Als ik zo de forums over een trage duurloop lees , is de teneur toch dat het ontspannend en niet vermoeiend is . Grootste probleem zou zijn dat je toch nog altijd te snel wil lopen .
Een trage duurloop is 2 min/km trager dan je snelste 5km tijd .
Nu heb ik vorige week 5km gelopen in 30'30" , dwz 6'6" / km
Ik ben vandaag 3u gaan joggen , gemiddeld 8'3"/km , goed voor 23 km.
Nu is dat echt wel prettig , je geniet van de omgeving , enz , maar toch veel vermoeiender dan het hetgeen ik van een trage ( ?) duurloop verwacht. Het laatste uur kostte het echt moeite om 8min/km aan te houden .
Dus nog trager lopen?
PS
Nu klaag ik helemaal niet . Ik ben 68 , heb prostaatkanker (operatie , chemo , hormoontherapie , de hele mik mak) en volgende week nog een liesbreukoperatie . Dus ik ben ongelooflijk gelukkig dat ik nog in staat ben om een halve marathon te lopen , ook al is het misschien niet zo snel als ik graag zou willen .
gr , Willy
trage duurloop
Als je niet fit bent kost alles meer moeite, ik ben dan ook niet verbaasd dat het tegen het eind moeilijk(er) wordt.
Verder is een Lange duurloop ook training, dus het moet toch moeite kosten, niet vanzelf gaan en je moet er moe van worden. Dáár wordt je sterker van!
Verder is een Lange duurloop ook training, dus het moet toch moeite kosten, niet vanzelf gaan en je moet er moe van worden. Dáár wordt je sterker van!
-
- Lid
- Contacteer:
Lange duurlopen zijn niet de makkelijkste trainingen. Soms kon ik er enorm van genieten, andere keren was het doorbuffelen omdat dit nou eenmaal in mijn trainingsschema stond. Ik denk dat het mentale aspect ook een rol speelt: er is niet de afleiding van intervalblokken, wisseltempo o.i.d. Je hebt dus ook meer tijd om na te denken, ook over wat er in je lichaam gebeurt.
Tot slot: mijn respect dat je 'gewoon' nog hardloopt. Enjoy.
Loop-ze,
Bart
Tot slot: mijn respect dat je 'gewoon' nog hardloopt. Enjoy.
Loop-ze,
Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.