Hardlopen in de winter

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Holenmens
Lid
Lid

ma 25-08-2014 12:01

Kan iedereen teensokken aanraden. Beetje gepiel om aan te trekken dat wel, maar verrassend comfortabel. Werd mij ook trouwens door een forumlid hier aangeraden. Om niet OT te gaan, die kan ook in de winter dragen :D
Koen87
Lid
Lid

ma 25-08-2014 15:54

Stiekem kan ik er niet op wachten om weer te kunnen lopen door de sneeuw. Niets fijner dan 's avonds laat door het krakende verse sneeuw te kunnen banjeren.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 25-08-2014 16:24

Koen87 schreef:Stiekem kan ik er niet op wachten om weer te kunnen lopen door de sneeuw. Niets fijner dan 's avonds laat door het krakende verse sneeuw te kunnen banjeren.
Klopt helemaal twee jaar geleden heb ik toen zo vaak gelopen iedereen verklaarde me voor gek maar oh wat was dat mooi en lekker stil ook.....
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 25-08-2014 18:53

Zojuist voor het eerst dit najaar in een (dunne) lange tight en (dun) thermoshirt met shirt met lange mouwen gelopen. Geen moment te warm gehad... Van mij mag de zomer nog wel even terug komen! :roll:
Afbeelding
Juliette
Lid
Lid

ma 25-08-2014 19:00

Appie-B schreef:Zojuist voor het eerst dit najaar in een (dunne) lange tight en (dun) thermoshirt met shirt met lange mouwen gelopen. Geen moment te warm gehad... Van mij mag de zomer nog wel even terug komen! :roll:
Oja, is het echt zo koud? De komende dagen nog gewoon korte broeken weer hoor. Ik heb een uurtje getwijfeld en speciaal vroeg gegeten. Het regent hier de komende uren en ik heb gisteren al een rondje gedaan. En morgen is t warmer, dus...😁
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

ma 25-08-2014 19:25

Appie-B schreef:Zojuist voor het eerst dit najaar in een (dunne) lange tight en (dun) thermoshirt met shirt met lange mouwen gelopen. Geen moment te warm gehad... Van mij mag de zomer nog wel even terug komen! :roll:
Echt?? Het is gewoon een graad of 18, en dan al een thermoshirt?? Door de regen en wind lijkt het wel kouder, maar voorlopig is het voor mij nog korte broeken en korte mouwen weer.
ErikHolland
Lid
Lid

ma 25-08-2014 20:55

Om maar meteen een beetje het topic te kapen... maar hoort ook bij de winter. Het begint alweer donker te woorden. Lopen jullie graag in het donker en wat doen jullie om zichtbaar te blijven?
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

ma 25-08-2014 21:30

Ik loop zeker niet graag in het donker. 't Is wat mij betreft een van de nadelen van het trainen bij een groep. Ook al loop je rondjes op een baan, als het donker is dan voelt dat voor mij anders dan in het licht. Daarnaast is het mbt eten en werk(kost energie) minder fijn om 's avonds te lopen vind ik.
Om zichtbaar te blijven draag ik een reflecterend hesje. Eigenlijk is dat niet eens zo erg nodig, want ik probeer de route uitsluitend over fietspaden of verkeersarme (land)wegen te laten gaan. Zelfs als het licht is, vind ik het gevaarlijk om op de weg te lopen. In de winter nam ik wel eens een route over een doorgaande weg vanwege niet geveegde fietspaden (60-zone). Een tempoduurloop door sneeuw vind ik namelijk waardeloos.Gewoon overdag reed er iemand bijna mn standbeen aan gort: spiegel afgebroken op heup. Donker of niet, ik mijd paden met autos. Ik probeer niet zichtbaat te hoeven zijn.
Jan-Jasper
Lid
Lid

ma 25-08-2014 21:31

ErikHolland schreef:Om maar meteen een beetje het topic te kapen... maar hoort ook bij de winter. Het begint alweer donker te woorden. Lopen jullie graag in het donker en wat doen jullie om zichtbaar te blijven?
Nee, ik loop niet graag in het donker maar niet lopen is ook geen optie.
Eerste nadeel van in het donker lopen is dat je slecht oneffenheden op de weg ziet.
Tweede nadeel is dat in het donker fietsers vaak nog slapen. Die zien je echt niet als je niet als een knipperende lichtgevende kerstboom rond rent! Dus het liefst een fel geel shirt aan, met een reflectie hesje erover. Dan aan de ene arm mijn telefoon (waarvan het beeldscherm permanent aan staat en dus licht geeft) en aan de andere arm een reflectie bandje met knipperende rode led lampjes.
Meestal zien de fietsers je dan wel al is het soms pas op 10 meter afstand.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 25-08-2014 22:56

Al vaker geroepen maar ik kan heel slecht tegen allerlei attributen aan m'n lichaam. Ik loop dus met een fluoriserend shirt en kies er voor in het donker altijd onder de straatverlichting te lopen. Dan maar iets minder inspirerende routes. Daar waar mogelijk loop ik op aparte fietspaden, ik loop in het donker pertinent niet op de openbare weg. Stoep of fietspad en anders niet.

Ik ben overigens ook niet te lullig mijn aanwezigheid vocaal aan te kondigen als ik het idee heb dat een fietser niet op zit te letten. Ik heb daar trouwens eigenlijk alleen overdag last van met schooljeugd die nergens naar kijken.
Attitude
Lid
Lid

di 26-08-2014 7:07

In het donker lopen.. dat wordt naast de kou nog een uitdaging voor me.

Denk dat het voor mij ook een hesje wordt in combinatie met een (of twee lampjes)

Lopen in de ochtend doe ik nooit, ik ga echt niet om 6 uur opstaan om dan te gaan lopen, douchen en dan naar me werk te gaan. Mogelijk over een paar jaar wel, maar nu niet (ben niet echt een ochtend mens.)

@Eide; begrijpelijk dat je je eens laat horen. Zelf nog niet heel erg lang geleden fietsend naar school gegaan en opletten op wat er op het fietspad was werd er weinig gedaan.
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

di 26-08-2014 11:06

Ik vind het lopen in het donker wel wat hebben. Vooral als het al wat later is, en rustig op de weg of erg vroeg. Loop dan wel met led armband met knipperde lampjes om de armen, en op paden waarvan ik weet dat ze goed vlak zijn. Vaak ook over het industrieterrein(goed verlicht)en je komt dan ook soms verassingen tegen in de vorm van een vos
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

di 26-08-2014 11:20

Niks zo lekker als lopen op verse sneeuw, zeker als het dan ook nog sneeuwt. Helaas dit jaar niet mogen mee maken.

Als het donker is en ik loop in de polder, dan bind ik een knipperend rood fietslichtje aan een drinkbelt en draag op m'n hoofd een petzl koplamp. Niet zo zeer om zelf de weg te zien, dat doe ik wel, maar meer om voor overige weggebruikers zichtbaar te zijn.
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

di 26-08-2014 13:06

Als ik in het donker loop buiten het dorp, dan heb ik een led-vestje aan, aan mijn spibelt 2 fietslampjes van de Hema, een knipperend bandje om mijn arm en een hoofdlampje op. Net een kerstboom :tree:
De fietspaden buiten het dorp zijn stik- en stikdonker. Zelf wen je daar wel aan en is het lopen geen probleem. Maar voor de tegemoet komende fietser of de enkele auto die een fietspad kruist, wil ik graag zichtbaar zijn.
Soms zie je hardlopers in het donker, in donkere kleding. Zelf zullen ze denken goed op te letten, maar als automobilist kun je er aardig van schrikken als je ze op het laatste moment pas opmerkt. Vandaar dat ik in het donker extra verlichting meeneem. Bovendien heb je er als loper totaal geen last van, dus waarom zou ik het niet doen?
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

wo 27-08-2014 22:18

Appie-B schreef:........ dit najaar ... Van mij mag de zomer nog wel even terug komen! :roll:
De zomer duurt nog een paar weken!
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Plaats reactie