Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 09-12-2007 1:20

Vanwege de spierpijn van het squashtoernooi gisteren, vandaag rustig een rondje uitgefietst (40km in een klein anderhalf uur).
Morgen weer eens een keer hardlopen, als ik naar de voorspelling kijk, is het verstandigst om daar de ochtend voor te gebruiken. Dat is alleen meestal niet mijn sterkste kant... :roll:
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-12-2007 9:43

Duurloopje gedaan met een collega die ook een keer heuvels wilde trainen. Dat viel hem echter flink tegen en mij ook want ondanks dat hij op het vlakke veel betere tijden realiseert dan ik ging deze duurloop toch echt erg traag.+/- 20 km in 1uur 55min.
Hoop dat het voor mijn collega niet zo erg is tegen gevallen dat ie de derdekerstdagloop laat schieten :roll:
fresh28
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 09-12-2007 9:56

Vanochtend vroeg uit de veren voor een ontspannen duurloopje van 3 kwartier langs de Maas bij Stein.
Het begint zowaar weer ergens op te lijken, op naar het uur :D

Jeroen
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-12-2007 11:08

Ik ben net terug van een duurloopje van 20km, geen horloge meegenomen maar ik heb er ongeveer 1uur 45min. over gedaan. Lekker ontspannen en het is prachtig weer (vooralsnog).

Voor lezers die bekend zijn in en om Arnhem, het rondje begon vlakbij het zwembad de Koppel in Arnhem-Zuid, ging via de Andrej Sacharov brug richting Westervoort (dus inclusief de Westervoortse brug), daarna richting de A12, daar de brug genomen over de IJssel en via de dijk langs IJsseloord naar Presikhaaf om tot slot de John Frost brug te nemen om weer in de buurt van het zwembad te eindigen :)

Nu eerst een lekkere douche nemen :D
Hardlopen, trainen, wedstrijden en meer... www.run-fun.nl
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-12-2007 11:46

Vanmorgen de groep een pittige training voorgeschoteld. 4x5' intensief met een pauze van 10' Ieder blokje op een ander rondje, met andere ondergrond. Zo hadden we een blokje vlakke zandweg, een blokje cross met twee heuveltjes die iedere keer genomen moesten worden, een blokje vlak asfalt en tot slot een blokje zandweg, maar dan vals plat naar beneden.
Aangezien ik tijdens de training ook gewoon meedoe met de opdrachten ook voor mezelf een pittige training. Alleen tijdens het stukje crossrondje niet voluit meegedaan, controle van het keerpunt bleek noodzakelijk omdat ze niet allemaal door de grote modderplas wilden :wink:
We waren allemaal behoorlijk bemodderd, maar zeer tevreden toen we weer binnenkwamen. Ik weet niet of de corveedienst ook zo tevreden was :twisted:
andré
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 09-12-2007 12:14

fresh28 schreef:Vanochtend vroeg uit de veren voor een ontspannen duurloopje van 3 kwartier langs de Maas bij Stein.
Het begint zowaar weer ergens op te lijken, op naar het uur :D

Jeroen
He Jeroen, ik wist niet dat je tegenwoordig ook in het zuiden des lands woont.
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 09-12-2007 12:30

Om even voor tien uur de deur uitgegaan voor een rustige 15 km. Het liep allemaal best lekker, en bij thuiskomst van deel 2 van het ontbijt genoten.
BV sinds september 2006. DN2ASR1
runkaatje
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-12-2007 13:58

Heb me vandaag in Wijlre laten uitzetten. Eerste 13 kilometer het parcours van de SM-marathon ( zaterdag 29 december 2007) gevolgd langs de Geul. Ondanks dat dit deels onverhard is viel de modder geweldig mee. In Valkenburg nog een stel toeristen ondersteboven gelopen. Er stonden al 7 touringcarbussen 11.00 u.
Vanaf eindpunt SM-Marathon nog 10 kilometer tot thuis. Toen kreeg ik die vervelende wind op de kop en werd het nog ploeteren.
Totale duurloop: 23,3 kilometer
fresh28
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 09-12-2007 14:09

evelyne schreef:
He Jeroen, ik wist niet dat je tegenwoordig ook in het zuiden des lands woont.
Dat is pas sinds kort, ben bij vriendin in Urmond ingetrokken en huis in Velp staat te koop. Mis mijn Posbanktrainingen wel maar hier heb je genoeg alternatieven heb ik al gemerkt.

Jeroen
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 09-12-2007 14:20

vanmiddag 9,2 km voor een groot deel in hoger tempo. Gemiddeld over het totaal 13 km/u.

(de schrik op de weegschaal viel mee vanmorgen...)
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-12-2007 14:54

kouketer schreef:(de schrik op de weegschaal viel mee vanmorgen...)
Zeker eerst gaan trainen en dan bloot wegen voordat je wat drinkt en zo?? :lol:

André
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-12-2007 15:39

achterhoekrunner schreef:
kouketer schreef:(de schrik op de weegschaal viel mee vanmorgen...)
Zeker eerst gaan trainen en dan bloot wegen voordat je wat drinkt en zo?? :lol:

André
Maar wel eerst gedouched uiteraard :wink: .

Gisteren een pyramideloop gedaan, 2-4-6-4-2, aardig tempo. Zojuist een duurloop van 40', over de dijk en door de polder. Lekker gelopen !

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Henkie
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 09-12-2007 15:41

Vandaag weer eens gelopen, door drukte zal het deze maand wat minder zijn dan anders maar een maand met wat minder kilometers zal ook geen kwaad kunnen...
Begin van de middag in ieder geval de deur uitgegaan voor een duurloopje met het idee ik zie wel waar het uitkomt.
Het ging lekker en ik heb er een mooi rondje van gemaakt, na 1:22 was ik weer thuis en had ik 15 kilometer gelopen.
Onder weg besloten dat ik in het voorjaar weer een marathon ga lopen, ik twijfel nog tussen 2 opties en komende week ga ik daar eens goed over nadenken welke het gaat worden zodat we de planning voor het eerste gedeelte van 2008 weer kunnen gaan maken.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 09-12-2007 15:55

Vandaag een 15k testloop, over mijn viaduct-rondje.
Ging een stuk sneller dan de 10k testloop vorige week (over hetzelfde rondje).
Niet helemaal in wedstrijdtempo, maar wel in het wedstrijdtempo van een maand of 3 geleden.

-------

Na 3 kilometer werd ik gebeten door een hond.
Dat had ik nog nooit meegemaakt tijdens het hardlopen!

Ik was net een stelletje met 2 honden gepaseerd, die ik een kwartier daarvoor ook gezien had.
En 100 meter daarna liep een vrouw met een hond. Het viel mij (als niet-honden-kenner) nog op dat zij haar hond een stuk minder onder controle had.
Net toen ik haar gepasseerd had, begon ze opeens te schreeuwen: "Stop! Nee, niet doen! Af! ... Meneer, pas op!"
Ik remde meteen af, maar de hond had al toegebeten.
Ik riep iets (vermoedelijk "Af!" of "Nee!" of "Stop!"), en de hond liet onmiddellijk los.
De vrouw liep weg, mopperend op haar hond.

Toen ik thuis kwam, zag mijn vrouw dat er een gaatje in mijn splinternieuwe tight (van 48 euro) zat. :( Ik kan nou vast niet meer achterhalen wie die vrouw was... :( :( :(

Ook bleek ik wat wondjes in mijn bil te hebben. Maar gelukkig ben ik eerder dit jaar een keer tegen de achterklep van mijn auto opgelopen, dus ik hoef nu geen nieuwe tetanusprik te halen.
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 09-12-2007 16:04

Don_K schreef: Na 3 kilometer werd ik gebeten door een hond.
Dat had ik nog nooit meegemaakt tijdens het hardlopen!
Wat vervelend voor je.
Ik werd vanmorgen wel kortstondig achterna gezeten door zo'n laagbijdegronds keffertje. Ik ben even stil gaan staan en heb hem op luide toon iets vervelends toegevoegd, en toen had ik de mazzel dat hij er genoeg van onder de indruk was om af te druipen. Zijn baasje stond honderd meter verderop met een ander baasje te praten.
Gelukkig nog nooit gebeten, maar het blijft vervelend.

Ik hoop dat je al weer wat bent bijgekomen van de schrik.

Peter
BV sinds september 2006. DN2ASR1
Plaats reactie