Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-12-2014 14:30

3 series gelopen van 5x200mx200m. Lekker gelopen, terug flink wind tegen maar het tempo vrij makkelijk goed kunnen houden in de interval. Al met al lekker 10km gelopen.
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-12-2014 18:29

Duurloop met 3 * 20' @ 83/85/85% hf max. Qua tempo gingen blokken prima, iets boven de 4'00 per km. Maar oei, oei, wat hakken plyo/heuvelsprintjes en 200m all out erin... loodzware benen vanaf begin. Uiteindelijk ruim 24 km in ongeveer 1:50. De laatste 6 km rustig teruggehobbeld naar huis.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
EelcoT
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-12-2014 22:00

EelcoT schreef:
EelcoT schreef:Ik ga morgen eindelijk eens kijken bij een loopgroep hier bij Haarlem in de buurt. Had een jaar geleden al contact gezocht maar m'n blessure gooide toen roet in het eten.
Vanochtend anderhalf uur rondgedraafd met de Kennemerrunners. Het was erg lekker en 't smaakt naar meer. Dus binnenkort maar weer!
Getver! Wat een spierpijn.... Met een loopgroep doe je toch duidelijk andere dingen dan dat je alleen doet.....
Two roads diverged in a wood, I took the one less travelled by. (Vrij naar R. Frost)
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-12-2014 13:56

15km gelopen maar wat valt dat tegen met deze wind zeg. Ik had niet echt een plan anders dan kilometers maken dus een schatting gemaakt een over paden en wegen gelopen die ik normaal gesproken niet beloop. Het aardige daaraan is dat je toch altijd weer nieuwe plekjes ontdekt en leuke dingen ziet. Wel een stuk dwars door woonwijken wat ik liefst vermijd maar toch wel een aardige route. Leuk om te onthouden en leuk voor de afwisseling.

En in het kort gelopen, 13 graden terwijl kerst voor de deur staat....
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-12-2014 23:01

Vandaag een leuke training gedaan. Namelijk inlopen, 25 * (200m @ 40" / 200m @ 55") en uitlopen. De langzame 200-tjes gingen rond 57" gemiddeld, maar de snelle rond 39". Dat laatste is een opsteker, het lijkt erop dat de effecten van veel plyometrische oefeningen, wat krachttraining, sprints en heuvelsprints zichtbaar worden. Ook nu eindelijk sinds drie maanden weer twee dagen achter elkaar mijn normale rust hf van < 40 terug. Zou ik weer terug kunnen komen op mijn oude niveau? I hope so.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
joostbekkers
Lid
Lid

wo 24-12-2014 10:45

Gisteren laatste, rustige duurloopje van 1 uur gedaan voor '6 uur van Heerde' a.s. zaterdag (waar ik van plan ben om de marathonafstand te gaan lopen).
Nu rusten, wat extra slapen en wat extra pasta eten.... (wel me nog even aangemeld voor de Koning van Spanje trail.... inschrijving is vandaag geopend).
Fijne kerstdagen!
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

wo 24-12-2014 16:52

Vandaag de training gedaan die ik gistermorgen had willen doen. Toen heb ik het bij inlopen gelaten vanwege wat pijn bij de knobbel aan de binnenzijde bij de enkel (rechts), maandag opgelopen bij 10x200p200wdw op een niet helemaal effen bospad.
Na voorzichtig inlopen deze keer wel begonnen aan het programma: 9x4min p1min(doorlopen), als vrije vertaling van 9x1000 p200 die de groep op de baan deed. Wat ik wel aardig vind van de rust op tijd is dat het niet dubbelop gaat als je sjoemelt en langzamer gaat lopen. Ja, je loopt dan op een lagere intensiteit, maar de rusttijd blijft hetzelfde. Op een baan zou prima 1000 p1min kunnen. Maar goed hier is geen baan dus gewoon alles op tijd. Kon het goed draaiend ipv zwoegend houden. Lekker gelopen. TE4,1
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

do 25-12-2014 11:50

Werd weer eens tijd voor wat 200-jes. Lekker voorafgaand aan het ontbijt weer een goede vetverbrander! Paar heuveltjes, een regenbui en dan knallen..
http://connect.garmin.com/modern/activity/656327061
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 26-12-2014 16:30

En zo was mijn laatste training weer bijna vier weken geleden (en ik mis het niet), maar goed: zojuist een duurloopje van 35' gedaan, ging opvallend makkelijk en lekker.

Op een fietspad, waar ik aan de linkerkant liep, werd ik ingehaald door een fietser die me advies wilde geven: hij had ook hardgelopen en ervaren dat rechts lopen het beste was. Ik zei dat ik in principe altijd links loop maar de situatie voor me steeds in de gaten houd: als er bv. appende fietsers aankomen of ouders met een net fietsend kind dat ongeveer het hele fietspad nodig heeft ;-) ga ik naar rechts, gebaseerd op ruim dertig jaar hardloopervaring en zo kregen we nog een leuk gesprek :-).

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
dano
Lid
Lid

vr 26-12-2014 18:07

vandaag stond een lange run op het programma met als tussenblok 21 km op marathon tempo. Dat stuk ging erg goed, vlakke hartslag en M-tempo kunnen volhouden. Laatste 3,5 km ging erg moeizaam, niet vanwege hartslag maar vanwege het ontbreken van duurlopen >22 km het afgelopen jaar, last van spieren. Nog wel wat werk te doen voor Rotterdam
LFC for life
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 26-12-2014 18:09

Mijn vrouw wilde eens een stukje hardlopen. Ze sport wel maar echt gericht hardlopen doet ze eigenlijk nooit. Aangezien ze een obstakelloop van 10km wil doen wil ze wat meer looptraining doen. Dus eerst met de vrouw weg geweest. Blokjes van 2 minuten hardlopen en 2 minuten wandelen gedaan in 7 series. Na die 28 minuten de vrouw een zoen gegeven en zelf nog even het uur vol gemaakt met 2 tempo blokken van 2km (Z4) met 1km Z3 ertussenin en als afsluiting. De tempoblokjes lekker gelopen in 4.50/km en aan het einde toch bijna 10km op het klokje.

Belangrijkste was dat het allemaal lekker ontspannen was. Gezellig om eens met mijn vrouw te lopen.
qmark
Lid
Lid

za 27-12-2014 10:02

Vanmorgen moest mijn oudste dochter om 7 uur beginnen bij haar baantje @albertheyn.
Wegens sneeuw, storm en donker heb ik haar maar even met de auto gebracht want 10 km fietsen is ook maar niets....

Vervolgens ben ik zelf een stukje gaan hardlopen omdat ik nu toch wakker was, en de sneeuw er zo mooi bij lag.

Afbeelding

Heerlijk, door de koude wind, sneeuwvlagen in je gezicht;
het fantastische gevoel als je na een bocht een stukje wind mee hebt :)

Kortom, toen ik jong was moest ik soms door weer en wind;
en nu breng ik de kinderen met de auto en onthoud ze dus waarvan ik zelf zo kan genieten :?

Afbeelding
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-12-2014 14:47

Rustige duurloop van 20 km in 1.45 gelopen. Was een beetje zoeken naar de fietspaden die schoon waren. Redelijk gelukt. Van mij mag het wel wat gaan vriezen waardoor de sneeuw goed blijft liggen ipv de koude blubber van vandaag
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-12-2014 15:00

Eén van de eerste lessen als train(st)er is dat een training moet voldoen aan drie criteria: veilig, effectief (of doelmatig) en uitdagend, en wel in die volgorde. Waar de laatste twee soms uit het oog worden verloren, mag de eerste eigenlijk nooit uit beeld verdwijnen. Complimenten daarom aan de drie trainers vandaag bij het bos. Nog tijdens het wachten was al duidelijk dat het in het bos te gevaarlijk was: vooral naaldbomen verloren met veel gekraak hele grote takken. De sneeuw/regen combinatie met daarbij een beetje wind is voor heel veel bomen net teveel van het goede. Uiteindelijk zijn we naar een rondje bij een meertje gelopen waar we zonder bomen rustig wat door de eerst nog maagdelijke sneeuw konden lopen. Al meteen werd dat gewoon vieze prut, vaak glad ook, met veel modder en natte voeten. Toch een uurtje lekker buiten gespeeld. Beetje uitdagend, vooral door het extra knieheffen en de moeilijke ondergrond, niet effectief (trainingstechnisch gezien junkmilage), maar wel veilig, en in die combinatie met een aantal gelijkgezinden toch leuk :).
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

za 27-12-2014 15:15

AdP schreef:leuk :)
Ook een belangrijk criterium :wink:
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Plaats reactie