.... ik kijk alleen naar degenen die nog voor me lopen ..Holenmens schreef: Moet wel grappig zijn al die jonge gasten compleet kwijt lopen

.... ik kijk alleen naar degenen die nog voor me lopen ..Holenmens schreef: Moet wel grappig zijn al die jonge gasten compleet kwijt lopen
Verder geef ik vaak de persoon die net na mij finishte een hand als felicitatie voor diens prestatie. Ook dat is wedstrijdmentaliteit, mensen niet afmeten naar jouw prestatie, maar juist feliciteren met hun inzet om de finishlijn te bereiken.MasterRunner schreef:Een oude rot raakt zijn wedstrijdmentaliteit niet zo snel kwijt... (hoop ik.....)
Kan me voorstellen dat niet iedereen dat op prijs stelt... Het nog even inpeperen dat ze na je gefinisht zijn.Rasheed schreef:Verder geef ik vaak de persoon die net na mij finishte een hand als felicitatie voor diens prestatie. Ook dat is wedstrijdmentaliteit, mensen niet afmeten naar jouw prestatie, maar juist feliciteren met hun inzet om de finishlijn te bereiken.MasterRunner schreef:Een oude rot raakt zijn wedstrijdmentaliteit niet zo snel kwijt... (hoop ik.....)
Goed advies dat ik kreeg was: Let niet op prestaties van anderen onder het hardlopen, maar concentreer je juist op een zo'n goed mogelijke prestatie neer te zetten. Het is even je inwendige sportfan loslaten. Sportfans staan immers langs de kant en denken vast het veel beter dan de hardlopers te weten hoe ze een wedstrijd moeten lopen.
Om mezelf wat in te dekken. Ik ben nog geen 4 maanden bezig. Daarvoor anderhalf jaar qua sport stilgezeten, dus ik denk dat er nog genoeg progressie in zit.Holenmens schreef:Dat geeft inderdaad wat moed! Maar respect voor de tijden die je nu loopt. Moet wel grappig zijn al die jonge gasten compleet kwijt lopen
Mijn excuses stromen uit mijn mond zodra ik zou begrijpen dat mijn felicitaties niet op prijs gesteld worden. Gelukkig is dat nog nooit gebeurd. Integendeel, de meesten schijnen het zeer op prijs te stellen, zeker als er een brede glimlach bij zit. Verder zijn het vaak mensen die ik van gezicht ken en andersom. Al vaak mocht ik hun hielen bestuderen en na een paar honderd meter uit het oog verliezen, omdat ik niet snel genoeg was.Holenmens schreef:Kan me voorstellen dat niet iedereen dat op prijs stelt... Het nog even inpeperen dat ze na je gefinisht zijn.
Daarmee zeg je precies hetzelfde als Holenmens, nl. dat niet iedereen het op prijs zal stellen.ChatnRunner schreef:Ik denk dat velen andermans goede bedoelingen prima aanvoelen.
Helemaal mee eens; ik zou zeker niet specifiek de deelnemer die na mij finisht feliciteren.Robisrunning schreef:Zeker op de lange afstanden vier je het finishen meestal samen.
Laat ik me dus even nóg wat duidelijker uitdrukken;boco schreef:Daarmee zeg je precies hetzelfde als Holenmens, nl. dat niet iedereen het op prijs zal stellen.ChatnRunner schreef:Ik denk dat velen andermans goede bedoelingen prima aanvoelen.
Precies, bij kortere afstanden misschien wat minder, maar zowel onderweg als na de finish wil ik nog wel eens wat roepen, al of niet tegen iemand specifiek. Gewoon om te laten merken dat je niet alleen loopt.Robisrunning schreef:...vier je het finishen meestal samen. Samen die prestatie neergezet.
Holenmens schreef:Uiteraard twijfel ik niet aan Rene's goede bedoelingen.
Meestal heb ik nog wat over voor een snelle eindsprint, niet iedereen glimlacht als je er een meter voor de streep nog net voorbij gaat
Niks mis met een eindsprint. Is gewoon je prestatie optimaliseren en het maximale eruit halen.Holenmens schreef:Uiteraard twijfel ik niet aan Rene's goede bedoelingen.
Meestal heb ik nog wat over voor een snelle eindsprint, niet iedereen glimlacht als je er een meter voor de streep nog net voorbij gaat
Grappige woordspeling Hens !!Hens schreef:... , zeker bij iets groots als de Zevenheuvelenloop, waar je een tijd in het startvak staat.
Is toch ook een van de charmes van het 'vak'.