Advies trainen

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Plaats reactie
Steven-run
Lid
Lid

ma 28-03-2022 9:09

Goedemorgen,
Ik ben bijna rond met een schema 2 keer per week lopen totdat ik onafgebroken 30 minuten kan lopen. Daarna wil ik het gewoon onderhouden 2 keer per week interval en duurloop. Net name omdat ik met mijn hond ga canicrossen. Nu vraag ik me af wat ik het beste aan interval en duurloop kan doen qua km en tijden. Ik kan hier geen schemas voor vinden en gen zoekende hoe ik die twee keer het beste kan invullen. Ik heb geen ambities voor snelle tijden en hele lange afstanden, maar dat ik gewoon lekker heb gelopen. Daarnaast doe ik al 3 keer in de week aan kickboksen, HIIT en bokszaktraining.
Don_K
Benefactor
Benefactor

za 16-04-2022 12:38

Gezien die 3 andere trainingen is het allerbelangrijkste bij je looptraining dat je vooral goed luistert naar je lichaam.
Een schema dat je "ergens" vindt zal immers nooit weten wat je tijdens die andere trainingen hebt gedaan.

Verder is het vooral belangrijk wat je doel is. En je geeft dat zelf al aan (Canicross).

Ik neem aan dat dat betekent dat je je hond dus kunnen bijhouden, en dat je dat dat lang genoeg moet kunnen volhouden.
In dat geval hangt dat dus in eerste instantie af van jouw basissnelheid, en de snelheid van je hond.

- Als je je hond makkelijk (en zonder veel inspanning) kan bijhouden, kun je m.i. die 2 looptrainingen gewoon zo inrichten dat ze je (in combinatie met die HIIT) voldoende uithoudingsvermogen geven.

- Als je basissnelheid daar echter niet genoeg voor is, dan denk ik dat je echt een trainer nodig heeft die elke week precies weet wat je tijdens die andere trainingen hebt gedaan en hoe je lichaam daarvan hersteld is ...
De man van de Korte Adem
Plaats reactie