Advies gevraagd

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
miesja
Lid
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 03-09-2017 1:00

zo 03-09-2017 22:32

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier. Afgelopen jaar wat persoonlijke problemen gehad, in oude valkuilen gestapt en veel kilo's aangekomen. Vorig jaar oktober liep ik nog een halve marathon in oktober, nadat ik in april mijn eerste marathon had gelopen in 3u33m. Na de halve marathon (1u41m) is de klad er dus ingekomen. Het lukte me niet om af te vallen of constantheid in mijn trainingen te krijgen. Voordat ik de marathon liep, deed ik regelmatig mee aan 5k en 10k-wedstrijden en trainde ik volgens de souplesse-methode op mijn PR van 42m op de 10k.

Ik was altijd al een zware loper met 82 kg voor een krappe 1.80, maar nu ben ik boven de 95. Ik wil graag trainen en afvallen en heb inmiddels een voedingsschema.

Wat voor adviezen kunnen jullie mij geven in trainingen/voeding? Ik ben overigens vrij van blessures, los van mijn overgewicht.

Tips, aanbevelingen zijn welkom!
Eide
Lid
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03-11-2013 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

ma 04-09-2017 14:33

Het voornaamste bij afvallen is toch zorgen dat er minder calorieën ingaan als voorheen. Vooral dat voedingsschema zal je initieel heel veel brengen.

Verder, zoals je zelf eigenlijk al impliceert, is trainen vooral een kwestie van consistent zijn. Verder is het aanlokkelijk om meteen weer te gaan training op die 10 in 42 minuten. Ik wil je met klem adviseren dat voorlopig los te laten en echt rustig aan te beginnen. Je hebt er niets aan als je meteen tegen een blessure oploopt. Gewoon rustig aan de basisconditie gaan bouwen en het lichaam tegelijkertijd de kans geven wat kilo's kwijt te raken. de harde trainingen en snellere tijden komen dan vanzelf.
Plaats reactie