Roparun 2016

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Jooost
Lid
Lid

wo 11-05-2016 7:57

Nog een paar dagen , en dan is 't weer zover , we gaan weer roparunnen !
Hier in de regio Rotterdam is de Roparun zo'n begrip , je hoeft niemand wat uit te leggen . Zijn er nog anderen op CnR , die mee gaan doen ?
Ben zelf niet zenuwachtig , 't gaat zoals 't gaat , het weer , het slaapgebrek , je kan er toch niks aan doen . Over het lopen zelf maak ik me niet zo druk , m'n blessuretje ( marsfractuur ) gaat de goeie kant op , we hebben masseurs , we hebben voldoende eten en drinken en aandacht , kortom , je wordt als loper in de watten gelegd . Lopen is het makkelijkste dat er is , je mag van de rest van het team zelfs niet nadenken ('zeg , gaan we wel goed ?, de route ging toch..') , lopen en verder niks . Heerlijk .
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 11-05-2016 18:48

Doe ze in Zele allemaal de groeten van ons. (-;
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Jan-Jasper
Lid
Lid

wo 11-05-2016 20:01

Ik loop mee, team 55 vanuit Parijs.
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
Jooost
Lid
Lid

wo 11-05-2016 22:00

Sorry Boco , geef die groeten maar mee aan Jan Jasper , wij lopen vanaf Hamburg . Toen wij nog vanuit Parijs liepen vonden we Ossendrecht altijd het hoogtepunt , totale gekte , heel het dorp op z'n kop , 1-daags carnaval , iedereen verkleed , overal muziek en bier en dat om 6 uur 's ochtends , en toch ook enthousiasme voor het doel en de prestatie .
Wij gingen meestal met het hele team gezamenlijk lopend door het plaatsje . Als je daarna weer alleen moest lopen ( het is tenslotte een estafette-loop ) , was je zo opgeladen met nieuwe energie dat je niet meer te stoppen was .
Vanuit Hamburg is Zutphen toch wel de mooiste belevenis , de weg erheen is al kilometers van te voren verlicht met waxine-lichtjes aan beide kanten , de stad en de mensen zelf zijn super , muziek , volle terrassen met applaus , je loopt over een podium waar je een chocolade medaille van de burgemeester krijgt , het is dan een uur of 11 's avonds , je kan er weer uren tegen .
Aan de andere kant , het lopen in stilte , in de nacht op de Veluwe met een egeltje dat net voor je aan de kant gaat , dat is toch ook genieten .
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

do 12-05-2016 9:26

Mooi dat een aantal van die doorkomstplaatsen er elk jaar weer zo'n enorm feest van weten te maken. :lol:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Jooost
Lid
Lid

vr 13-05-2016 9:11

O ja , voor iedereen die wil weten hoe zo'n weekend rijlt en zijlt , we hebben ook een facebookpagina , even goochelen via ssrt88 , en nou moet ik nog van alles doen , dus .....
zandloper
Lid
Lid

vr 13-05-2016 9:55

veel plezier!!!
Jan-Jasper
Lid
Lid

di 17-05-2016 8:14

Wij hebben de Coolsingel weer gehaald! Vele onverwachte uitdagingen en foutjes die tijd kosten, maar uiteindelijk met een giga eindsprint toch nog mooi om 15:30 aangekomen. Belangrijkste is dat we het zonder blessures of uitval gehaald hebben.
Nu dus een dagje bijkomen en nagenieten. Het was weer mooi. (maar wel koud)
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
Jooost
Lid
Lid

di 17-05-2016 17:30

De Spartaanse Roparunners zijn ook weer veilig aangekomen .
Vrijdagmiddag gingen we op pad dus . Wat is dat toch met die Deutsche Grundlichkeit , met die snelwegen is altijd wat , uren in de file .
Maakt niet uit , de sfeer is goed , wordt 't hele weekend wel vaker op de proef gesteld ( volgens mij was dit m'n koudste roparun ooit , en ook best wel veel regen ) en blijft dat ook .
Voor het eerst daar in een hotel geslapen ( voorheen gingen we zaterdag heel vroeg weg of sliepen we op een camping ) , wat ondanks wat strubbelingen ( het was nogal gehorig of wij iets te luidruchtig , het is maar hoe je het bekijkt ) toch wel geslaagd was .
Vanaf Hamburg dus , 564 km . We hebben 2 groepen van 4 lopers , zelf zit ik dit keer in de 2e groep . Om de 45 a 50 km worden de groepen door 'het lopersbusje' ( we hebben meerdere busjes , ook 1 voor de catering en eentje voor alle zooi ;campingbedjes , slaapzakken , kledingtassen , etc , en dan hadden we nog een busje , die , nou ja laat maar , geen zin om dat te verklaren , het wordt wat langdradig ) omgewisseld .
De lopers wisselen onderling elkaar om de 2 km af , begeleid door 2 fietsers , voor de veilig-en gezelligheid en omdat lopers , zoals eerder beschreven , niet na mogen denken en de fietsers weten de weg .
Al die cijfers , al dat uitleggen , het is lastig , soms snap ik 't zelf ook niet helemaal . De roparun is een teamprestatie , de masseurs, de cateringdames , de chauffeurs , iedereen is belangrijk .
Beetje lange inleiding dus voor het lopen zelf . Zelf was ik niet al te best , kom eigenlijk amper boven de 11 km per uur uit , laatste weken had ik al niet veel meer getraind en naarmate de loop vordert komen er steeds meer pijntjes bij .
Gelukkig is de Roparun dus een teamprestatie , zodat we op tijd op de Coolsingel aankwamen en daarna nog naar het Supportershome van Sparta , waar familie , bekenden en drank op ons wachtten .
Behalve alle bekende pijntjes kwam er vanochtend ook nog eens hoofdpijn bij dus .
(O ja , voor wie het interesseert ; heb nog een vergelijkend warenonderzoek gedaan , de blote voeten-test , Nederland versus Duitsland , en Duitsland heeft gewonnen , oke , het was natuurlijk maar 1 route , maar de fietspaden in Duitsland waren een feest om overheen te lopen , in ons fietslandje was 't vaak een stuk minder ).
Plaats reactie