Elke dag trainen?

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Gijss
Lid
Lid

zo 27-12-2015 21:54

Goedenavond,

Ik loop nu een paar maanden drie keer in de week hard. Ik wil nu elke dag gaan trainen. Is dit verstandig of raden jullie dat echt af?
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 27-12-2015 22:34

Dat ligt er aan wat je in die 7 trainingen doet, je moet niet elke dag "kampioen van de training" willen zijn ;-)

Een aantal mensen is bezig met een runningstreak, elke dag lopen, ga eens wat lezen in die topics.
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Jan-Jasper
Lid
Lid

ma 28-12-2015 9:17

Trainen doe je 24/7, dus niet specifiek een aantal keer per week. Rust en slapen horen er zeer zeker ook bij.

Afhankelijk van hoer diep je gaat en hoeveel je wil herstellen kun je bepalen met welke frequentie je welke oefeningen wil doen.
Elke dag lopen, of zelfs meerdere keren per dag kan prima. Maar dan wel extensief. De vraag is vervolgens of je daarmee je trainingsdoelen bereikt of je jezelf er alleen mee bezig houdt.
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 28-12-2015 10:51

Gijss schreef:Goedenavond,

Ik loop nu een paar maanden drie keer in de week hard. Ik wil nu elke dag gaan trainen. Is dit verstandig of raden jullie dat echt af?
Elke dag hardlooptraining raad ik zeker af, dat is een veel te grote stap. Elke dag een klein stukje hardlopen en drie keer per week een hardlooptraining, zou je kunnen proberen. Kans op blessures neemt in eerste instantie wel toe, maar als je goed naar je lichaam luistert (en toch een rustdag neemt als nodig), heb je een goede kans van slagen.

In een later stadium, als bovenstaande goed gaat, kun je dan het 'stukje lopen' vervangen door een vierde training in de week.
Afbeelding
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

ma 28-12-2015 14:51

Wat je zelf wilt natuurlijk. Als je veel wilt trainen is mijn advies om het te combineren met fietsen, evt. zwemmen en fitness/krachttraining.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Gijss
Lid
Lid

ma 28-12-2015 18:30

Loop nu al 6 dagen achter eklaar en bevalt me goed. Vrijwel geen last van spierpijn. Alleen na een lange rustige duurloop voel ik mijn benen heel erg maar dat is na een nachtje slapen weer over.
Plaats reactie