Beginnende hardloper

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Tom38
Lid
Lid

zo 05-05-2019 12:28

Hallo allemaal, mijn naam is Tom ben 38 jaar woonachtig in Meerlo..ben sinds een maandje gestopt met roken en begonnen met hardlopen (3 weken) ik ben begonnen met een rondje om kasteelse bossen in horst 1,2 km en steeds meer opgebouwd.. ik heb gisteren een uur gerend met een app erbij die vertelde als er een km voorbij was,en de rondetijd doorgeeft..en geschatte km in uur. .tot mijn verbazing rende ik redelijk stabiel ..laatste km iets sneller gerende .omdat ik anders de 13 km net niet zou halen ..nu heb ik dus in een uur 13 km gerend(laatste 2 km met pijnlijke rechtervoet door dikke blaar(sportsokken halen) ik kan waarschijnlijk nog langer rennen of sneller en meer km in een uur.. ik weet nog niet wat ik volgende x hardlopen doe sneller of grotere afstand.. ben ook overwegen om een x halve marathon te lopen of marathon na enkele halve.. iemand nog tips waar ik mij het beste op kan focussen is stabiel rennen goed of niet . Ben niet echt moe na het uur..zodra ik stop voel ik het pas echt in me benen.. hier een uitdraai van gister https://imgur.com/a/KfkPott
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 05-05-2019 20:24

Klinkt alsof je makkelijk loopt Tom. Wellicht wel handig om er een trainingsschema bij te zoeken of bij een loopgroep / atletiekvereniging aan te sluiten.
Ik zou eerst gaan trainen voor een mooie tijd bij een 10km wedstrijdje. Als je daar je doelen hebt bereikt kan de focus evt. op verdere afstanden.
Succes en veel plezier.
Afbeelding
Tom38
Lid
Lid

ma 06-05-2019 13:16

Bedankt voor je reply,.. zal eens kijken met een training schema ,..
Ja de 10 km mischien volgende x instellen,..
En dan het tempo iets verhogen naar meer stappen ,..had nu 179 stappen per minuut gemiddeld ,.. snelste ronde tijd was 4,24 .
Had zelfs rondetijd km 6,7,8,9 maar 1 seconden verschil .
Mischien iets harder gaan rennen onder de 4 minuten,..
de vraag is alleen of ik het volhoud ,.
Zou zo graag vandaag weer willen rennen maar de grote niet doorgeprikte blaar is nog niet helemaal weg,..
Of intapen en toch gaan rennen??
Tom38
Lid
Lid

ma 13-05-2019 21:55

Heb een halve marathon gelopen in 1:38 dit na 2 maanden hardlopen :-D
RubenV
Site Admin
Site Admin

vr 08-11-2019 8:31

Dat is echt wel sterk! :d:

Hoeveel km trainde je dan gemiddeld per week?
Plaats reactie