Geleidelijk naar 10km in 40 minuten

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Coolrunners
Lid
Lid

di 30-09-2014 10:05

Chirurg denkt dat terugval ook door narcose te maken kan hebben maar dat zou ik vreemd vinden, van duursport weet hij wel helemaal niks af merkte ik aan andere vragen.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

di 30-09-2014 10:20

Coolrunners schreef:Chirurg denkt dat terugval ook door narcose te maken kan hebben maar dat zou ik vreemd vinden, van duursport weet hij wel helemaal niks af merkte ik aan andere vragen.
Ah, narcose, dat had ik gemist. Nou, dat kan zeker kloppen. Je bent zeker niet de eerste die daar een flinke (tijdelijke) conditieklap van krijgt.
Komt uiteindelijk allemaal weer goed, maar de ellende en het balen nu kunnen we natuurlijk niet ontkennen. Zoals Masterrunner al schreef: neem de tijd.
Holenmens
Lid
Lid

di 30-09-2014 19:06

Absoluut, afhankelijk van hoelang en hoe diep de narcose was krijg je een flinke opsodemieter. Ik wil je niet in de put praten maar mijn kinderen hadden allebei nog een paar maanden last na een niet al te zware/lange operatie. Vermoeidheid vooral later op de middag. Je zou je kunnen afvragen of trainen wel zinvol is als het zo zwaar aanvoelt :(
Coolrunners
Lid
Lid

di 30-09-2014 21:04

via mijn mond hebben ze gesneden om mijn kin terug in elkaar te zetten, vandaar 1u of 1,5 onder volledige narcose geweest.

Vanaf vandaag kan ik mond wel terug openen en kan daar dus terug volledig door ademen. Morgen eens een tempotraining doen van 6km doen en zien wat het geeft.. Als het weer zo erg is inderdaad misschien beter even stoppen en gewoon 3x per week een half uurtje joggen op 80-plusserstempo :-(

Snelheid tempotraining was iets hoger dan 12kmu eerst(80%-85%). Hoop toch 10,5kmu te halen..

Mijn pols in rust is nochtans goed, hetzelfde alsof ik nog conditie had. Als ik echt geen sport doe is die altijd veel hoger...
zandloper
Lid
Lid

di 30-09-2014 21:36

Voor het geval het wat voor je is: een acupuncturist kan je helpen om de narcose versneld uit je lichaam te laten gaan en ook je conditie op te krikken.

In ieder geval beterschap!
knnth
Lid
Lid
Contacteer:

di 30-09-2014 22:50

Met de voetnoot dat er geen solide wetenschappelijk bewijs is voor de werking van acupunctuur en het hoogstwaarschijnlijk louter een placebo is.
zandloper
Lid
Lid

wo 01-10-2014 6:52

Heb zelf in het wetenschappelijke circuit gezeten. Maar daar hoef ik niet meer over te zeggen want als je het nieuws volgt, dan weet je hoe het er vaak aan toegaat. De belangen zijn groot (financieel).

Acupunctuur gaat al 2000 jaar mee (kunnen we nog niet zeggen over onze geneeskunde). En wordt ook in pijnpoli's (in ziekenhuizen) gebruikt als ze er verder niet uit komen in sommige ziekenhuizen.

Ik heb genoeg blije mensen meegemaakt die verder nergens terecht konden.

Uiteindelijk gaat het daarom lijkt mij. Dat je van je klachten afkomt en het liefst snel toch :lol:
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

wo 01-10-2014 10:27

knnth schreef:Met de voetnoot dat er geen solide wetenschappelijk bewijs is voor de werking van acupunctuur en het hoogstwaarschijnlijk louter een placebo is.
Toch raar dat placebo-effect als je erover nadenkt!

Je gebruikt geen werkend medicijn of een niet-werkende methode en TOCH is er een effect, omdat je erin gelooft: ofwel een ingebeeld effect ofwel een daadwerkelijk meetbaar effect! En het gekke is, dat placebo-effect is wel wetenschappelijk aangetoond!
Sterker nog: bij elk serieus wetenschappelijk onderzoek moet (indien relevant) een placebo-groep worden gebruikt, om zodoende te meten dat er een statistisch groter effect is op de echte groep ten opzichte van de placebo-groep (waarbij er dus bij de placebo-groep ook een effect kan zijn).

Ik ga weer verder met mijn placebo-training: ik geloof dat ik ermee ooit onder de 40min ga lopen! :lol:
Attitude
Lid
Lid

wo 01-10-2014 10:41

Tsja, onze hersenen zijn leuk speelgoed, maar houden ons ook verdomd vaak voor de gek.
knnth
Lid
Lid
Contacteer:

wo 01-10-2014 11:04

zandloper schreef:Heb zelf in het wetenschappelijke circuit gezeten. Maar daar hoef ik niet meer over te zeggen want als je het nieuws volgt, dan weet je hoe het er vaak aan toegaat. De belangen zijn groot (financieel).
Daar moet je altijd kritisch over zijn. Maar de basisprincipes (zoals gezonde scepsis, gekwantificeerd, herhaalbaar en dubbelblind onderzoek) van de wetenschap hebben de mensheid zo ontzettend veel gebracht dat het wijsheid lijkt in ieder geval daaraan vast te houden. Gek genoeg wordt vrijwel alleen door aanhangers van methoden die de lakmoesproef niet doorstaan dit gebagatelliseerd.
Acupunctuur gaat al 2000 jaar mee (kunnen we nog niet zeggen over onze geneeskunde).
En toch zijn er in de korte tijd dat de moderne geneeskunde ons leven verrijkt tientallen dodelijke ziektes gedegradeerd tot chronisch, makkelijk geneesbaar of zelfs uitgestorven. Ondertussen zijn in diezelfde periode alternatieve methoden gemarginaliseerd, en dat terwijl ze volgens aanhangers juist zo geweldig werken!

Astrologie, aflaten en konijnenpootjes gaan ook al duizenden jaren mee, trouwens.
Uiteindelijk gaat het daarom lijkt mij. Dat je van je klachten afkomt en het liefst snel toch :lol:
Zolang je maar weet waar je je mee inlaat. Als iemand honderden euro's ergens tegenaan gooit is het wel zo eerlijk om daar even op te wijzen.

Uiteindelijk is een ieder vrij te doen met het eigen lijf wat hij of zij goed acht.
BlankeKeniaan schreef: Ik ga weer verder met mijn placebo-training: ik geloof dat ik ermee ooit onder de 40min ga lopen! :lol:
Of je gelooft dat je het kunt of niet, je hebt waarschijnlijk gelijk 8)
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

wo 01-10-2014 12:21

Volgens mij ligt het allemaal niet zo zwart-wit. Heb mogen ondervinden dat ook meer oosterse methoden waar ik vooraf geen dubbeltje voor geef, soms tot opmerkelijke resultaten kunnen leiden. Voorbeelden hiervan zijn behandelingen voor zogenaamde primaire reflexen en een vorm van NAET-therapie. Wat ik wel westers doe is vooraf googelen op wetenschappelijke onderzoeken, de uitkomsten en herkomst van de financiering hiervan. Ik ben dus langzaam aan gaan geloven in een mix van het beste uit het oosten en westen :lol:

En voor de duidelijkheid: ook westers medisch onderzoek doet er regelmatig erg lang over om gevestigde belangen - indien nodig - onderuit te halen. Tabak als roemrucht voorbeeld. En ik denk dat we met voeding ook nog maar het topje van de ijsberg te pakken hebben. En ook eventuele schadelijke effecten van "main stream" westerse medicijnen, vanochtend nog een artikeltje in de VK over cortisol. Of de risico's van een middel als ritalin? En ja, helemaal eens overigens dat de westerse methode ook heel veel heeft gebracht, vooral ook technologisch en door het systematische onderzoek.

Meer on topic voor TS: als de normale weg niet (snel) genoeg helpt of je komt vast te zitten, kun je overwegen meer "alternatieve" wegen te bewandelen, maar IMHO wel goed om na te gaan of er onderzoek naar is gedaan. Ontzettend veel succes met je herstel!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Coolrunners
Lid
Lid

wo 01-10-2014 22:56

Ik geloof zelf niet zo in accupunctuur. Lichaam zal zichzelf wel herstellen veronderstel ik.

Morgen eens bloed laten prikken.
Coolrunners
Lid
Lid

do 02-10-2014 22:30

Coolrunners schreef:
Daarstraks een uur gaan lopen in zone 135-145 en ik kwam nog aan een gemiddelde van 8,66kmu..
Vandaag 10,43.. Nog lang niet normale peil, maar ben nu toch wat geruster dat het waarschijnlijk wel goedkomt.. Sinds gisteren krijg ik mond ver genoeg open voor aardappelpuree met spinazie en choco-mousse.. misschien dat die vaste(re) voeding toch wel veel verschil maakt. Benieuwd voor overmorgen nu, morgen rust.
Coolrunners
Lid
Lid

vr 10-10-2014 3:48

Eigenlijk iemand een idee hoeveel kcals ik nodig heb per dag.

1.80 67kg ongeveer..

trainingen: 45km/ week bij benadering (waarvan 10 warming up en cooling down heel rustig)

zit nu aan ongeveer 1500-1900max. per dag, denk dat dat veel te weinig is..
renYek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 10-10-2014 6:06

Coolrunners schreef:Eigenlijk iemand een idee hoeveel kcals ik nodig heb per dag.

1.80 67kg ongeveer..

trainingen: 45km/ week bij benadering (waarvan 10 warming up en cooling down heel rustig)

zit nu aan ongeveer 1500-1900max. per dag, denk dat dat veel te weinig is..
Dat lijkt me wat weinig inderdaad. Ik ben 2 cm groter en 3 kg zwaarder en zit meestal wel rond de 2500 schat ik zo in. Ik loop 45 a 50 km per week.
Plaats reactie