Van 15 Km naar Halve Marathon

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
KevinG
Lid
Lid

ma 03-07-2017 9:44

Goedemorgen!

Momenteel ben ik bezig met een schema van 10km naar 15km.
Waarop ik gisteren op de 15Km ben beland.

Zou ik met dit schema http://www.run2day.nl/hardloopschema-halve-marathon vanaf week 6 kunnen starten ?

Met vriendelijke groet
Kevin
Hens
Benefactor
Benefactor

ma 03-07-2017 22:53

Als je pas net op de 15 km zit, zou ik lekker op week 1 beginnen. Krijg je een paar weken de tijd om het e.e.a. te consolideren.
Verder maakt het ook wel uit hoevel ervaring je nu hebt, hoe oud je bent, of je nog andere sporten doet, opgelopen blessures of andere zwakke plekken etc.
KevinG
Lid
Lid

di 04-07-2017 8:42

Hens schreef:Als je pas net op de 15 km zit, zou ik lekker op week 1 beginnen. Krijg je een paar weken de tijd om het e.e.a. te consolideren.
Verder maakt het ook wel uit hoevel ervaring je nu hebt, hoe oud je bent, of je nog andere sporten doet, opgelopen blessures of andere zwakke plekken etc.
Bedankt voor je antwoord!

Mijn verdere informatie:

Man 34 jaar, loop 3x pw en 1x pw bootcamp. Vorig jaar in augustus heb ik 16 Km gelopen (net zoals nu getraind voor de halve marathon), daarvoor met regelmaat 10km gelopen. Door een gebroken teen heb ik de halve destijds niet kunnen lopen. Na 8 weken + nog 3 weken vakantie ben ik in oktober weer begonnen met hardlopen.

De 15km van afgelopen zondag heb ik tussen 6.10 en 6.20 gelopen. Dit is tevens de snelheid die ik met de halve in september aanstaande wil lopen.

Mijn plan is om tot 18 km te trainen.

Met vriendelijke groet
Kevin
Plaats reactie