Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

vr 02-01-2015 22:23

Hoe heb ik getraind vandaag ... lang ... en langzaam. Jawel, ik heb ontdekt dat ik ook echt langzaam kan lopen. :) En zo hobbelde ik vanmiddag 45,5 km met een gemiddelde van 7 min/km. Volgens mij had ik dat sinds mijn allereerste hardloopminuten niet meer gedaan.
Het klinkt misschien als een saaie training, maar ik heb me toch weer prima vermaakt in mijn eentje.
bvansteyn
Lid
Lid

za 03-01-2015 9:48

Gisteren voor het eerst met iSmoothRun gelopen omdat dit programma meer mogelijkheden heeft en ik zelf een trainingsprogramma kan samenstellen. Heb tot gisteren nooit intervallen gelopen, dus dit was gelijk de eerste keer voor me..

Dit programma had ik samengesteld:

Warming up van 5:00 - duur 15':00"
Constant 5.00 om 5:00 - duur 25':00"
(1:00 om 4:30 + 1:00 RI) x 8
Cooldown van 10:00

Doel was om 12K te lopen, maar ik wist niet wat ik kon verwachten dus had mezelf voorgenomen om eerder uit te stappen als dat nodig mocht zijn.

Er stond gisteren wel heeeeel veel wind zeg..dus met name de intervallen waren pittig. Maar goed, heb het er uiteindelijk heelhuids vanaf gebracht en prima tijd gelopen:

hardlooptijd: 01:02:43
Afstand: 12,56 km
Gem snelheid: 12,02 km/u

Mijn cadans zat gemiddeld op 80. Is het verstandig om te proberen de cadans naar 90 te krijgen? iSmoothRun heeft natuurlijk een metronoom in zich, dus ik zou daar eens mee kunnen oefenen.
EelcoT
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-01-2015 16:01

Vanochtend in de duinen bij Den Haag rustig 15k gelopen. De omstandigheden variereerden een beetje. Soms lichte motregen maar meestal gewoon vette dikke druppels.... Heeft een brildragende CnR-er nog tips hoe om te gaan met je bril in de regen? De boomwortels en -stompjes waren op een gegeven moment wel erg slecht zichtbaar.

Het was een mooi rondje, deels door de bekende parken van Den Haag en later dus de duinen in. Kom ik daar ineens langs het clubhuis van The Hague Roadrunners, en wat een drukte daar! Later dus de duinen in en via de Waalsdorpervlakte de duienen en het bos opgezocht. Op een gegeven moment kwam ik een boom voor de tweede keer tegen..... ik was in rondjes aan het rennen.... het zelfvertrouwen ten aanzien van mijn orienteringsvermogen heeft hiermee een flinke knauw gekregen....

Na 13k was ik bijna weer op 't startpunt maar ik wilde er toch minimaal 15k van maken. Met een extra rondje langs Huis ten Bosch is dit gelukt.

O ja, nog een nadeel wat ik heb ondervonden van de regen is dat m'n hardloopshirt langs mijn tepels schuurt.... tot bloedens toe dit keer.... Zijn er shirts die dit niet doen of is Leukoplast de enige remedie?

Resume: dat ik nu weer eenvoudig 15k kan lopen is een groot geschenk! Een heel mooi begin van 't nieuwe jaar!
Two roads diverged in a wood, I took the one less travelled by. (Vrij naar R. Frost)
Kobus
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-01-2015 16:18

EelcoT schreef:brildragende CnR-er nog tips hoe om te gaan met je bril in de regen?
Volgens mij helpt het om je brilglazen met een beetje dreft in te smeren.
EelcoT schreef: O ja, nog een nadeel wat ik heb ondervonden van de regen is dat m'n hardloopshirt langs mijn tepels schuurt.... tot bloedens toe dit keer.... Zijn er shirts die dit niet doen of is Leukoplast de enige remedie?
Leukoplast laat los. Vaseline helpt wel...
EelcoT
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-01-2015 17:38

Dank Kobus,

Dreft.... ik zal eens kijken. Dat smeer ik ook op mijn vizier van m'n motorhelm tegen 't beslaan. Het werkt dus kennelijk ook tegen de druppels op je bril....

Blijft vaseline wel lang genoeg zitten?

Groetje
Eelco
Two roads diverged in a wood, I took the one less travelled by. (Vrij naar R. Frost)
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 03-01-2015 17:55

EelcoT schreef: O ja, nog een nadeel wat ik heb ondervonden van de regen is dat m'n hardloopshirt langs mijn tepels schuurt.... tot bloedens toe dit keer.... Zijn er shirts die dit niet doen of is Leukoplast de enige remedie?
Ja, die shirts zijn er zeker! En ze zitten nog fantastisch ook!

AfbeeldingAfbeelding

Van Compressport: aanrader!
Geen gesmeer meer met vaseline of gedoe met pleisters :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

zo 04-01-2015 11:10

Verstandig of niet... Gisteren de Florijn Winterloop overgeslagen i.v.m. vervelende beginnende verkoudheid. Vanochtend voelde ik me al een stuk beter, dus besloot ik maar een wat intensievere training te doen als vervangende trainingsprikkel. Het werd een climaxloop van 5-3-1km (met in- en uitlopen 13km), met de blokken in 4'05/km, 3'50/km en 3'35/km. Het viel niet mee, deels doordat ik te snel ging. 4'03 voor blok 1, 3'45 voor blok 2, en 200m voor het einde van blok 3 trok ik het niet meer en ben ik maar gestopt (hier kwam ik op gemiddeld 3'38/km uit, dus ik was duidelijk opgebrand). De HF liep een paar slagen hoger op dan ik gewend ben bij deze training en tempi. Garmin gaf ook een TE van 4,9. Die 200m waren dus vast niet meer nodig om een echte prikkel te geven ;)
Toch lijkt de training niet verkeerd gevallen te zijn, de verkoudheid laait niet ineens op of zo. Misschien vanmiddag nog even op een makkelijk tempo door het bos hobbelen om aan mijn km's voor dit weekend te komen.
dano
Lid
Lid

zo 04-01-2015 12:19

vandaag zit het eerste deel van fase III van Daniels er op. Vorige week had ik per abuis week III gelopen dus deze week moest ik week II doen.
Had een paar weken geleden het T-tempo en al wat laten zakken en daar heb ik goed aan gedaan.
eerste blok 3,5 km op 5:30 km
4* 6 minuten op T (gemiddeld 4:30) maar kwam uit op 4:19, 4:20, 4:27 en 4:24 dat is ongeveer gelijk aan mijn oude T (4:24)
1 uur op 5:27/km
20 minuten op T en kwam ook uit op T
uitlopen 3,5 km op 5:17

TE 3,6
LFC for life
dano
Lid
Lid

zo 04-01-2015 12:23

EelcoT schreef:Dank Kobus,

Dreft.... ik zal eens kijken. Dat smeer ik ook op mijn vizier van m'n motorhelm tegen 't beslaan. Het werkt dus kennelijk ook tegen de druppels op je bril....

Blijft vaseline wel lang genoeg zitten?

Groetje
Eelco
Hansaplast blijft wel zitten.
LFC for life
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 04-01-2015 12:53

Vanochtend op pad met het plan een rondje van 21 km. te lopen. Maar onderweg bedacht ik dat dit waarschijnlijk niet verstandig zou zijn omdat ik nog steeds verkouden ben. Hoewel het best goed ging, toch halverwege een andere afslag genomen met het doel een stuk af te korten. Veel scheelde het niet, thuisgekomen in 1.47 min. en de afstand bleek ruim 19 km. te zijn.
EelcoT
Lid
Lid
Contacteer:

zo 04-01-2015 17:20

boco schreef: Ja, die shirts zijn er zeker! En ze zitten nog fantastisch ook!
Van Compressport: aanrader!
Daar moet ik zeker maar eens naar kijken!
Zeker gezien het feit dat m'n schoonmoeder een 7H-loopshirt in de droger heeft gegooid.....
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 04-01-2015 17:32

Na een week lang maagirritatie door een buikgriep vandaag voor het eerst weer de gehele dag een goed gevoel en fatsoenlijke "resultaten" op het toilet. Daardoor wel een week niet gelopen. Morgen eerst maar weer een rustig een rondje lopen voor het goede gevoel. Zal wel een kilometer of 8 worden denk ik.
renYek
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-01-2015 13:14

Afgelopen week toch nog 4x kunnen lopen. Gisteren nog onverwacht ruimte om een LDL te doen. 1h56 op net geen 25 km. Lekker het hoofd leeg en genoten van het mooie weer. Alleen had ik er verstandig aan gedaan om toch even te gaan plassen bij km 10 toen ik al moest. uiteindelijk pas thuis gegaan. Ik zie het maar als ook een soort van trainen om toch door te zetten als iets tegen zit :-)
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-01-2015 22:05

Vandaag hadden de benen herstel nodig. In rust voelen ze goed, dat was vrij gauw na de training gisteren al zo. Maar tijdens het inlopen vandaag bleken de beentjes toch wel moe. In plaats van wat 200-tjes heb ik het bij lang inlopen en wat strides gelaten. Na 25 minuten zat het er al weer op. Toch even lekker buiten geweest. Logisch dat ik moet herstellen, maar ik vind het eigenlijk best vreemd dat de benen in rust goed kunnen voelen. Dat heb ik wel vaker. Maar goed, als ik dan hersteld ben dan is het ook echt goed. Benieuwd naar de toestand morgen :)
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-01-2015 23:49

Na een week buikgriep was het plan vandaag rustig 8km dribbelen. Daar kwam dus helemaal niets van omdat het plan dan wel was een rustig aan te doen, na de eerste meters wilde lichaam en geest gewoon even tempo maken. De eerste kilometer in 5 minuten, daarna elke kilometer 10 seconden sneller tot en met kilometer 4 (dus 4:30/km). Toen was het lichaam wel tevreden gestemd en heb ik de resterende 4.5km in 5.30/km rustig uitgelopen met wat versnellingen tussen de lantarenpalen in de laatste kilometer.
Het voelde zeker niet verkeerd, geen last meer van het griepje en het weer zat bepaald niet tegen.
Plaats reactie