Hardlopen in de winter

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

wo 10-12-2014 22:19

Met 8 graden, zon, en geen wind was het vandaag bepaald niet winters hier. Eigenlijk iets te warm gekleed met een lange tight, shirt met lange mouwen, en een jasje zonder mouwen (aanrader wat mij betreft). Ik heb dan na de training ook lekker even tijdgerekt in het zonnetje :)
MarcRunning
Lid
Lid

wo 10-12-2014 22:52

vicky schreef:Krijg het altijd benauwd als ik lees over thermoshirts en dikke jassen, dan moet het voor mij toch wel erg hard vriezen.
Ik ook Esther! :D
Rond het vriespunt is prima te doen met lange dunne tight en shirt. Een jack is me veel te warm. Een jack doe ik pas aan als het flink vriest en daarbij wind staat.
Pas bij vorst doe ik ook dunne handschoenen aan.

Een muts of zo'n band heb ik nooit op, is me te warm. Ik heb het gelukkig altijd snel warm bij hardlopen 8)
sibi
Lid
Lid
Contacteer:

do 11-12-2014 18:21

MarcRunning schreef: Pas bij vorst doe ik ook dunne handschoenen aan.

Een muts of zo'n band heb ik nooit op, is me te warm. Ik heb het gelukkig altijd snel warm bij hardlopen 8)
Muts en dunne handschoenen heb ik vorige week alweer aan gehad! :D
renYek
Lid
Lid
Contacteer:

do 11-12-2014 20:26

Ik was met de harde wind, regen en uiteindelijk hagel vandaag wel blij met de gekozen kleding (lange tight, shirt + lang shirt + renJack). Alleen die hagel striemde aardig op mijn kale kop (maar hagelbuitje duurde ook maar even gelukkig). Wel lekker gelopen trouwens (12k @5')
Jan-Jasper
Lid
Lid

di 23-12-2014 20:41

Het is nu al een paar dagen winter. Mijn conclusie is dat je prima in korte broek en t-shirt kan lopen in de winter.
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
zandloper
Lid
Lid

wo 24-12-2014 14:40

Jan-Jasper schreef:Het is nu al een paar dagen winter. Mijn conclusie is dat je prima in korte broek en t-shirt kan lopen in de winter.
Je bedoelt DEZE winter. :D Of heb je dit 3 jaar geleden ook gedaan rond deze tijd (en toen het -10 was ? 8O ).
MasterRunner
Lid
Lid

do 25-12-2014 12:20

Ik kom net uit een gigantische hagelbui... en benijd de lopers die net in een korte broek voorbij kwamen niet...
Wacht op zaterdag, mogelijk jachtsneeuw (5-8 cm mogelijk?) of koude natte sneeuw... nog steeds zin in een korte broek...
En "vraag" het je spieren... wat vinden die ervan... zeker als ze drempelsnelheden van 15 km/u moeten doen.....
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

do 25-12-2014 23:45

Mijn hart begint al sneller te kloppen nu er berichten komen over strenge vorst en sneeuw! :lol:
Zondagmorgen een verkenningstrail over Lemelerberg/Archemerberg in de planning. Niets mooier dan een dik pak sneeuw op de paden.
Maar, zo'n vaart zal het waarschijnlijk niet lopen vrees ik. :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Marsja
Lid
Lid

vr 26-12-2014 8:01

Beginnersvraagje. Zondagochtend, voorspelling -5graden, redelijk veel wind. Wat trek ik aan bij de Dijkencross in Pannerden? Met fietsen weet ik het wel, hardlopen heb ik alleen nog maar bij deze tropische wintertemperaturen gedaan. Ik weet wel dat ik met fietsen meer laagjes aantrek omdat ik het dan sneller koud heb. Hoe snel worden voeten koud met lopen? Dikkere sokken nodig met lopen? Nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Of kan ik als beginner zondag maar beter geen wedstrijd lopen?
Waarom kan de temperatuur in dit land niet geleidelijk veranderen zodat ik langzaam mijn kleding aan kan passen.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 26-12-2014 9:38

Normale sokken voeten worden niet . Koud die loop je
Ook warm.
Verder neem van alles wat mee en bepaal dat voor de stary.
Lange broek jasje en een thermo shirt lijken me afdoende
Zorg wel gelijk na de finish een pet op....
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 26-12-2014 9:39

boco schreef:Mijn hart begint al sneller te kloppen nu er berichten komen over strenge vorst en sneeuw! :lol:
Zondagmorgen een verkenningstrail over Lemelerberg/Archemerberg in de planning. Niets mooier dan een dik pak sneeuw op de paden.
Klopt ik hoop op een pak heerlijk door de duinen banjeren...
dano
Lid
Lid

vr 26-12-2014 9:41

Pietje schreef:Normale sokken voeten worden niet . Koud die loop je
Ook warm.
Verder neem van alles wat mee en bepaal dat voor de stary.
Lange broek jasje en een thermo shirt lijken me afdoende
Zorg wel gelijk na de finish een pet op....
+1
Ook een mogelijkheid windstopper shirt over thermo in plaats van jasje
LFC for life
dano
Lid
Lid

vr 26-12-2014 9:42

boco schreef:Mijn hart begint al sneller te kloppen nu er berichten komen over strenge vorst en sneeuw! :lol:
ik hoop er niet op, wordt in het westen en randstad meestal snel 1 grote blubberboel
LFC for life
Kobus
Lid
Lid
Contacteer:

vr 26-12-2014 9:42

Marsja schreef:Beginnersvraagje. Zondagochtend, voorspelling -5graden, redelijk veel wind. Wat trek ik aan bij de Dijkencross in Pannerden? ...
Da's een uitdaging erbij in Pannerden komende zondag. Koude voeten heb ik met hardlopen nog nooit gehad. Lange tight, 2 laagjes + muts lijkt mij voldoende (5,3km). Bij noordoostenwind heb je alleen het laatste stuk echt last vd wind.
Arthur-vL
Lid
Lid
Contacteer:

za 08-09-2018 9:41

Even de zoek functie gebruikt op compressie kousen voor deze vraag:

Sinds enkele weken gebruik ik compressiekousen gezien ik eerder dit jaar een zweepslag heb gehad in mijn kuit :cry: . Ik ben er maanden uitgeweest en nu met compressiekousen weer begonnen. Is het ook gewoonlijk dat je deze ook aandoet in de winter met een lange tight er overheen? Met wedstrijden ga ik deze sowieso wel aandoen, maar ook met recreatieve trainingen

Ik hoor graag jullie bevindingen :D

:?:
Plaats reactie