Run-Raap-Run

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Jooost
Lid
Lid

zo 17-01-2016 10:36

Het moet er toch maar eens van komen ; niet alleen met de voeten , maar ook met de billen bloot ( niet letterlijk ; oke , wij wonen hier in een niet al te beste buurt , maar gisteren keek ik toch wel even vreemd op toen ik een wat morsig oud mannetje vanaf de Lidl naar een dikke eikeboom zag lopen , zich omdraaide ,"hij zal toch niet ? ", dacht ik , toch wel , wildpoepen , op klaarlichte dag ).
Affijn , to the point dus . Ben er al jaren mee bezig , eerst wat uit ergernis , tegenwoordig zie ik het meer als een extra , onhandige hobby erbij . Hoe of waar 't begonnen is , weet ik niet meer . Ik denk ergens in het buitengebied tussen Schiedam en Delft , een leeg plastic flesje dat je dan in de berm ziet liggen en er een maand later nog ligt . Als niemand het dan opruimt , dan neem ik 't maar mee .
Nu , jaren later , Nederland staat inmiddels vol met die meestal oranje containers voor het plastic schuldbesef .
Zoals gezegd , dit is een niet al te beste buurt of we hebben een wat luie ploeg opruimambtenaren , het zwerfafval lijkt zeker niet af te nemen .
Wat ik dus inmiddels vaak doe , als ik in de stad hardloop , is met een tasje alle plastic flesjes oprapen , van container naar container . Ik vind 't niet vervelend , zie het meer als interval-training , Run-Raap-Run , in het begin wat voorzichtig , maar nu , 't kan me steeds minder schelen wat anderen ervan denken .
Ik weet , het is druppelen op een gloeiende plaat , dweilen met de kraan open , maar 't geeft toch een soort voldoening .
Ik heb die tic trouwens alleen met ( of tegen dus ) plastic . Blikjes of flessen kan ik gelukkig gewoon laten liggen .
Zo , het is eruit , ben 't kwijt , het stukje is getypt , de koffie met koek is genuttigd , alleen nog ff poepen ( nee , niet tegen de dikke eikenboom , gewoon hier op de pot ) en dan misschien wel weer Run-Raap-Runnen .
hugo67
Lid
Lid
Contacteer:

zo 17-01-2016 12:56

Ha Joost,

Anne van Dalen heeft blootvoets een tocht door Nederland gemaakt om zwerfafval op te ruimen: http://annevandalen.nl/bio/
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

zo 17-01-2016 13:37

Je bent je roeping misgelopen: schrijver! Alhoewel, misschien ben je het wel :D .
Laatst gewijzigd door Gert88 op zo 17-01-2016 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 17-01-2016 17:48

Wij hebben hier in de buurt een jaar geleden een Klompenpad geopend. Iedere maand loopt een lid van de wergroep het pad na om de bordjes etc. te controleren. Daarbij ruimen we ook het zwerfvuil langs het pad op. Iedereen is 1x per jaar aan de beurt dus veel werk is het niet. En het scheelt veel, want zwerfvuil trekt nieuw zwerfvuil aan.
Jooost
Lid
Lid

zo 17-01-2016 22:24

Bedankt voor de reacties . Anne van Dalen ken ik wel , niet toevallig denk ik , dat zij ook op blote voeten loopt . En herinner me ook nog een stukje van onze Struiner over zwerfafval ( waar is hij gebleven trouwens ? ) hier op CnR .
Zonder schoenen ben je veel meer bezig met de ondergrond , je moet kijken waar je loopt . Daarom misschien ook wat bewuster van alle zooi die op straat ligt . Of we dan ook milieubewuster zijn ? Geen idee , dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken .
Nog ff over die wildpoeper , krijg hem maar niet uit m'n hoofd . Stel dat dat wildpoepen een statement is , een protest tegen de overbelaste riolen , tegen de consumptiemaatschappij en dat die man nu een stukje daarover zit te typen op www.wildpoepen.nl ( durf niet te kijken of die site echt bestaat ) , de ondergrondse geheime sekte .
Pff , soms word ik zo moe van mezelf , al die hersenspinsels .
zandloper
Lid
Lid

ma 18-01-2016 6:59

Morsig oud mannetje poepend onder boom klinkt voor mij eerder als dementerend....en anders...als je nou echt echt echt hoognodig moet... 8O
Plaats reactie