Warmte heeft een behoorlijke invloed.
Bij de Bridge to Bridge 10EM 2 jaar geleden was het 30 graden en verloor ik ik bijna 9 minuten op de tijd waar ik destijds toe in staat was.
Gewoon doorgaan zoals je bezig was!
Ontzettend waar, daarom nog maar eens vetgedrukt aangehaald!jleeuwer schreef:Maar uiteindelijk boek je progressie als je gewoon constant bezig bent met hardlopen, het hele jaar door, niet een paar weken/maanden.
Sinds 1996 is mogelijke hitte voor mij al een reden om nooit meer lange wedstrijden te plannen in de zomer en al een aantal jaren loop ik alleen tussen november en februari verder dan 10kmRasheed schreef:.....als ik weet dat de wedstrijd in de hitte zal zijn....
Ik zou 20km lopen; dit iets langzamer dan je wedstrijd tempo wat je van plan bent. Je bent nog jong geloof ik dus je zal waarschijnlijk wel vlot herstellen maar dan nog zou ik het risico niet nemen om niet 100% hersteld aan de start te komen. Daarna misschien nog wat kortere afstanden op of net boven je beoogde wedstrijdtempo.Coolrunners schreef:Het is op vrijdag 1 augustus om 18u30 in Herentals(Belgie).
Ik heb vandaag dus 25km gelopen in 2u30. GHS132(max=180).
Volgende week de 22e zou ik nog een laatste lange duurloop willen doen. Zou ik dan verogen naar 28km, 25km houden of gewoon 20km(2 uur). 9 dagen later is dus de wedstrijd.
Bedoeling is 24km te lopen in die 2 uur. Dat is volgens mij realistisch.