Hoi,
Ik ben nieuw hier en ook redelijk nieuw in hardlopen. Ik ben 4 maanden bezig en doe 10k in 48min bij 88kg bw.
Ik ben mij iets aan het verdiepen in de techniek van falling angle, als ik mijn zwaartepunt iets naar voren beweeg merk ik ook dat mijn voetplaatsing meer onder me is. Wat ik ook nu heel erg merk is dat mijn hamstrings hier heel sterk op reageren en stijf zijn na het lopen (heb het nu 2 keer een kortere loop geprobeerd). Ik merk dus dat ik veel makkelijker snelheid maak maar ook dat heel specifiek mijn hamstrings stijf worden. Doe ik het goed en moet ik de conditie in mijn mijn hamstrings verbeteren door langzaam op te bouwen of heb ik het niet goed begrepen.
Forward lean en hamstrings
Dag Houthakker,
Welkom op het forum!
Dat is al een mooi tempo dat je loopt.
Ik heb zelf geen ervaring met de forward lean maar klinkt me wel interessant. Ik veronderstel dat andere mensen hier op het forum hier wel al ervaring mee hebben. Waar heb je over deze techniek gelezen?
Groeten Ruben
Welkom op het forum!

Dat is al een mooi tempo dat je loopt.
Ik heb zelf geen ervaring met de forward lean maar klinkt me wel interessant. Ik veronderstel dat andere mensen hier op het forum hier wel al ervaring mee hebben. Waar heb je over deze techniek gelezen?
Groeten Ruben
Ter info, wanneer je zoekt in het forum op "lean forward" vind je wel een aantal zaken terug.
Zie search.php?keywords=Lean+forward&terms= ... ubmit=Zoek
Zie search.php?keywords=Lean+forward&terms= ... ubmit=Zoek
- MasterRunner
- Lid
Ook bij "normaal" hardlopen sta je niet kaarsrecht op hard te lopen, maar is er een kleine hoek naar voren van het hele lichaam waarbij je voor de rest wel alles in lijn houdt en niet gaat "induiken" waar ik zelf helaas wat mee behept ben....
Er is ook een stroming "Pose Running" die dit ook als onderdeel heeft:
https://www.natuurlijkhardlopen.nl/hard ... e-running/
search.php?keywords=pose+running&terms= ... ubmit=Zoek