uitspraken/'bewijzen' over haar handelen door een rechterlijke macht zijn onderzocht en als waarheid zijn aangemerkt.

Tot dat moment zou je elke persoonlijke veroordeling in het openbaar kunnen typeren als 'kwaadsprekerij'
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Plaats reactie