Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Berichten: 1180
Lid geworden op: wo 23-10-2013 1:00
Contacteer:

wo 30-04-2014 17:51

Ik heb vandaag 6x1000m (p.800m) gelopen.
In totaal met in- en uitlopen 13,7km.
Duur was 1:21 mede door een fietser die me de weg vroeg (bij het inlopen) en een spoorwegovergang die dicht ging (bij het uitlopen).
Gebruikersavatar
Rasheed
Lid
Lid
Berichten: 4711
Lid geworden op: vr 29-07-2005 1:00
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

wo 30-04-2014 18:03

Sneller tempo per km: 5:29, 5:18, 5:09, 5:00, 4:55 min/km.

Ook hier speelde het bladerdak mij parten bij het op tempo lopen, nog afgezien van de boomwortels op het pad en af en toe een steile helling.

5,01 km in 25:56 (5:10 min/km)

http://connect.garmin.com/activity/490221710

Ik vrees dat ik deze oefening beter op de baan zou kunnen doen, omdat ik in het bos nog te veel last van de slechte ondergrond heb. Wie weet wordt het beter als mijn looptechniek verbetert.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
Gebruikersavatar
tOOter
Lid
Lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: di 16-11-2010 1:00
Contacteer:

wo 30-04-2014 18:54

Vanmiddag ben ik weer eens het bos ingetrokken voor een fartlektraining. Ik vertaal dat voor mezelf nogal vrij als 'klooi maar wat aan, liefst in het bos'. En dat heb ik ook gedaan, heerlijk was het.

Het werd een zwerftocht van 12 km over vaak erg mulle zandpaden en mooie singletracks, af en toe ben ik een zandheuvel een paar keer op en af gerend, een trap van 38 onregelmatige treden ben ik ook een paar keer op en af gerend. Ik heb me lekker uit kunnen leven, het was er ook nog eens superweer voor.

Het was grappig om te zien wat mijn hartslagmeter deed toen ik ... euh ... nogal schrok van een slangetje dat onverwacht voor me wegglibberde en door de struiken ritselde. Deze hartslagband registreert prima! :P
Gebruikersavatar
gzomer
Lid
Lid
Berichten: 2995
Lid geworden op: vr 07-11-2008 1:00
Locatie: Maarssen
Contacteer:

wo 30-04-2014 19:18

Maandag rustig duurloopje met wat strides en zaalvoetbal. Dinsdag was ik toch nog wat moe hiervan geloof ik, dus een rustdagje ingelast.

Vandaag een Billatrun met 30 * 30" @ 3'05-3'10 per km / p30". Zwak moment was toen een kudde bejaarde fietsers me tijdens een rustpauze passeerde en ik het niet kon laten er daarna zogenaamd ontspannen met 2'46 per km langs te hollen :oops: Onder luide aanmoedigingen en een gemompeld "interval" van een kenner, dat dan weer wel :lol:

Morgen ga ik op pad met iemand die echt hard kan rennen (2:37 op de M) en dan gaat hij een duurloop doen en ik een intensieve duurloop.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Gebruikersavatar
JurP
Lid
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: di 03-09-2013 1:00
Contacteer:

wo 30-04-2014 20:08

Vandaag hield ik me goed aan mn voornemens: een rustig en niet te lang duurloopje. 8.5km in iets meer dan 43 minuten TE 2.3

Gisteren op de baantraining lukte dat wat minder goed. Eigenlijk wat te hard gelopen, maar vanaf het 2e interval liep het lekker. Daarvoor, tijdens de strides (gestopt) en het 1e interval had ik toch weer last van mn been. Gelukkig ging dat over en heb ik lekker gelopen in een gezellige groep. Programma was 2x1000 3x(600-300)p100 1000 sp400
3:41 3:39 2:08 1:01 2:47 (incl pauze, vergeten te drukken) 1:01 2:03 1:00 3:30
Mooi! TE 3.9
Gebruikersavatar
gvr
Lid
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 18-04-2014 1:00
Locatie: Doorn
Contacteer:

wo 30-04-2014 20:48

Me voorgenomen om 10 km op vlak terrein te lopen, maar helaas na 500 meter moeten stoppen vanwege steken onder mijn knieschijf. Ik vrees dat de runners knee waarvoor ik al eerder bij de fysio ben geweest weer opspeelt. Dit was een lichte vorm, omdat ik er toen snel bij was en gelijk gestopt ben met belasting.
Wellicht dat het heuvelachtige rondje van de afgelopen dagen toch teveel van het goede was. Balen, maar met een 10 km wedstrijd op 10 mei (koploop Amerongen) in de planning, neem ik alle rust nu. Als dit al realistisch is..
Gebruikersavatar
Rasheed
Lid
Lid
Berichten: 4711
Lid geworden op: vr 29-07-2005 1:00
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

wo 30-04-2014 21:09

@gvr:
Ik neem aan dat je weet hoe lopersknie ontstaat en wat je kunt doen om herhaling te voorkomen?
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
Gebruikersavatar
gvr
Lid
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 18-04-2014 1:00
Locatie: Doorn
Contacteer:

wo 30-04-2014 21:13

Het kan meerdere oorzaken hebben, maar mijn fysio gaf in mijn geval aan dat het een slechte doorbloeding van de pezen is wat ik kan voorkomen door een goede warming up, specifieke oefeningen en terug gaan in trainingsintensiteit (afstand, snelheid). In mijn geval een combinatie van de laatste (heuvelwerk in mijn loopjes) en onvoldoende warming up. Dus daar ga ik nu mee aan de slag.. ;-)
casper
Lid
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: zo 08-12-2013 1:00
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

wo 30-04-2014 21:55

Duurloopje van 14km in 1:18 gedaan op het werk.
Sinds een aantal weken last van gevoelige hielen.
Tijdens het lopen nergens last van gelukkig.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Berichten: 5151
Lid geworden op: ma 14-05-2007 1:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

wo 30-04-2014 23:49

Baantraining 12x400m. Om en om in 2:00 en 1:21 min.
Geen regen maar toch kletsnat :wink:
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
Gebruikersavatar
renYek
Lid
Lid
Berichten: 520
Lid geworden op: ma 21-10-2013 1:00
Contacteer:

do 01-05-2014 0:49

Na de 6 km herstelloop van dinsdag @ 6'27 / HR 115 vandaag (woensdag) een 6 km tempoloop @ 4'06 / HR 162. Beide keren heerlijk gelopen :-)
Gebruikersavatar
bz
Lid
Lid
Berichten: 1737
Lid geworden op: za 29-05-2010 1:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

do 01-05-2014 12:28

na de moeizame training van dinsdag gisteren looprust gehouden, wel corestability en kracht gedaan, en een massage gehad. vandaag stond er 2x2000m ins-and-outs op het programma, waarbij je de rechte stukken hard maar ontspannen doorloopt, en de bochten niet gaat dribbelen, maar in je snelle duurlooptempo blijft lopen.

Het ging boven verwachting in 7:14 en 7:08 zonder me echt stuk te lopen, dik tevreden. Inclusief in en uitlopen 50 minuten bezig geweest.
Gebruikersavatar
Rasheed
Lid
Lid
Berichten: 4711
Lid geworden op: vr 29-07-2005 1:00
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

do 01-05-2014 20:13

Rondje vanaf de atletiekbaan op Rozenoord, over de Bergse Plaat, de Kraaijenberg, Mattemburg, het dorpje Heimolen, terug naar de rotonde bij de Olympialaan, vlak bij de achteringang van sportpark Rozenoord. Straf tempo, samen met Petra, Gerard en Leonhard. Ze liepen me op de laatste twee kilometer er finaal uit, want alledrie zijn ze sneller dan ik op dit moment. Heerlijk weer en heerlijk trainingsrondje.


15,15 km in 1:15:27 (5:00 min/km), 184 st/min

http://connect.garmin.com/activity/490947954
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Berichten: 1180
Lid geworden op: wo 23-10-2013 1:00
Contacteer:

do 01-05-2014 20:35

Vandaag 8x400m (p.400m), 8,75km gelopen.
400-jes dus nu ook weer naar de "normale" aantallen qua herhalingen.

Betekent dat ik zit op 12x200, 8x400 en 6x1000.
Dit is de kern van mijn trainingsprogramma, waarbij ik de volgende indeling/opzet hanteer:

Ma- rust
Di- 12x200
Wo- 6x1000
Do- 8x400
Vr- 6x1000
Za- 12x200 (of rust voor een wedstrijd)
Zo- WDL of wedstrijd
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Berichten: 1180
Lid geworden op: wo 23-10-2013 1:00
Contacteer:

do 01-05-2014 20:47

Voor de rekenaars en scherpe lezers onder ons die denken "Waarom heeft 'ie dan maar 18 actviteiten (17 trainingen + 1 wedstrijd) in april?"
In de opbouwfase heb ik af en toe extra rustdagen moeten pakken (m.n. Op de donderdag en zaterdag), luisterend naar het lichaam.
Bedoeling is om in mei minder trainingen (om deze reden) te missen.
Plaats reactie