Trainingsschema Polar: hartslagzone 2 nog steeds wandelen?

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Frank77
Lid
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10-01-2021 7:40

zo 10-01-2021 7:58

Goedemorgen allemaal,

Eerst even voorstellen: mijn naam is Franklin en ik ben zojuist lid geworden van dit forum. Ik loop al jaren hard en heb in het verleden een paar keer een HM gelopen. Net zoals zoveel dingen geld ook hiervoor: in het verleden behaalde resultaten, bieden... Dat dus! :(

Na een periode van blessures ben ik minder gaan hardlopen en zijn er inmiddels wat kilo’s aan gekomen. Ik heb de smaak nu echter weer te pakken en ben sinds kort begonnen met een nieuw trainingsschema van Polar dat me voorbereid op een 10k in zes maanden tijd.

Nu mijn vraag: in mijn Polar schema wordt een aanzienlijk deel van mijn trainingstijd tijdens een sessie ingenomen door trainen in hartslagzone 2 (blauw). Ik kan hier echter alleen maar in blijven wanneer ik wandel. Wat zouden jullie adviseren? Hartslag leidend laten zijn en dus (voorlopig) nog stevig doorwandelen of het enigszins loslaten en rustig joggen met een hogere hartslag dan het schema voorschrijft?

Mijn doel is drieledig: ik wil weer genieten van het hardlopen, wil graag vooruitgang zien en ik wil graag verantwoord trainen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Hartelijke groet,
Franklin
Pietero
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 08-01-2021 18:12

wo 13-01-2021 10:30

Hoi Franklin,

Ik zit met een vergelijkbaar issue. Zie mijn posts.

Ik kan prima 12 km/u een uur volhouden, maar als ik 9 km/u loop, is mijn hardslag 160. Dit kan niet binnen mijn zone 3 zijn, waar ik in wil trainen. Ik heb niet het idee dat ik train wanneer ik 9 km/u loop.

Ik ben benieuwd wat de reacties op onze posts zijn.

Mvg,
Pieter
Plaats reactie