Goedenavond,
Ik loop nu een paar maanden drie keer in de week hard. Ik wil nu elke dag gaan trainen. Is dit verstandig of raden jullie dat echt af?
Elke dag trainen?
- DRUM
- Mister Chat'n'Run 2007
- Contacteer:
Dat ligt er aan wat je in die 7 trainingen doet, je moet niet elke dag "kampioen van de training" willen zijn 
Een aantal mensen is bezig met een runningstreak, elke dag lopen, ga eens wat lezen in die topics.

Een aantal mensen is bezig met een runningstreak, elke dag lopen, ga eens wat lezen in die topics.
- Jan-Jasper
- Lid
Trainen doe je 24/7, dus niet specifiek een aantal keer per week. Rust en slapen horen er zeer zeker ook bij.
Afhankelijk van hoer diep je gaat en hoeveel je wil herstellen kun je bepalen met welke frequentie je welke oefeningen wil doen.
Elke dag lopen, of zelfs meerdere keren per dag kan prima. Maar dan wel extensief. De vraag is vervolgens of je daarmee je trainingsdoelen bereikt of je jezelf er alleen mee bezig houdt.
Afhankelijk van hoer diep je gaat en hoeveel je wil herstellen kun je bepalen met welke frequentie je welke oefeningen wil doen.
Elke dag lopen, of zelfs meerdere keren per dag kan prima. Maar dan wel extensief. De vraag is vervolgens of je daarmee je trainingsdoelen bereikt of je jezelf er alleen mee bezig houdt.
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
Elke dag hardlooptraining raad ik zeker af, dat is een veel te grote stap. Elke dag een klein stukje hardlopen en drie keer per week een hardlooptraining, zou je kunnen proberen. Kans op blessures neemt in eerste instantie wel toe, maar als je goed naar je lichaam luistert (en toch een rustdag neemt als nodig), heb je een goede kans van slagen.Gijss schreef:Goedenavond,
Ik loop nu een paar maanden drie keer in de week hard. Ik wil nu elke dag gaan trainen. Is dit verstandig of raden jullie dat echt af?
In een later stadium, als bovenstaande goed gaat, kun je dan het 'stukje lopen' vervangen door een vierde training in de week.
-
- Lid
- Contacteer:
Wat je zelf wilt natuurlijk. Als je veel wilt trainen is mijn advies om het te combineren met fietsen, evt. zwemmen en fitness/krachttraining.
Weer strak aan de bak 
Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching