Advies trainingsschema na blessure

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timm0001
Lid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 23-05-2016 1:00

ma 23-05-2016 7:40

Hoi medelopers

Na een knieblessure ben ik een maand gestopt met trainen om te kunnen herstellen.

Een maand of 10 terug begonnen met trainen (2 a 3 maal per week) waarna ik de laatste maanden een trainingsloop per week van meestal 12 tot 15km deed. Waarschijnlijk overbelast/verkeerd trainen. Daarna steeds meer last van mijn knie, dus een maand gestopt om te herstellen. Nu wil ik het voorzichtig terug oppakken. Welk schema raden jullie aan? Ik wil zeker niet opnieuw overbelasten en terug overschakelen op 2 a 3 maal per week trainen.
Gebruikersavatar
Patrick_Dhaenens
Lid
Lid
Berichten: 173
Lid geworden op: do 18-04-2013 1:00
Locatie: Brugge (België)
Contacteer:

ma 23-05-2016 8:29

Het 1-2-3 schema is ideaal om weer op te bouwen of zelfs om aan start-to-run te doen.

Zie ook bericht van mij in item "Helemaal niks".
Instructeur Looptechniek + Webmaster www.barefootrunning.buurtwijzer.be (+ info kinderschoenen)
Een gepassioneerde wetenschapper die sociaal beweegt ...
Gebruikersavatar
timm0001
Lid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 23-05-2016 1:00

ma 23-05-2016 8:45

Patrick_Dhaenens schreef:Het 1-2-3 schema is ideaal om weer op te bouwen of zelfs om aan start-to-run te doen.

Zie ook bericht van mij in item "Helemaal niks".
Heb inderdaad ook al gedacht om even terug te grijpen naar Evy, en de laatste lessen van de 5km op te pakken om echt rustig te beginnen. Ik heb echt geen idee hoe snel spieren / pezen verzwakken na vier weken rust.

Overigens, bij mij is het geen rust om niet te hoeven lopen, maar verplichte rust en van mezelf niet mogen lopen, puur om mn knie rust te geven op hardloop gebied. Zeker met de zomer in aantocht had ik er juist heel veel zin in om mooie lange tochten te gaan doen.
Plaats reactie