Het is ook een kwestie van wennen en gewoon 'doen'. Tegenwoordig is kleding zo goed, dat je het echt niet meer koud hebt. Dan is het lopen in een koude omgeving alleen maar heerlijk! Het is echt een kwestie van laagjes, zoals hier ook al vermeld wordt. Een goed thermohemd van Falke, Odlo, Craft etc. (Gebruik zelf Falke). Een lekker shirt en eventueel een jackje. Op je hoofd een lekkere buff en handschoentjes als het koud is. Ik heb zelf altijd snel koude handen, heb vaak handschoentjes aan.Attitude schreef:Het komt niet zozeer vervelend over, maar door te zeggen "waar praten we in hemelsnaam over", kun je wel in jou mening vinden dat het nooit echt heel koud (meer) is in Nederland, maar dat kan voor anderen anders zijn. Ik trek er me persoonlijk niets van aan, maar aangezien niet iedereen hetzelfde is, moet je ook kunnen begrijpen dat mensen er wél problemen mee kunnen hebben.DRUM schreef:Sorry als ik een beetje vervelend overkom, ik sport al bijna 40 jaar buiten dus ik ben niet anders gewendLaat je goed voorlichten in een speciaalzaak over functionele loopkleding. Je zult verbaasd staan over het feit dat je in de winter comfortabel kunt sporten met slechts twee dunne laagjes of maximaal drie. Als het echt steenkoud is handschoenen en een muts, als je hoofd warm is, blijft de rest ook veel langer op temperatuur
Het is voor iedereen anders. Maar ik vind het nú buiten niet prettig met die warmte eerlijk gezegd. Ik kijk al verlangend uit naar de winter. Ik hoop op een mooie droge winter, met mooie dagen.
Kan dit je verlangen om eens in de winter te gaan lopen misschien vergroten?

Zonder gekheid, als je gewoon geen zin hebt, of de loopband verder prima vindt, moet je dat gewoon blijven doen. Niets mis mee. Lekker trainen en genieten van de beweging. Maar in de winter in de natuur is echt geweldig lekker. Gewoon een keer proberen en al doende leert qua kleding.