Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Berichten: 1180
Lid geworden op: wo 23-10-2013 1:00
Contacteer:

za 31-01-2015 18:26

Heerlijke 8x400m training gedaan. Alleen bij het uploaden naar GC gebeurde er niks. Vervolgens wil ik de activiteit dan maar handmatig uploaden, is de activity folder geleegd!! How can that be!? GRRRR :evil:
Eide
Lid
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03-11-2013 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

za 31-01-2015 19:16

De hele week al fors pijn aan m'n rug dus besloten even m'n rust te pakken. Maandag staat er pas weer iets op het programma en dat wordt gewoon rustig een stukje lopen.
Gebruikersavatar
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Berichten: 10448
Lid geworden op: zo 09-11-2003 1:00
Locatie: Limburg
Contacteer:

zo 01-02-2015 12:48

19 km. in 1.40 uur duurloop. Van de voeten geen last meer maar nu speelt mijn heup wat op. Steeds geprobeerd hoe ik het gemakkelijkst kon lopen, met grote of kleine passen, meer naar voren of meer rechtop.
Met kleine passen en rechtop bevalt het best qua last van de heup, terwijl ik normaal meer grotere passen maak en iets naar voren gebogen.
robertdeloper
Lid
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 03-01-2010 1:00
Locatie: Doornenburg
Contacteer:

zo 01-02-2015 14:55

vandaag voor het eerst in meer dan 1 mand weer gelopen: 4.5 km lieftst

met de hond en die was beter dan ik

vond het zwaar, ver en langzaam

met enige afgunst lees ik hier wel eens berichten dat lopers na een blessure zo maar uit het niets een halve marathon lopen in redelijk tempo; ik ken mezelf, ik heb 2 maanden nodig om weer 5km op gewenst niveau te lopen

maar het begin is er weer
Met Sportieve Groet !
Eide
Lid
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03-11-2013 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

ma 02-02-2015 13:40

Na een week pijn aan m'n rug vandaag weer eens gelopen. Ik had mijzelf voorgenomen een minuut of 30 a 40 te gaan lopen. Het voelde echter goed en ik had zin om wat harder te trainen dus ben op het viaduct over de A67 wezen trainen. 10x het viaduct overgestoken en daarna rustig terug gedribbeld. Was weer fijn op te lopen, wel behoorlijk verzuurde benen :lol: Moet weer eens wat vaker heuvel op/af en op zand gaan trainen.
Gebruikersavatar
gzomer
Lid
Lid
Berichten: 2995
Lid geworden op: vr 07-11-2008 1:00
Locatie: Maarssen
Contacteer:

ma 02-02-2015 20:20

Heerlijk getraind. Gisteren 25 km easy bij MWM Asselronde.

En net 4 km inlopen, 3 warmloop strides, sprints 5 * (6"-8"-10"-12") met ruime rust (5x sprinttijd) en 3' seriepauze, 6 heuvelsprints van 10" het viaduct op en sprongoefeningen. Die laatste bestonden uit 5 series met 10 hinksprongen met links en rechts het viaduct op, 10x met elk been een traptrede opspringen, 10 box jumps, 30 hops per been en 10 jump squats. Het leukste was nog wel dat mijn dochter na haar atletiektraining nog even de sprongoefeningen en heuvelsprints heeft meegedaan (waarbij de eenbenige sprongen een stuk minder). Bijna 14 km met wandelen, easy rennen, springen en sprinten. Heerlijk!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Gebruikersavatar
bvansteyn
Lid
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 20-11-2013 1:00

di 03-02-2015 8:13

Gisteravond weer naar buiten geweest en 11 km gelopen in 52:10; heerlijk gelopen en zelfs mijn gemiddeld ritme (cadans) naar 84 gekregen (normaal is 81). Heb het idee dat het vaker hardlopen (van 2 keer in de week naar 3/4 keer) zich nu begint te lonen!
Gebruikersavatar
loen
Lid
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: di 23-10-2012 1:00
Locatie: Eindhoven

di 03-02-2015 10:46

bvansteyn schreef:Gisteravond weer naar buiten geweest en 11 km gelopen in 52:10; heerlijk gelopen en zelfs mijn gemiddeld ritme (cadans) naar 84 gekregen (normaal is 81). Heb het idee dat het vaker hardlopen (van 2 keer in de week naar 3/4 keer) zich nu begint te lonen!
Bedoel je niet een cadans van 181 en 184?
Gebruikersavatar
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Berichten: 18841
Lid geworden op: di 11-11-2003 1:00
Contacteer:

di 03-02-2015 11:10

loen schreef:
bvansteyn schreef:Gisteravond weer naar buiten geweest en 11 km gelopen in 52:10; heerlijk gelopen en zelfs mijn gemiddeld ritme (cadans) naar 84 gekregen (normaal is 81). Heb het idee dat het vaker hardlopen (van 2 keer in de week naar 3/4 keer) zich nu begint te lonen!
Bedoel je niet een cadans van 181 en 184?
Ik vermoed dat het per halve minuut is.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Gebruikersavatar
Jeroenvd
Lid
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 20-01-2013 1:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

di 03-02-2015 11:49

boco schreef:
loen schreef:
bvansteyn schreef:Gisteravond weer naar buiten geweest en 11 km gelopen in 52:10; heerlijk gelopen en zelfs mijn gemiddeld ritme (cadans) naar 84 gekregen (normaal is 81). Heb het idee dat het vaker hardlopen (van 2 keer in de week naar 3/4 keer) zich nu begint te lonen!
Bedoel je niet een cadans van 181 en 184?
Ik vermoed dat het per halve minuut is.
Ik zou mijn geld inzetten op een meting per twee stappen. Dus de werkelijk cadans zou dan 162 en 168 zijn.
Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
bvansteyn
Lid
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 20-11-2013 1:00

di 03-02-2015 12:44

Jeroenvd schreef:
boco schreef:
loen schreef: Bedoel je niet een cadans van 181 en 184?
Ik vermoed dat het per halve minuut is.
Ik zou mijn geld inzetten op een meting per twee stappen. Dus de werkelijk cadans zou dan 162 en 168 zijn.
Ben benieuwd.
De cadans is toch het aantap passen per been per minuut. Ideale cadans zou zijn tussen de 85 en 90 passen per been per minuut. In totaal maak je dan met beide benen tussen de 170 en 180 passen per minuut.

Ik maak gebruik van ismoothrun en die geeft het aantal passen per been per minuut weer en niet de som van beide benen.. :wink:
Gebruikersavatar
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Berichten: 18841
Lid geworden op: di 11-11-2003 1:00
Contacteer:

di 03-02-2015 17:57

bvansteyn schreef:
Jeroenvd schreef:
boco schreef: Ik vermoed dat het per halve minuut is.
Ik zou mijn geld inzetten op een meting per twee stappen. Dus de werkelijk cadans zou dan 162 en 168 zijn.
Ben benieuwd.
De cadans is toch het aantap passen per been per minuut. Ideale cadans zou zijn tussen de 85 en 90 passen per been per minuut. In totaal maak je dan met beide benen tussen de 170 en 180 passen per minuut.

Ik maak gebruik van ismoothrun en die geeft het aantal passen per been per minuut weer en niet de som van beide benen.. :wink:
Cadans idd. 168 en daarvoor 162.
Klopt precies met mijn berekening.
Maar ja, ik gebruik ook iSmoothrun :lol:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Gebruikersavatar
gzomer
Lid
Lid
Berichten: 2995
Lid geworden op: vr 07-11-2008 1:00
Locatie: Maarssen
Contacteer:

di 03-02-2015 21:39

Drempelloopje met 6 * 5' @ 3'40 per km met p1'. Pasfrequentie in de tempostukken rond 192 en in de ruststukken op 6'30 per km nog altijd 176. Tempo maken ging prima, tempo houden is moeilijker :lol: Totaal 12,3 km in 54'. In de laatste met wind tegen behoorlijk diep moeten gaan. Maar goed, volgende week proberen we 7 * 5'.

Daarna nog 20' krachttraining met 5 sets van 5 squats met een halter van 60 kg. Tussen de sets 3' rust.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Gebruikersavatar
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Berichten: 7298
Lid geworden op: vr 17-06-2005 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

di 03-02-2015 22:28

gzomer schreef:Drempelloopje met 6 * 5' @ 3'40 per km met p1'.
Hier meen ik de hand van Daniels in te herkennen :wink:
De afgelopen weken heb ik deze training ook vaak gedaan, al doe ik hem een tandje rustiger en draai ik hem om (5x 6'). Ik vind het een erg leuke training! Het tempo is goed te doen, maar aan het eind merk je wel dat de pauze erg kort is.
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Gebruikersavatar
gzomer
Lid
Lid
Berichten: 2995
Lid geworden op: vr 07-11-2008 1:00
Locatie: Maarssen
Contacteer:

di 03-02-2015 22:59

@Manon: scherp! Inderdaad hakt ie er op gegeven moment hard in door de korte rust. Maar ook tempo vind ik al niet echt comfortabel :oops:

Ik ben de training nog aan het opbouwen nadat ik tot de kerst bij moest komen van mijn marathon avontuur. Uiteindelijk hoop ik dan weer bij het "monster" van 4 * 10' / p2' te komen. Via 7 * 5' - 6 * 6' - 5 * 7' - 5 * 8' o.i.d. Maar bij 40' op dit tempo is de training voor mij niet leuk meer en op zeker de zwaarste van de week, haha.

Leuk trouwens om af en toe te lezen dat jij weer lekker gaat!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Plaats reactie