Voorstellen en marathontrainingsvraag

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Femh
Lid
Lid

vr 26-04-2019 17:03

Hallo, ik zal me even voorstellen:
vrouw, 43 jaar. Ik loop zo'n 6 jaar recreatief hard met tussenpozen van een paar maanden. Nu sinds een jaartje weer actiever. En sinds een half jaar aan het trainen voor de marathon van NY in november. Met als langste afstand de 20 van Alphen afgelopen maart in 1u59 minuten, snel voor mijn doen.
Echter merk ik dat ik best blessuregevoelig ben. Ik ga nu hard werken aan mijn "romp-spieren". Misschien is voor mij twee keer per week hardlopen en 1 of 2 keer per week cardio en "romp-spier-training" in de sportschool wel geschikter. Zijn er mensen die ervaring hebben / of van horen zeggen, met slechts 2x pw trainen voor een marathon maar aanvullend met 1 of 2x alternatieve training?
grt
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 28-04-2019 19:36

Die kracht / rompstabiliteitstraining is zeker een nuttige toevoeging, maar 3x per week hardlopen lijkt me toch echt het wel minimum.
Ik ken ook geen schema's richting een marathon gebaseerd op 2 keer per week trainen. Er zijn uiteraard wel voorbeelden en verhalen van mensen die veel minder dan normaal trainen en wel een marathon volbrengen. Maar dat is een gok nemen, zeker als je blessuregevoelig bent.
Afbeelding
Plaats reactie