Na een paar moeizame hardloopjaren (en persoonlijke jaren: ontslag, kilo's aangekomen) ben ik weer begonnen met Start to Run. Pff valt nog tegen. Ik ben gauw buiten adem en ik merk dat ik harder wil lopen. Waarschijnlijk voel ik mijn oude tempo nog in mijn benen, of zou dat niet kunnen? De goede hardlooptijd ligt lang achter me, maar ik zou zo graag weer lekker willen knallen.
Voor nu is het belangrijk om de conditie weer op te bouwen en de regelmaat in de trainingen terug te krijgen. Omdat ik onregelmatig werk en een opleiding doe, vind ik het al een hele uitdaging, maar ik merk dat ik het lopen mis. Net weer een maand helemaal niet gelopen in verband met een dikke knie (vocht in de knie) en nu dus weer met StR begonnen.
Weer beginnen
- Don_K
- Benefactor
- Contacteer:
Hallo Eline, welkom terug!
Ik denk dat je inderdaad moet proberen eerst weer de regelmaat terug te krijgen.
Je lichaam herinnert zich dat oude tempo nog wel, maar je spieren, pezen gewrichten, hart, longen, etc. zullen eerst moeten werken om die belasting weer aan te kunnen, denk ik.
Maar ja, ik ben geen trainer.
(Ik beperk me meestal tot: Luister naar je Lichaam en Luister naar de Trainer)
Ik denk dat je inderdaad moet proberen eerst weer de regelmaat terug te krijgen.
Je lichaam herinnert zich dat oude tempo nog wel, maar je spieren, pezen gewrichten, hart, longen, etc. zullen eerst moeten werken om die belasting weer aan te kunnen, denk ik.
Maar ja, ik ben geen trainer.
(Ik beperk me meestal tot: Luister naar je Lichaam en Luister naar de Trainer)
De man van de Korte Adem
Als je een leuke club of groep met een goede trainer kunt vinden, is dat natuurlijk het beste. Je krijgt begeleiding èn meteen een stok om die deur ook echt uit te gaan. Vaak ook best gezellig! (hup, nog maar een stok
)

Bedankt voor jullie berichtjes.
En ja, ik loop bij een club natuurlijk. Wel zo gezellig inderdaad.

En ja, ik loop bij een club natuurlijk. Wel zo gezellig inderdaad.

Ik heb weer enigszins regelmaat gevonden door samen met een vriendin te lopen. Nu loop ik 2x per week. Het is niet veel om beter te worden in het lopen, maar voor dit moment ben ik er blij mee. Het gaat met kleine stapjes vooruit. Ik moet zorgen dat ik niet meer pijn krijg aan benen/knieën/voeten. Tot nu toe lukt dat. Op mijn werk loop ik per werkdag ook al 4-5 km, dus de beweging krijg ik wel.
Bij de club krijgen we weer loopscholing, trainen moet je zelf doen in kleine groepjes.
Gisteren heb ik ook weer gelopen, lekker hoor. Vandaag heb ik een rustdag (lees: huiswerkdag) en in het weekend voor de avonddienst, weer een keer zelf lopen.
Bij de club krijgen we weer loopscholing, trainen moet je zelf doen in kleine groepjes.
Gisteren heb ik ook weer gelopen, lekker hoor. Vandaag heb ik een rustdag (lees: huiswerkdag) en in het weekend voor de avonddienst, weer een keer zelf lopen.