.... ik kijk alleen naar degenen die nog voor me lopen .. . Een oude rot raakt zijn wedstrijdmentaliteit niet zo snel kwijt... (hoop ik.....)Holenmens schreef: Moet wel grappig zijn al die jonge gasten compleet kwijt lopen
Geleidelijk naar 10km in 40 minuten
- MasterRunner
- Lid
Verder geef ik vaak de persoon die net na mij finishte een hand als felicitatie voor diens prestatie. Ook dat is wedstrijdmentaliteit, mensen niet afmeten naar jouw prestatie, maar juist feliciteren met hun inzet om de finishlijn te bereiken.MasterRunner schreef:Een oude rot raakt zijn wedstrijdmentaliteit niet zo snel kwijt... (hoop ik.....)
Goed advies dat ik kreeg was: Let niet op prestaties van anderen onder het hardlopen, maar concentreer je juist op een zo'n goed mogelijke prestatie neer te zetten. Het is even je inwendige sportfan loslaten. Sportfans staan immers langs de kant en denken vast het veel beter dan de hardlopers te weten hoe ze een wedstrijd moeten lopen.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
Kan me voorstellen dat niet iedereen dat op prijs stelt... Het nog even inpeperen dat ze na je gefinisht zijn.Rasheed schreef:Verder geef ik vaak de persoon die net na mij finishte een hand als felicitatie voor diens prestatie. Ook dat is wedstrijdmentaliteit, mensen niet afmeten naar jouw prestatie, maar juist feliciteren met hun inzet om de finishlijn te bereiken.MasterRunner schreef:Een oude rot raakt zijn wedstrijdmentaliteit niet zo snel kwijt... (hoop ik.....)
Goed advies dat ik kreeg was: Let niet op prestaties van anderen onder het hardlopen, maar concentreer je juist op een zo'n goed mogelijke prestatie neer te zetten. Het is even je inwendige sportfan loslaten. Sportfans staan immers langs de kant en denken vast het veel beter dan de hardlopers te weten hoe ze een wedstrijd moeten lopen.
Om mezelf wat in te dekken. Ik ben nog geen 4 maanden bezig. Daarvoor anderhalf jaar qua sport stilgezeten, dus ik denk dat er nog genoeg progressie in zit.Holenmens schreef:Dat geeft inderdaad wat moed! Maar respect voor de tijden die je nu loopt. Moet wel grappig zijn al die jonge gasten compleet kwijt lopen
Mijn excuses stromen uit mijn mond zodra ik zou begrijpen dat mijn felicitaties niet op prijs gesteld worden. Gelukkig is dat nog nooit gebeurd. Integendeel, de meesten schijnen het zeer op prijs te stellen, zeker als er een brede glimlach bij zit. Verder zijn het vaak mensen die ik van gezicht ken en andersom. Al vaak mocht ik hun hielen bestuderen en na een paar honderd meter uit het oog verliezen, omdat ik niet snel genoeg was.Holenmens schreef:Kan me voorstellen dat niet iedereen dat op prijs stelt... Het nog even inpeperen dat ze na je gefinisht zijn.
-
- Lid
- Contacteer:
Ik denk dat velen andermans goede bedoelingen prima aanvoelen.
Daarmee zeg je precies hetzelfde als Holenmens, nl. dat niet iedereen het op prijs zal stellen.ChatnRunner schreef:Ik denk dat velen andermans goede bedoelingen prima aanvoelen.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
-
- ChatnRunCircuit
- Contacteer:
Dat zal voor het merendeel van de lopers toch niet gelden. Zeker op de lange afstanden vier je het finishen meestal samen. Samen die prestatie neergezet. Elkaar onderweg ook vaak geholpen en ondersteund en er weer bovenop gepraat. Wat beteken die paar seconden of minuten nou eigenlijk.
Ik ga altijd van het positieve uit van de mens en dat inpeperen vindt erg een erg bekrompen visie en gedachte.
Ik ga altijd van het positieve uit van de mens en dat inpeperen vindt erg een erg bekrompen visie en gedachte.
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€
Weblog
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€
Weblog
Helemaal mee eens; ik zou zeker niet specifiek de deelnemer die na mij finisht feliciteren.Robisrunning schreef:Zeker op de lange afstanden vier je het finishen meestal samen.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
-
- Lid
- Contacteer:
Laat ik me dus even nóg wat duidelijker uitdrukken;boco schreef:Daarmee zeg je precies hetzelfde als Holenmens, nl. dat niet iedereen het op prijs zal stellen.ChatnRunner schreef:Ik denk dat velen andermans goede bedoelingen prima aanvoelen.
Ik denk dat velen de goede bedoelingen van René en andermans goede bedoelingen prima aanvoelen.
Verder zou ik inderdaad ook het groepje rondom mij heen, misschien een enkele loper in de buurt waar ik tijdens het lopen contact mee had, feliciteren/ groeten en niet alleen iemand die áchter mij finisht.
Precies, bij kortere afstanden misschien wat minder, maar zowel onderweg als na de finish wil ik nog wel eens wat roepen, al of niet tegen iemand specifiek. Gewoon om te laten merken dat je niet alleen loopt.Robisrunning schreef:...vier je het finishen meestal samen. Samen die prestatie neergezet.
Begint trouwens vaak voor de start al, zeker bij iets groots als de Zevenheuvelenloop, waar je een tijd in het startvak staat.
Is toch ook een van de charmes van het 'vak'.
Zeer herkenbaar. Echter, na een paar keer zo voorbij gelopen te zijn, lijkt me dat zo'n streberige loper leert om achterom te kijken voor lopers die nog een eindspurt in zich hebben. Ik doe het altijd, omdat ik mezelf maar al te goed ken, als strebertje.Holenmens schreef:Uiteraard twijfel ik niet aan Rene's goede bedoelingen.
Meestal heb ik nog wat over voor een snelle eindsprint, niet iedereen glimlacht als je er een meter voor de streep nog net voorbij gaat
-
- Lid
- Contacteer:
Niks mis met een eindsprint. Is gewoon je prestatie optimaliseren en het maximale eruit halen.Holenmens schreef:Uiteraard twijfel ik niet aan Rene's goede bedoelingen.
Meestal heb ik nog wat over voor een snelle eindsprint, niet iedereen glimlacht als je er een meter voor de streep nog net voorbij gaat
Ik heb ook eens gehad in een wedstrijd dat iemand achter me zat met nog 2/3 kilometer te gaan. Ik voelde me nog goed dus ik probeerde hem eraf te lopen, maar hij liet niet los. We stuwden elkaar op en het eindigde in een dolle eindsprint waarbij we een aantal deelnemers voor ons nog passeerden. Ik werd net op de meet geklopt. Niets mis mee! Direct felicitaties en nog even een tijdje na staan babbelen!
We werden nr 100 en 101 in de uitslag. In dat opzicht ging het nergens om, maar zo soms ontstaat er vanuit het niets een onderlinge strijd in een wedstrijd.
-
- Lid
- Contacteer:
Grappige woordspeling Hens !!Hens schreef:... , zeker bij iets groots als de Zevenheuvelenloop, waar je een tijd in het startvak staat.
Is toch ook een van de charmes van het 'vak'.