Mini streak van 28 dagen : wie doet er mee?

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Runnerd
Lid
Lid

wo 02-12-2015 22:34

Dag 3 ook hier!
Ik zal kijken of ik hem morgen nog even naar Strava zet... :)
zandloper
Lid
Lid

do 03-12-2015 6:19

LazyD schreef:Mooi dat het succesvol is!
we waren zo alleen aan het streaken, Zandloopster, jij en ik... :|3
Mijn man doet ook mee!!! :D Vanwege een druk werk/studiejaar liep hij nog maar af en toe. Hij is meteen begonnen nadat hij zich had aangemeld, dus nu toch meer dan een week bezig...en hij geniet weer van het lopen...

THANKS!!!
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

ma 07-12-2015 18:46

Uiteindelijk zijn er 252 aanmeldingen gekomen en zit de eerste week erop.
Veel enthousiaste reacties en gedreven hardlopers. Zowel lopers die elke dag hun stinkende best doen om de 1609 meter te halen ergens in deze drukke maand, als lopers die 130km in een week wegtikken. Erg leuk om te zien allemaal.

Achter de schermen wel erg veel gedoe qua communicatie. Ik had op een handje vol deelnemers gerekend en dan lukt het zonder automatisering wel om het bij te houden en mails te sturen. Nu zijn mailings best lastig : als ik er teveel verstuur vanuit gmail dan blokkeren ze mijn account (want dan verdenken ze me van spam). Dus een accountje gekocht bij een mailprovider om het soepel te laten lopen... niet dus want ook dan krijg je ruzie met spamfilters. Dit keer vooral met mij eigen filter, die aan mij gestuurde antwoorden weigerde.

Ik leer er een hoop van, dat weer wel. Maar hou minder tijd over voor mijn eigen streak ;-)
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
max09
Lid
Lid
Contacteer:

di 08-12-2015 12:56

@ loopgek: ik gebruik voor versturen van nieuwsbrieven aan enkele honderden mensen Mozilla. Gaat heel goed en je kunt er mooie html brieven mee maken. Ik heb de adressen in een text bestandje onder elkaar en kopieer die gewoon in de BCC (!) balk
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

di 08-12-2015 13:43

max09 schreef:@ loopgek: ik gebruik voor versturen van nieuwsbrieven aan enkele honderden mensen Mozilla. Gaat heel goed en je kunt er mooie html brieven mee maken. Ik heb de adressen in een text bestandje onder elkaar en kopieer die gewoon in de BCC (!) balk
Dank voor de tip. Ik probeerde zoiets maar kreeg toen ruzie met g-mail en werd de verzendoptie tijdelijk geblokt door hun : teveel dezelfde mails versturen riekt immers naar spam.

Bedoel je echt mozilla (de webbrowser) of bedoel je thunderbird (het mailprogramma)? Ik zal er tzt eens mee gaan stoeien.

Voor de korte termijn is de voetnoot/verwijzing door YMLP weggehaald dus als het goed is gaat die nu wel zonder problemen werken.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

di 08-12-2015 14:36

@ loopgek: thunderbird bedoel ik :-) dat gaat heel erg goed. Mensen abonneren automatisch op de nieuwsbrief, dat bestandje gaat rechtstreeks in een text en dat kopieer ik dan. Geen omkijken naar. Ik heb wel denk ik als uitgaande mail server kpnmail bedenk ik nu dus dat maakt ook nog uit.

Jan-Jasper
Lid
Lid

di 08-12-2015 14:42

max09 schreef:@ loopgek: thunderbird bedoel ik :-) dat gaat heel erg goed. Mensen abonneren automatisch op de nieuwsbrief, dat bestandje gaat rechtstreeks in een text en dat kopieer ik dan. Geen omkijken naar. Ik heb wel denk ik als uitgaande mail server kpnmail bedenk ik nu dus dat maakt ook nog uit.
Thunderbird is een mailclient, ik vermoed dat Loopgek vooral een probleem met de smtp server heeft die de bulk niet accepteert.
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
max09
Lid
Lid
Contacteer:

di 08-12-2015 14:51

Ja dat schreef ik dus al, dat ik ineens bedacht dat ik ook kpnmail gebruikte als uitgoing server :-( Dat werkt dus ook niet.

Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 08-12-2015 21:54

loopgek schreef:Uiteindelijk zijn er 252 aanmeldingen gekomen en zit de eerste week erop.
Veel enthousiaste reacties en gedreven hardlopers. Zowel lopers die elke dag hun stinkende best doen om de 1609 meter te halen ergens in deze drukke maand, als lopers die 130km in een week wegtikken. Erg leuk om te zien allemaal.
Ik las op Strava dat er al wel wat lopers zijn afgehaakt, maar het desondanks wel een leuke ervaring vonden. Top! :d: Al een idee met hoeveel we over zijn?
Afbeelding
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

di 08-12-2015 22:10

Appie-B schreef:
loopgek schreef:Uiteindelijk zijn er 252 aanmeldingen gekomen en zit de eerste week erop.
Ik las op Strava dat er al wel wat lopers zijn afgehaakt, maar het desondanks wel een leuke ervaring vonden. Top! :d: Al een idee met hoeveel we over zijn?
Ik heb van een hoop lopers geen reactie. Dat kan goed bericht zijn of slecht.
Ca 15 lopers is me bekend dat ze gestopt zijn.
Het is nog vroeg ....

(en ook laat, ik moet mijn rondje nog gaan maken ...) :x
Runnerd
Lid
Lid

wo 09-12-2015 8:27

Ik heb een account aangemaakt op Strava, voor dit, maar heb mezelf uit de groep gezet. 2 redenen:
1. ik heb niet behoefte aan NOG een hardloop-forum (ik vind deze leuk genoeg;)). Dus al die 'er is een discussie gestrart door ...' mailtjes was ik al snel zat :)
2. Ik kwam in de knoop op donderdag voor Sinterklaas en heb niet kunnen lopen. Dus ik haak af, helaas! :(

Prima actie verder, ik blijf lekker doorhobbelen maar ik ben helaas klaar met deze streak.

:(
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 09-12-2015 11:28

Runnerd schreef:Ik heb een account aangemaakt op Strava, voor dit, maar heb mezelf uit de groep gezet. 2 redenen:
1. ik heb niet behoefte aan NOG een hardloop-forum (ik vind deze leuk genoeg;)). Dus al die 'er is een discussie gestrart door ...' mailtjes was ik al snel zat :)
2. Ik kwam in de knoop op donderdag voor Sinterklaas en heb niet kunnen lopen. Dus ik haak af, helaas! :(

Prima actie verder, ik blijf lekker doorhobbelen maar ik ben helaas klaar met deze streak.

:(
Jammer.
Die mailtjes krijg ik overigens niet, dus waarschijnlijk is dat een instelling in strava die je aan/uit zetten?
Runnerd
Lid
Lid

wo 09-12-2015 12:50

Oh, dat zou kunnen... :? Ik ben er nu in elk geval van af :)
Jan-Jasper
Lid
Lid

do 17-12-2015 11:15

Nog een dag of 10! het voelt bijna als tandenpoetsen, je doet het gewoon zonder na te denken....

Maar heeft iemand een idee hoe je het beste door kunt pakken na deze streak? Ik merk dat het me niet veel moeite kost dagelijks te lopen, maar het kost wel moeite prestaties neer te zetten zoals ik van mezelf gewend was (met name op het gebied van tempo of intensiteit van trainen)
Dus als we straks weer "vrij mogen trainen", hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Welke basis heb je in deze maand opgebouwd? En hoe dit uit te bouwen?
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

do 17-12-2015 11:33

Jan-Jasper schreef:Nog een dag of 10! het voelt bijna als tandenpoetsen, je doet het gewoon zonder na te denken....

Maar heeft iemand een idee hoe je het beste door kunt pakken na deze streak? Ik merk dat het me niet veel moeite kost dagelijks te lopen, maar het kost wel moeite prestaties neer te zetten zoals ik van mezelf gewend was (met name op het gebied van tempo of intensiteit van trainen)
Dus als we straks weer "vrij mogen trainen", hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Welke basis heb je in deze maand opgebouwd? En hoe dit uit te bouwen?
Bij mij was er een geleidelijke groei in steeds grotere belastbaarheid. Het soort trainingen (afstand en tempo) zat een gestage groei in. Waar in het begin bijna alles rustig ging, kon het na een paar maanden om de dag pittig, de andere dag rustiger.

Dus als je blijft streaken: hou de rustige loopjes als basis. Plan dan steeds pittigere trainingen in, en laat die volgen door 1 of meerdere actieve rustdagen.
Plaats reactie