Hoi allemaal,
Ik ben Monique en ondertussen een paar jaar af en aan aan het hardlopen. Ben 38 jaar oud en loop 5/6 km. Niet heel ver of spectaculair dus. Gemiddeld doe ik daar 25/30 minuten over. Nu heb ik regelmatig last van mijn kuiten en daardoor ook regelmatig al een aantal weken moeten stoppen door (lichte) zweepslag. Nu het weer wat beter is dacht ik misschien is het ook leuk/goed om naast het hardlopen te gaan skeeleren. Ik probeer om de 3 dagen te gaan lopen (uit voorzorg voor mijn kuiten) kan ik daartussen gaan skeeleren of word dat teveel?
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Hardlopen en skaten
- MasterRunner
- Lid
Welkom Monique
goed dat je "bezig" bent.
Tav jouw vraag: Ik begreep dat je altijd die 5/6 km gemiddeld in 25/30 minuten doet.
En: " Niet heel ver of spectaculair dus".....
Weet je dat dit best hard is als duurloper en als je geen wedstrijdloper bent? Niet zo ervaren en dan 25 min over een 5 km, das elke keer haast een wedstrijdje.
Vraag: Hoe train je dan verder met het lopen? Hoe regel je de variatie in het lopen? Telkens hetzelfde en in mijn beleving stevige tempo, kan erg belastend zijn en dat zou een mogelijke verklaring voor jouw zweepslag verhaal kunnen zijn.
Rustiger lopen en meer variatie zou helpen.
Probeer de pijngrens echt compleet te mijden anders blijf je in de gevarengrens. Ga tijdelijk bijv powerwalken zonder de klappen van het landen bij het lopen of ga op een zachte ondergrond lopen, bos of gras.
Vertrouw je het niet, ga even langs de huisarts en eventueel fysio.
Succes & sterkte ermee.
goed dat je "bezig" bent.
Tav jouw vraag: Ik begreep dat je altijd die 5/6 km gemiddeld in 25/30 minuten doet.
En: " Niet heel ver of spectaculair dus".....
Weet je dat dit best hard is als duurloper en als je geen wedstrijdloper bent? Niet zo ervaren en dan 25 min over een 5 km, das elke keer haast een wedstrijdje.
Vraag: Hoe train je dan verder met het lopen? Hoe regel je de variatie in het lopen? Telkens hetzelfde en in mijn beleving stevige tempo, kan erg belastend zijn en dat zou een mogelijke verklaring voor jouw zweepslag verhaal kunnen zijn.
Rustiger lopen en meer variatie zou helpen.
Probeer de pijngrens echt compleet te mijden anders blijf je in de gevarengrens. Ga tijdelijk bijv powerwalken zonder de klappen van het landen bij het lopen of ga op een zachte ondergrond lopen, bos of gras.
Vertrouw je het niet, ga even langs de huisarts en eventueel fysio.
Succes & sterkte ermee.