Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Holenmens
Lid
Lid

zo 14-06-2015 13:49

Zomaar eens een 5km op volle snelheid gelopen en een verbetering van 30 seconden op mijn PR (21:10). Ik train nu al een paar maandjes volgens de souplessemethode, ondanks dat ik tot nu toe niet het gevoel had dat ik echt sneller was geworden blijkt uit deze tijd dat dit toch wel het geval is. Blij dat ik eindelijk nog eens wat vooruitgang heb gezien!
renYek
Lid
Lid
Contacteer:

ma 15-06-2015 6:54

Nou, na ZAC4 nog maar 2x gelopen. Wat voetklachten, maar ook motivatie 0.000000001. Gewoon even geen zin om te lopen (wie had dat gedacht? Ik niet iig..). Wel uitkijken dat ik straks niet eerst 7kg kwijt moet voordat ik kan gaan denken weer in vorm te kunnen gaan komen als de zin weer komt.
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

ma 15-06-2015 9:57

@Holenmens: mooi!! Toch nog niet aan de grenzen van je systeem! :wink:
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

ma 15-06-2015 20:33

renYek schreef:Nou, na ZAC4 nog maar 2x gelopen. Wat voetklachten, maar ook motivatie 0.000000001. Gewoon even geen zin om te lopen (wie had dat gedacht? Ik niet iig..). Wel uitkijken dat ik straks niet eerst 7kg kwijt moet voordat ik kan gaan denken weer in vorm te kunnen gaan komen als de zin weer komt.
He renYek, komt wel weer man. Wat een super periode heb je gehad wat lopen betreft. Heel lastig als het dan wat minder / normaler ;) gaat. Het lijkt soms wel alsof dat een zichzelf versterkend iets is. In zo'n fase is het voor mij des te minder ik doe des te minder zin ik heb. Ondanks tegenzin hobbel ik dus altijd maar behoorlijk door. Dat lijkt ook het best te werken voor pijntjes bij mij. Maar niet geblesseerd raken natuurlijk. Of wat meer crosstraining die je leuk vindt, maar anders niet/minder doet vanwege het lopen. Of gewoon een onderhoudsprogrammaatje, of alleen trainingen die je normaal wel leuk vind. Stilzitten raad ik niet aan, maar de een is de ander niet. Experimenteren dus maar? Succes met je zomerdipje.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 16-06-2015 6:22

renYek schreef:Nou, na ZAC4 nog maar 2x gelopen. Wat voetklachten, maar ook motivatie 0.000000001. Gewoon even geen zin om te lopen (wie had dat gedacht? Ik niet iig..). Wel uitkijken dat ik straks niet eerst 7kg kwijt moet voordat ik kan gaan denken weer in vorm te kunnen gaan komen als de zin weer komt.
Heb ik vorig jaar gehad zo voor de zomer... langdurig last van mn linkervoet, gewicht niet meer onder controle en gewoonweg minder zin.
Even wat rustiger aan gedaan toen en halverwege de zomer ging het weer lekker en kreeg ik weer zin.
Sterkte iig, komt weer goed.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

di 16-06-2015 12:08

Een uurtje door het bos draven vanmorgen op de Vff's. lage snelheid, maximaal genieten
max09
Lid
Lid
Contacteer:

di 16-06-2015 13:43

Vorige week de St Cuthberts Way (115 km) in de (overwachte) warmte gedaan. Op dag 2 weinig gelopen, meer gewandeld moet ik bekennen maar dat klimmen in de brandende zon en met een hond erbij.....das geen feest.

Voor wie het leuk vindt: op http://t.co/qXf2mpbHsr staat het verslag

Op https://flic.kr/s/aHskeeQniD staat het fotoboek voor wie even snel wil bladeren door de plaatjes

Ook een erg mooie route maar heel anders dan de Borders Abbey Way die ik drie weken geleden deed (120 km) Dat ging een stukje sneller maar was ook niet zo warm als nu.
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

di 16-06-2015 16:37

@max09: Wat een afstanden weer! Je hondje lag er goed voor "oud vuil" bij zeg! :lol:
renYek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-06-2015 15:14

@Jurp/musicmaestro:

Thx. Toevallig gisteren weer eens gelopen en dat ging eigenlijk best lekker. Geen last van de voet, maar naarmate de KMs wegtikten wel wat stijve linkerkuit en rechterlies (links had ik dat eerder ook al even maar nu totaal geen last van).

8km @ 4'15 met 5x200 @~3'05 met 2km uitlopen. Ik vond het nog leuk ook!
Vanochtend wel wat reactie in de voet, maar dat werd stukken minder na het nodige rek en strek werk.

Inderdaad deze en volgende week maar wat onderhoudswerk doen een keer of 3/week. Afhankelijk van hoe de voet zich houdt natuurlijk.

Laten we het maar op zomerdip houden inderdaad ;-)
Holenmens
Lid
Lid

wo 17-06-2015 21:27

BlankeKeniaan schreef:@Holenmens: mooi!! Toch nog niet aan de grenzen van je systeem! :wink:
Nee, blijkbaar niet. Ik ben wel een paar kilo kwijt, dat zal ook wel hebben meegespeeld. Maar toch, de 21 minuten grens komt in zicht. Souplessmethode lijkt wel tot snelheid bij te dragen, wel ten koste van het duurvermogen merk ik.
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-06-2015 21:34

Holenmens schreef:
BlankeKeniaan schreef:@Holenmens: mooi!! Toch nog niet aan de grenzen van je systeem! :wink:
Nee, blijkbaar niet. Ik ben wel een paar kilo kwijt, dat zal ook wel hebben meegespeeld. Maar toch, de 21 minuten grens komt in zicht. Souplessmethode lijkt wel tot snelheid bij te dragen, wel ten koste van het duurvermogen merk ik.
Echt? Bedoel je niet tempohardheid? Loop je regelmatig een wedstrijd?
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 17-06-2015 23:03

Zaterdagavond een goede Zwolse halve marathon gelopen (1:38 )
Voorgenomen om daarna wat langer rust te nemen...
Niet gelukt.
Maandagavond een intensieve heuveltraining met de club.
Voorgenomen om een beetje achteraan mee te hobbelen...
Niet gelukt.
Dan maar de rest van de week niet meer lopen.
Ook niet gelukt. :roll:

Het was hoogste tijd voor de kapper dus me vanmorgen in loopkleding naar de kapper in geboortedorp laten rijden, mooi fris kapsel na het bezoek en toen de dik 20 km. teruggelopen naar huis. 1 uur 51
Mooi ontspannen gelopen; eerste kilometers moesten de kuiten wel even loskomen. Bij thuiskomst een lekkere douche en daarna even wat lezen op de bank.
Niet gelukt!
Als een blok in slaap gevallen! 😏

Niet zo lang geslapen maar geeft wel aan dat het lijf vermoeid is.
Benieuwd hoe het komende zondag op de 30 km. Veluwezoomtrail zal gaan.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-06-2015 23:08

boco schreef: Niet zo lang geslapen maar geeft wel aan dat het lijf vermoeid is.
Nog ruim een week om uit te rusten.
Het is op zondag de 28e hè? :wink:
EelcoT
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-06-2015 23:13

boco schreef: Benieuwd hoe het komende zondag op de 30 km. Veluwezoomtrail zal gaan.
Ik zal er ook zijn! Alleen dan op zaterdag bij 25k....
Two roads diverged in a wood, I took the one less travelled by. (Vrij naar R. Frost)
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 17-06-2015 23:16

BlankeKeniaan schreef:
boco schreef: Niet zo lang geslapen maar geeft wel aan dat het lijf vermoeid is.
Nog ruim een week om uit te rusten.
Het is op zondag de 28e hè? :wink:
Ah!
Gelukkig, dankjewel voor de correctie! 👍
Zaterdag ook nog de hele dag in touw bij de populaire ReggeSurvival in Nijverdal. Wat extra (loop)rust is welkom; da's duidelijk. 😉
Kan ik zaterdagavond toch nog wat langer genieten van muziekfeestje😅
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Plaats reactie