Er zijn heuvels die ik met m'n fiets/mtb omhoog kom waarop ik echt niet kan sprinten...Dick schreef: Als je de heuvel op kan fietsen is ie niet steil genoeg.![]()

Er zijn heuvels die ik met m'n fiets/mtb omhoog kom waarop ik echt niet kan sprinten...Dick schreef: Als je de heuvel op kan fietsen is ie niet steil genoeg.![]()
En.. beviel het?Barthuz schreef:Nou Dick....ik heb aan je gedacht vanavond
In de stromende regen op de St.Pietersberg mijn eerste heuvelsprints gedaan (het is wel een beetje uitkijken als het asfalt zo nat is!).
Volgende keer pak ik een ander heuveltje. De Ursulinenweg is het steilste stuk 20%. Should do the trick.
Ja..het is eigenlijk wel ideaal na mijn werk.Dick schreef:En.. beviel het?Barthuz schreef:Nou Dick....ik heb aan je gedacht vanavond
In de stromende regen op de St.Pietersberg mijn eerste heuvelsprints gedaan (het is wel een beetje uitkijken als het asfalt zo nat is!).
Volgende keer pak ik een ander heuveltje. De Ursulinenweg is het steilste stuk 20%. Should do the trick.
Ad, is ons viaduct (A67) wel steil genoeg? Ik vermoed van niet. A2 ook niet trouwensAdP schreef:Heuvelsprints zijn krachtoefeningen en hebben (daarom) het meeste effect als je ze duidelijk scheidt van conditionele prikkels.
Als fosfaatpooltjes het hoofddoel is, is de helling niet zo heel belangrijk. Het gaat dan vooral om het sprintje en het leegtrekken van de ATP voorraad.DRUM schreef:Ad, is ons viaduct (A67) wel steil genoeg? Ik vermoed van niet. A2 ook niet trouwensAdP schreef:Heuvelsprints zijn krachtoefeningen en hebben (daarom) het meeste effect als je ze duidelijk scheidt van conditionele prikkels.
Het gaat er vooral om dat je echt maximale recruitment bereikt, waarbij een stijle helling echt helpt: nul belasting van gewrichten en pezen, pure spierarbeid. 'Ons' A67 viaduct is daarvoor niet stijl genoeg, het A2 viaduct idd ook niet. De parkeergarage op HTC langs de A67 weer wel.loopgek schreef:Als fosfaatpooltjes het hoofddoel is, is de helling niet zo heel belangrijk. Het gaat dan vooral om het sprintje en het leegtrekken van de ATP voorraad.DRUM schreef:Ad, is ons viaduct (A67) wel steil genoeg? Ik vermoed van niet. A2 ook niet trouwensAdP schreef:Heuvelsprints zijn krachtoefeningen en hebben (daarom) het meeste effect als je ze duidelijk scheidt van conditionele prikkels.
Zoek je het trainingseffect meer in kracht en coördinatie dan is de heuvel belangrijker, maar dan kun je ook weer variëren in lengte en reps.
Ja de helling helpt maar is geen voorwaarde.AdP schreef:Het gaat er vooral om dat je echt maximale recruitment bereikt, waarbij een stijle helling echt helpt: nul belasting van gewrichten en pezen, pure spierarbeid. 'Ons' A67 viaduct is daarvoor niet stijl genoeg, het A2 viaduct idd ook niet. De parkeergarage op HTC langs de A67 weer wel.loopgek schreef:Als fosfaatpooltjes het hoofddoel is, is de helling niet zo heel belangrijk. Het gaat dan vooral om het sprintje en het leegtrekken van de ATP voorraad.DRUM schreef: Ad, is ons viaduct (A67) wel steil genoeg? Ik vermoed van niet. A2 ook niet trouwens
Zoek je het trainingseffect meer in kracht en coördinatie dan is de heuvel belangrijker, maar dan kun je ook weer variëren in lengte en reps.
Is allemaal een beetje behelpen. Veruit de beste helling die ik ooit heb gevonden was bij het Shinagawa Prince Hotel in Tokyo. Daar kwam ik heel sterk van terug!
Goede vraag: in het algemeen vind ik het gevaarlijk om tips alleen op basis van mijn eigen ervaring te geven. Liefst gebruik ik ervaringen uit grotere groepen.loopgek schreef:Ja de helling helpt maar is geen voorwaarde.AdP schreef: Het gaat er vooral om dat je echt maximale recruitment bereikt, waarbij een stijle helling echt helpt: nul belasting van gewrichten en pezen, pure spierarbeid. 'Ons' A67 viaduct is daarvoor niet stijl genoeg, het A2 viaduct idd ook niet. De parkeergarage op HTC langs de A67 weer wel.
Is allemaal een beetje behelpen. Veruit de beste helling die ik ooit heb gevonden was bij het Shinagawa Prince Hotel in Tokyo. Daar kwam ik heel sterk van terug!
Overigens is je laatste zin leuk. "sterk" > is dat door de fosfaatpooltraining of door de kracht van de helling