Mid 2021 een nieuw doel nodig en me ingeschreven voor een 10k. In Juni schoenen gekocht en begin Oktober het evenement. Doel was sub 40 minuten. Mijn trainen was slechts 2x per week hardlopen ten koste van 1 fiets sessie, dus 5x per week sporten. Na de opbouw was dat iets meer dan 10km per keer lopen en meestal intervals. 1.6km tempo en 400m vol en dat vijf keer met wat uitlopen. Als ik geen interval deed gewoon tempo loop over die afstand.
Het werkte goed genoeg want lukte om in de 38m te lopen. Vervolgens ingeschreven voor halve marathon maar die vond pas jaar later plaats. 0Lopen boven de 10km zorgde voor blauwe tenen en ander ongemak en dus te weinig getraind. Zelfs de twee x per week niet gehaald helaas. Stortte )flink in en kwam iets boven de anderhalf uur binnen.
Anyway, door de ongemakken me inschreven voor een 10km in Maart. Heb nu dus nog twee maanden. Doel is 37 minuten. Goede resoluties dus 1 januari begonnen. Had intentie zondag duurloop te doen, woensdag interval en vrijdag nog iets. Samen met fietsen kom ik dan op:
Zondag duurloop 15+km
Maandag: 1.5u rustig fietsen
Dinsdag: Intensieve race in Zwift
Woensdag: interval loop van 10km
Donderdag: Race in Zwift (iets rustiger dan dinsdag)
Vrijdag: iets van lopen
Zaterdag: met beter weer duurrit op fiets maar weinig vertrouwen in voor Maart qua weer. Anders race van een uur op Zwift.
Zondag: Duurloop van 15+km met HRM onder 150 (zone twee)
Achterliggende idee is zondag duur op te bouwen en woensdag snelheid.
Probleem is nu al dat ik vrijdag het qua tijd niet schikt qua hardlopen en me minder fit voel. Dus afgelopen twee x reeds geskipt. Goed begin halve werk....?
Probleem dat ik heb is dat ik als ik niet intensief train ik er snel de brui aan geef. Wil met sporten het toch wel voelen, door intensiteit of duur... De zondag is al lastig want het duurt lang maar er gebeurt weinig.
Lang verhaal kort: wat moet ik op de vrijdag doen en wat zijn leuke intervals voor de woensdag ipv 5x 400m vol en rest op 4.5m/km. Voor mijn doeltijd moet ik met name nog snelheid verbeteren denk ik (ben voornemens aankomende woensdag even 5km vol te lopen om huidige vorm te bepalen)
Dank.