Trainingsadvies / voorbereiding marathon op korte termijn

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

do 15-06-2017 11:24

Ik ben momenteel in het buitenland voor werk. Tijdens mijn loopje gisteravond zag ik een spandoek voor een marathon. Deze marathon is op de 25e, kort dag dus. Aangezien ik hier toch ben wil ik die marathon eigenlijk ook wel lopen.

Ik heb nog nooit een marathon op de weg gelopen. Wel heb ik het afgelopen half jaar 2 trail ulta's gelopen (beide ~60km) en loop ik geregeld trailevenementen met afstanden tussen de 20 en 30km. Een normale trainingsweek is daar ook wel op ingesteld. Ik train normaal gesproken 5 keer per week voor een wekelijks volume van gemiddeld zo'n 80km.

Goed, een marathon dus zonder specifieke voorbereiding en met weinig tijd echt voor te gaan bereiden. Mijn basisconditie en vermogen is ruim voldoende om een marathon te lopen. Ik weet alleen niet wat nu wijsheid is in aanloop naar dit evenement toe.

Ik ga natuurlijk de intensiteit fors terugschroeven maar ben benieuwd wat er verder voor adviezen zijn. Ik ben eigenlijk gewoon zoekende naar hoe ik hier sportief nu het best naar toe kan leven.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 15-06-2017 15:47

Relaxed naar toeleven zou ik zeggen!
En zorgen dat je redelijk uitgerust bent als het startschot klinkt.
Je hebt omvang genoeg gedraaid, de afstand is ook niet angstaanjagend.
Het enige dat het zwaar zou kunnen maken zijn de omstandigheden, of je wens een snelle tijd te lopen.
Geen idee waar je zit, en of je prestatiedrang hebt, anders (en evenwel ;-) ) zou ik zeggen... Geniet ervan!
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

do 15-06-2017 15:57

Het rare is dat die 42 op de weg mij meer ontzag inboezemt als 60 op onverhard in de Belgische Ardennen....

Ik ben behoorlijk prestatie gedreven. Niet zozeer ten opzichte van anderen maar wel ten opzichte van mijzelf. Ik zoek mijn eigen grenzen denk ik. Desondanks is dit er eentje in de categorie "als ik er toch ben..."

Ik denk dat ik deze week mijn normale programma gewoon blijf doen en dan volgende week rustig aan, korte afstandjes en gewoon los blijven en dan zien we het wel.
Plaats reactie